کد خبر: ۶۴۹۲۶۴
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴

پامپئو: برای هر وضعیتی در کره‌شمالی آماده‌ایم/ ترامپ: از وضعیت کیم با خبرم

رئیس جمهور آمریکا مدعی شد که از وضعیت رهبر کره شمالی باخبر است اما فعلا نمی‌تواند چیز بیشتری درباره آن بگوید.
آفتاب‌‌نیوز :

«مایک پامپئو» وزیرخارجه آمریکا در مصاحبه با یک شبکه رادیویی با اشاره به شایعات پیرامون وضعیت سلامتی «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی گفت که آمریکا برای هرگونه تحولات در کره شمالی آماده است و این کشور را از نزدیک زیر نظر دارد.

بر اساس گزارش خبرگزاری یونهاپ، پامپئو افزود: این مساله غیرمعمول است اما عدم حضور رهبر کره شمالی در انظار عمومی بی‌سابقه نیست.

پامپئو: برای هر وضعیتی در کره‌شمالی آماده‌ایم/ ترامپ: از وضعیت کیم با خبرم

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی از روز ۱۱ آوریل یعنی ۲۰ روز پیش روئیت نشده است و برخی رسانه‌های خارجی شایعاتی در زمینه وضعیت جسمانی وی منتشر کرده‌اند. یک رسانه ژاپنی اخیرا مدعی شده بود که کیم یک عمل قلب ناموفق داشته است و در شرایط وخیمی قرار دارد. وی در جشن سالگرد تولد پدربزرگش «کیم ایل سونگ» بنیانگذار کره شمالی حاضر نشد؛ مراسمی که هر ساله با حضور وی برگزار می‌شد.

خبرگزاری رویترز نیز مدعی شده است که یک تیم مجرب پزشکی از چین عازم کره شمالی شده است با این حال مشخص نیست که این تیم پزشکی به چه منظوری به کره شمالی سفر کرده است. طی هفته های اخیر دولت چین برای کمک به کشورهای مختلف در زمینه مبارزه با ویروس کرونا تیم‌های پزشکی مختلفی را اعزام کرده است.

از سوی دیگر منابع اطلاعاتی و نظامی کره جنوبی از جمله وزیر دفاع این کشور می‌گویند که هیچ فعالیت غیرعادی در کره شمالی رصد نکرده‌اند و کیم جونگ اون به صورت عادی در حال اداره امور این کشور است. سئول همچنین می‌گوید که عدم حضور کیم در محافل عمومی چیزی جدیدی نیست و بارها سابقه داشته است.

پامپئو گفت: من فراتر از اینها اطلاعاتی ندارم که در میان بگذارم. اما ما در حال آماده شدن هستیم که بتوانیم به هر وضعیتی پاسخ بدهیم.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا نیز روز پنجشنبه در پاسخ به وضعیت کیم گفته بود، از شرایط کیم جونگ اون خبر دارد. اما از ادامه بحث خودداری کرد و برای وی آرزوی سلامتی کرد.

وی افزود: «می‌دانم که در کره شمالی چه خبر است اما اکنون نمی‌توانم درباره وضعیت کیم صحبت کنم. امیدوارم که همه چیز خوب پیش برود اما وضعیت را خیلی خوب درک میکنم».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین