کد خبر: ۶۵۴۹۰۲
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱

شورای شهر مینیاپولیس پلیس را منحل می‌کند

گروهی از اعضای شورای شهر مینیاپولیس وعده داده اند که نیروی پلیس این شهر را منحل خواهند کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

9 عضو شورای شهر مینیاپولیس یکشنبه با حضور در تجمع معترضان به کشته شدن یک مرد سیاه پوست به دست پلیس در این شهر، این خبر را اعلام کردند.

در دو هفته گذشته شهرهای آمریکا شاهد برگزاری تظاهرات گسترده در اعتراض به مرگ جورج فلوید ۴۶ ساله در حین بازداشت به وسیله پلیس مینیاپولیس بوده است.

شورای شهر مینیاپولیس پلیس را منحل می کند

به گفته این گروه نه نفری که اکثریت را در شورای شهر مینیاپولیس در اختیار دارند، هدف آنها از انحلال پلیس پایان دادن به روابط مسموم پلیس با شهروندان است.

لیزا بندر، رییس شورای شهر مینیاپولیس با خواندن بیانیه‌ای اعلام کرد:‌ "ما اینجا هستیم زیرا در مینیاپولیس و شهرهای بسیاری در سراسر ایالات متحده مشخص شده که پلیس و نظام امنیت عمومی دیگر امنیت جوامع ما را تامین نمی‌کند."

بر این اساس، یک نیروی ضامن امنیت عمومی با محوریت محله‌ها و جوامع جایگزین نیروی پلیس خواهد شد.

جزییات طرح این نمایندگان برای جایگزین کردن پلیس مشخص نیست.

در پی گسترش تظاهرات نژادی و اعتراض به خشونت پلیس نسبت به سیاه‌پوستان، گروهی از معترضان خواهان قطع بودجه پلیس های محلی و انحلال آنها شده بودند.

جیکوب فری، شهردار مینیاپولیس با انحلال پلیس مخالفت کرده و به همین خاطر مورد انتقاد تظاهرکنندگان قرار گرفته است.

چهار مامور پلیس مینیاپولیس در پی مرگ جورج فلوید بازداشت شده‌اند.

درک شووین، ماموری که با قرار دادن زانوی خود روی گردن آقای فلوید در حین بازداشت، باعث مرگ او شده بود به قتل شبه عمد متهم شده و سه مامور دیگر متهم به معاونت در قتل هستند.

تظاهرات گسترده در اعتراض به مرگ آقای فلوید و بدرفتاری پلیس با سیاه پوستان گاه با خشونت همراه بود و اعزام سربازان گارد ملی را به بعضی از شهرها از جمله واشنگتن و لس آنجلس به همراه داشت.

با این حال، با بازگشت آرامش به شهرهای آمریکا، دونالد ترامپ یکشنبه خبر از صدور فرمان خروج گارد ملی از پایتخت را اعلام کرد و در بسیاری از شهرها مانند نیویورک نیز قوانین منع تردد شبانه لغو شده است.

منبع: بی بی سی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین