کد خبر: ۶۶۷۷۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۱

پامپئو: نمی‌گذاریم روسیه و چین تحریم‌های ایران را نقض کنند

وزیر امور خارجه آمریکا گفت، این کشور از هر ابزاری برای جلوگیری از فروش سلاح به ایران استفاده خواهد کرد و عدم حمایت از تحریم ایران وی را نا امید کرده است.
پامپئو: نمی‌گذاریم روسیه و چین تحریم‌های ایران را نقض کنند
آفتاب‌‌نیوز :

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه کشورهایی که قصد فروش سلاح به ایران را داشته باشند مورد تهدید قرار داد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، پامپئو گفت، آمریکا از هر ابزاری برای ممانعت از فروش سلاح به ایران از سوی روسیه و چین استفاده خواهد کرد.

وی افزود:‌ «از اینکه تلاش‌هایمان برای اعمال تحریم علیه ایران مورد حمایت قرار نگرفت نا امید شدیم».

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه مدعی شد: «[با این تحریم‌ها] جهان به مکان امن‌تری تبدیل خواهد شد. ایرانی‌ها این شانس را نخواهند داشت که پدافند هوایی روسی و تانک چینی و همه آن چیزهایی که برای خاورمیانه موجب بی‌ثباتی و خطر است در اختیار داشته باشند. همه کشورهای حاشیه خلیج [فارس] از این بابت نگرانند، اسرائیلی‌ها از این بابت نگرانند».

پامپئو همچنین گفت ایالات متحده آماده است اجازه ندهد روسیه و چین تحریم‌های ایران را نقض کنند.

تلاش‌های روز جمعه هفته گذشته آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت سازمان ملل با شکست مواجه شد. پس از آشکار شدن نتایج آرای اعضای شورای امنیت سازمان ملل در عصر جمعه (به وقت نیویورک) مشخص شد که تنها آمریکا و جمهوری دومینیکن به این قطعنامه رأی مثبت داده‌اند.

انگلیس، فرانسه و آلمان و هشت کشور دیگر شورای امنیت سازمان ملل به این قطعنامه رای ممتنع داده و روسیه و چین نیز با این قطعنامه ابراز مخالفت کردند.

در گام بعدی، در واپسین ساعت روز پنجشنبه (به وقت تهران) بود که پامپئو با ارائه نامه‌ای رسماً سازمان ملل را از خواست خود برای بازگرداندن تمامی تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران مطلع کرد.

ساز و کار موسوم به بازگشت خودکار تحریم‌ها که با نام‌های دیگری مثل «مکانیسم ماشه» یا «اسنپ‌بک» نیز شناخته می‌شود به دنبال احیای تمامی قطعنامه‌های تحریمی علیه تهران است که پس از حصول برجام میان ایران و گروه موسوم به ۱+۵ تعلیق شده بودند.

تحت شرایط قطعنامه شورای امنیت که در توافق هسته‌ای درج شده، اقدام روز پنجشنبه آمریکا یک روند ۳۰ روزه را درباره اعمال مجدد تحریم‌های سازمان ملل پیش از توافق سال ۲۰۱۵ آغاز خواهد کرد مگر آنکه طی یک قطعنامه به طور ویژه تمدید تعلیق تحریم‌ها تصویب شود که پیش بینی می‌شود آمریکا از حق وتوی خود برای رد هر قطعنامه‌ای که به تمدید معافیت تحریم‌های ایران بپردازد استفاده خواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
0
1
تابحال چین و روسیه تطمیع امتیازهای واشنگتن شده اند.
و دریافت هم کرده اند , اما زیاد خواهی میکنند میخو اهند رفیق قافله و شریک .....
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین