کد خبر: ۶۳۸۵۱۷
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶

دو مورد مشکوک کرونا در گناباد شناسایی شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: دو بیمار مشکوک به ابتلای بیماری کرونا در این شهرستان شناسایی و نمونه‌های آزمایش طبی آنها برای بررسی دقیق به تهران ارسال شده است.
آفتاب‌‌نیوز :

جواد باذلی ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران این بیماران را یک طلبه که اخیرا از استان البرز و یک از دانشجوی قمی دانشگاه علوم پزشکی گناباد که از قم به این خراسان رضوی سفر کرده معرفی و بیان کرد: آنها بخاطر علائم شبیه کرونا تحت درمان قرار گرفته و پس از مدتی قرنطینه از بیمارستان مرخص شده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین آموزشهای کاربردی لازم و مخوثر برای پیشگیری از بیماری به افراد ترخیص شده و اطرافیانشان داده شده است.

دو مورد مشکوک کرونا در گناباد شناسایی شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی گناباد همچنین دوره پیک بیماری آنفلوانزای نوع B را مشابه علائم کرونا اعلام و بیان کرد: افراد مشکوک به بیماری کرونا بطور دقیق معاینه شده و اگر در گناباد ابتلای به آن در فردی ثابت شود بلافاصله در بیمارستان علامه بهلول گنابادی قرنطینه شده و تحت درمان قرار می‌گیرند. 

وی گفت: افراد دارای علائم مشکوک به کرونا با حال عمومی مساعد نیز در منزل قرنطینه شده و تحت مراقبت لازم خواهند بود.

باذلی افزود: کمتیه دانشگاهی پیشگیری از کرونا به منظور سیاست‌گذاری، تصمیم‌گیری و هماهنگی فعالیتهای پیشگیرانه از هفته پیش در گناباد تشکیل شده است. همچنین دو بخش با امکانات و تجهیزات لازم و ایزوله کامل با گنجایش ۶۰ تخت بیمارستانی و نیز شش تحت آی.سی.یو  به همین منظور در بیمارستان علامه بهلول گناباد در نظر گرفته شدهاند. 

وی ادامه داد: تجهیزات بهداشتی لازم شامل ماسک و ژل ضدعفونی هم برای پیشگیری به میزان لازم خریداری و ذخیره شده تا در مواقع لزوم توزیع شوند. برای خدمات بهداشتی درمانی بهتر به مردم همچنین مرخصی کادر پزشکی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی در شهرستانهای گناباد و بجستان لغو شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گناباد در ادامه همچنین مخالفت خود را با تعطیلی مدارس و دانشگاهها در این منطقه اعلام و بیان کرد: تنها مدارس و واحدهای آموزشی در مناطقی که نمونه مثبت بیماری کرونا در آنها مشاهده شده تعطیل شوند.

وی گفت: اعزام دو کاروان زیارتی از گناباد به قم متوقف شد و تا اطلاع ثانوی چنین فعالیتهایی انجام نمی‌شود. همچنین در قالب مذاکراتی با امام جمعه گناباد و مسوولان ذیربط پیشنهاد تعطیلی نمازجمعه این هفته در شهرستانهای گناباد و بجستان با هدف جلوگیری از اشاعه بیماری کرونا داده شد.

باذلی همچنین تاکید کرد: با اقداماتی مانند شستشوی مرتب و صحیح دستها و پرهیز از دست دادن و روبوسی برا احوالپرسی تا ۹۴ درصد از انتقال و اشاعه ویروی کرونا جلوگیری می‌شود. 

دانشگاه علوم پزشکی گناباد با دو بیمارستان علامه بهلول گنابادی و آیت‌الله مدنی، ۱۷ مرکز سلامت، ۴۶ خانه بهداشت و ۱۵ پایگاه اورژانس مشغول ارائه خدمت به مردم در شهرستانهای گناباد و بجستان واقع در جنوب استان خراسان رضوی است. ۱۴۰ هزار نفر جمعیت شهرستانهای گناباد و بجستان زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی گناباد قرار دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین