کد خبر: ۶۴۶۳۱۲
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۷

گفتگوی تلفنی ظریف و گوترش درباره تحولات یمن و تحریم های آمریکا

وزیر امور خارجه ایران و دبیرکل سازمان ملل امشب در گفتگویی تلفنی در خصوص آخرین تحولات در یمن و تحریم های یکجانبه آمریکا به رایزنی پرداختند.
آفتاب‌‌نیوز :

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد امشب (شنبه) در گفتگویی تلفنی در خصوص آخرین تحولات در یمن و نیز تحریم های یکجانبه و غیر قانونی آمریکا علیه کشورمان گفتگو و تبادل نظر کردند.

این دومین گفتگوی تلفنی ظریف و گوترش در یک ماه جاری است. وزیر خارجه ایران و دبیرکل سازمان ملل اول فروردین ماه سال جاری نیز در تماسی تلفنی درباره تحریم های آمریکا به گفتگو پرداخته بودند.دبیرکل سازمان ملل متحد در آن گفتگو ضمن ابراز همدردی و همبستگی با ملت ایران بر لزوم رفع تحریم های آمریکا علیه ملت ایران برای مبارزه با کرونا تاکید کرده بود.

گفتگوی تلفنی ظریف و گوترش درباره تحولات یمن و تحریم های آمریکا

وزیر امور خارجه کشورمان نیز ضمن قدردانی از مواضع اعلام شده و کمک نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد بر لزوم برچیده شدن تحریم‌های غیر انسانی، ظالمانه، غیرقانونی و یکجانبه آمریکا ضد مردم ایران تاکید کرده بود.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه ۲۲ اسفند ماه در نامه‌ای به «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل که رونوشت آن برای روسای سازمان‌های بین‌المللی و وزرای خارجه همه کشورها ارسال شد، بر ضرورت رفع تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران برای مقابله با کرونا تأکید کرده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین