کد خبر: ۶۷۰۷۳۶
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۷

شمار مبتلایان به کرونا در اصفهان رو به صعودی است

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: وضعیت این استان به لحاظ ابتلای موارد مثبت قطعی به بیماری کرونا در حال افزایش به سمت یک قله جدید است.
شمار مبتلایان به کرونا در اصفهان رو به صعودی است
آفتاب‌‌نیوز :

طاهره چنگیز روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: متاسفانه افزایش تعداد موارد مثبت قطعی جدید در استان مشاهده می‌شود که باید تدابیر ویژه ای اتخاذ شود و مردم نیز همه موارد پروتکل بهداشتی را جدی بگیرند.

وی تصریح کرد: برغم اینکه جمعیت اصفهان حدود هفت درصد جمعیت کشور را به خود اختصاص داد نزدیک به یک سوم کل موارد مثبتی که در ۲۴ ساعت گذشته در کشور گزارش شد مربوط به این استان است که نشان می‌دهد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: مراقبت جدی و اقدامات همه جانبه‌ از سوی مسئولان استان و مردم الزامی است تا مبتلایان شناسایی و قرنطینه شوند.

وی اظهارکرد: در صورتی که موارد مبتلا به کرونا افزایش یابد بیمارستان‌ها آمادگی کامل برای خدمت رسانی دارند.

چنگیز افزود: با توجه به خیزی که استان اصفهان در حال تجربه است، امیدواریم این خیز نمود در موارد بستری نداشته باشد و اقدامات سرپایی به نحو مناسب انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: بحث آموزش و پرورش اولویت بوده و به هیچ عنوان نباید متوقف شود اما در این شرایط باید روش آموزش تغییر کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اضافه کرد: مسلم است که آموزش حضوری موثرتر و ارزشمندتر از آموزش‌ غیر حضوری است از این رو به والدین توصیه می‌کنم اگر امکان انجام و پشتیبانی از آموزش غیر حضوری فرزند خود را دارند در این شرایط بحرانی استان فرزندان را به مدرسه نفرستند.

براساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۳۹۵ هزار و ۴۸۸ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲۲ هزار و ۷۹۸ نفر بر اثر این بیماری جان باختند.

در استان اصفهان امور بهداشتی و درمانی ۲۲ شهرستان با حدود چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و ۲ شهرستان کاشان و آران و بیدگل با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی کاشان است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین