کد خبر: ۶۳۵۵۹۸
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۰

سالانه ۵سانتی‌متر فرونشست در دریاچه ارومیه اتفاق می‌افتد

مدیر کل ژئودوزی سازمان نقشه‌برداری گفت: قسمت‌هایی از دریاچه ارومیه فرونشست اتفاق افتاده است و با توجه به آمارهای دستگاه جی پی اس سالانه ۵ تا ۶ سانتی متر نشست در دریاچه ارومیه اتفاق می‌افتد.
آفتاب‌‌نیوز :

عبدالرضا سعادت اظهار داشت: اطلس فرونشست برای استانهای زنجان، خراسان رضوی، کرمان، قزوین آماده شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر تهیه اطلس دریاچه ارومیه و استان سیستان و بلوچستان در حال آماده سازی است.

سالانه ۵سانتی‌متر فرونشست در دریاچه ارومیه اتفاق می‌افتد

سعادت عنوان کرد: اطلاع رسانی لازم در خصودص فرونشست منطقه دریاچه ارومیه اتفاق افتاده است و فرونشست باعث تاثیر روی شیب منطقه و خشکی منطقه می‌شود.

وی تصریح کرد: به طور کلی درباره فرونشست دریاچه ارومیه در یک دوره ۱۰ ساله که در هر سال ۵ سانتی متر فرونشست اتفاق افتاده، ۵۰ سانتی متر فرونشست داشته است.

مدیر کل ژئودزی سازمان نقشه برداری عنوان کرد: فرونشست به طور مستقیم روی خشکی دریاچه ارومیه تاثیر نداشته، فرونشست به دلیل برداشت و کاهش آبهای زیرزمینی اتفاق می‌افتد و می‌تواند به طور غیر مستقیم باعث کاهش حجم دریاچه ارومیه شود.

سعادت در ادامه گفت: جلسات و کارگروه های فراوانی برای جلوگیری و کاهش اثرات فرونشست در استان‌ها برگزار شده و برنامه ریزی‌های لازم انجام شده است.

وی توضیح داد: فروریزش با فرونشست متفاوت است و فرونشست به صورت آرام و کاسه ای در دشت‌ها با دانه‌بندی ریز اتفاق می‌افتد و آنچه که ما به عنوان ریزش در شهر مشاهده می‌کنیم، فروریزش است.

وی ادامه داد: فروریزش در تهران و یا سایر شهرها به دلیل احداث مترو و تونل ها است و انتظار نمی‌رود در شمال تهران ریزش داشته باشیم زیرا به دلیل دانه بندی آن این اتفاق نمی‌افتد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین