کد خبر: ۶۷۴۲۰۹
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴
مردم با فتوسنتر تغذیه کنند؟

دلار ۵۰ هزار تومانی در راه است؟

امام جمعه اسالم گفت: اینکه امروز تخم مرغ که ساده‌ترین ماده غذایی مصرفی مردم بود در مدتی کوتاه یکباره ۸۰-۷۰ درصد گران می‌شود و خیلی‌ها دیگر توان تهیه آن را هم ندارند نشان از بی‌برنامگی در کنترل بازار است. مردم دیگر چه کنند؟ مثل گیاهان با فتوسنتز تغذیه کنند؟
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی امام جمعه اسالم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی و بیان فضیلت زیارت امام حسین (ع) در روز اربعین گفت: هر چند امسال به خاطر پیشگیری از گسترش ویروس کرونا همایش میلیونی و جهانی پیاده روی اربعین مثل سالهای گذشته برگزار نمی‌شود ولی همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ با زیارت از راه دور و توسل به ساحت قدسی اباعبدالله الحسین (ع) نجات بشریت از این ویروس عالمگیر را از خداوند منان مسئلت می‌نماییم.

خطیب جمعه اسالم در خطبه دوم نماز جمعه با انتقاد از وضعیت گرانی‌ها و افزایش بی‌حساب و کتاب قیمت‌ها که حتی سبب کمیاب و یا نایاب شدن برخی کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در بازار شده است، گفت: سالهاست مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای فریاد می‌زنند که دشمن با ما وارد جنگ اقتصادی شده است. بارها فرمودند: که بنده شمشیر را کشیده‌ام و در وسط میدان ضربه می‌زنم. اما بعضی‌ها هنوز باورشان نشده است که ما در جنگ اقتصادی قرار داریم.

دلار ۵۰ هزار تومانی در راه است؟

باقری اظهار داشت: اینکه کسانی که خودشان حل تمام مشکلات اقتصادی را به رابطه با آمریکا و مذاکره با غربی‌ها گره زده بودند و حالا بیایند و به مردم بگویند که آدرس همه لعن و نفرین‌ها کاخ سفید در واشنگتن دی سی است یعنی تازه فهمیده‌اند که مسیر و راه را اشتباه رفته‌اند و حالا به اشتباه خود پی برده اند.

باقری افزود: وقتی رهبر معظم انقلاب واژه «جنگ اقتصادی» را بیان کردند راه کارهای مقابله با آن مثل اقتصاد مقاومتی، اقتصاد بدون نفت و سیاست‌های اقتصادی دور و نزدیک را هم بیان کردند ولی افرادی که باید آن را اجرا می‌کردند چون برنامه‌ای مدون و دقیق نداشتند نتوانستند آن را اجرا کنند و دائماً مشکلات اقتصادی را به خارج از کشور گره زدند.

وی یادور شد: اینکه امروز تخم مرغ که ساده‌ترین ماده غذایی مصرفی مردم بود در مدتی کوتاه یکباره ۸۰-۷۰ درصد گران می‌شود و خیلی‌ها دیگر توان تهیه آن را هم ندارند نشان از بی‌برنامگی در کنترل بازار است. مردم دیگر چه کنند؟ مثل گیاهان با فتوسنتز تغذیه کنند؟ آن از وضعیت بورس، آن از وضعیت سکه و طلا و ارز، با این بی‌برنامگی‌ها اقتصادی و عدم توان در کنترل بازار، مردم منتظر دلار پنجاه هزارتومانی باشند.

امام جمعه اسالم با اشاره به وقوع درگیری‌های نظامی بین دو کشور آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه قره باغ گفت: از دیرباز قره باغ منطقه مسلمان‌نشین بوده و در طول تاریخ به خاطر سیاست‌های استعماری تبدیل به منطقه ارمنی‌نشین شده است. اما امروز مهم‌تر از مسائل دینی و قومی حفظ آرامش منطقه است. دو کشور درگیر حواسشان باشد که با تحریک بیگانگان و به بهانه‌های مختلف قره باغ به سوریه دوم تبدیل نگردد.

خطیب جمعه اسالم در پایان به مشکلات باغداران کیوی جهت صادرات محصولات خود اشاره کرد و گفت: کیوی محصول عمده باغداران غرب گیلان و عامل رونق اقتصاد این منطقه است که علاوه بر مصرف خوراکی مصارف دیگری در صنایع بهداشتی هم دارد. اعمال محدودیت برای زمان صادرات باعث از بین رفتن محصول باغداران می‌شود. وزارت جهاد کشاورزی ترتیبی اتخاذ کند تا هر چه سریع‌تر محصول کیوی باغداران تالش صادر شود.

امام جمعه قم: پایین آمدن سطح زندگی مردم بسیار نگران کننده است

امام جمعه قم پایین آمدن سطح زندگی و رفتن زیر خط فقر را بسیار نگران کننده خواند و بیان کرد: افرادی که توانایی مالی دارند لازم است به نیازمندان کمک کنند.

به گزارش شفقنا، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه های آدینه ای که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، بیان کرد: مسلمان تمام عیار برای اینکه زندگی در طراز اسلامی داشته باشد باید در مدار حق حرکت کند؛ برای این منظور مطالعه رساله حقوق امام سجاد(ع) بسیار مفید است.

او افزود: عزاداری ها و عرض ارادت به پیامبر گرامی اسلام و معصومین(ع) از وظایف ما مسلمانان است.

امام جمعه قم تاکید کرد: خانه و جامعه باید در مدار انجام این وظایف حرکت کند، جهره های نورانی و قله های کمال دارای جایگاه بی نظیری هستند که ما را به سمت خود می کشند.

او بیان کرد: بیش از ۲۰ وظیفه در آیات و روایات برای ما تبیین شده است و برای اینکه زندگی ایمانی و سبک زندگی اسلامی داشته باشیم ادای این وظایف موضوع بسیار مهمی است.

اعرافی گفت: اینکه به سنت و سیره پیامبر آگاهی پیدا کنیم ابعاد معرفت رسول است و این معرفت وظیفه عقلی و شرعی است و دارای زنجیره های تکمیل کننده است.

او با بیان اینکه اهل بیت(ع) محدود به یک نقطه و گستره خاص نیستند، خاطرنشان کرد: مهم ترین وظیفه ما در قبال رسول خدا و معصومین است و باید مطالعات خود را زیاد کرده و بنیان معرفتی و شناختی خود را نسبت به اولیای دین بالا ببریم.

امام جمعه قم اظهار داشت: در شرایط کرونایی بسر می بریم و اوضاع و احوال خاصی بر ما حاکم است؛ نظام آموزشی در حوزه های علمیه، مدارس و دانشگاه ها طبیعی نیست و به صورت غیر حصوری و مجازی است.

اعرافی ادامه داد: باید تلاش کنیم با ابتکار و خلاقیت هیچ گونه افت علمی در زمینه تحصیل دانش آموزان نداشته باشیم.

او با تاکید بر اینکه خانواده ها باید همفکری و همکاری کنند تا فرزندان آنها رشد علمی و اخلاقی داشته باشند، عنوان کرد: معلمان و مربیان و مدیران و دست اندرکاران تعلیم و تربیت باید توجه کنند و کاستی های نظام آموزش مجازی را برطرف نمایند تا با افت تحصیلی دانش آموزان مواجه نشویم، چرا که شهر قم از نظر شاخص های علمی وضعیت بسیار مطلوبی دارد.

مدیر حوزه های علمیه ابراز کرد: آموزش غیر حضوری ضمن اینکه دارای بهره و فوایدی است ولی در آموزش و پرورش باید توجه داشته باشیم که آسیبی ایجاد نشود.

او اضافه کرد: شرایط تجریم و کرونا وضع اقتصادی دشواری را ایجاد کرده است و در کنار شرایط کرونا برخی از بی تدبیری ها و کاستی ها در طراحی و اقدامات وجود دارد که برای مردم دشواری زیادی ایجاد کرده است.

اعرافی پایین آمدن سطح زندگی و رفتن زیر خط فقر را بسیار نگران کننده خواند و بیان کرد: افرادی که توانایی مالی دارند لازم است به نیازمندان کمک کنند و وظیفه دیگر این است که افرادی که توانایی سرمایه گذاری دارند تولید و اشتغال زایی کنند.

او با بیان اینکه نهادهای حمایتی باید در کاهش فشار بر دوش اقشار محروم تلاش کنند، ادامه داد: دستگاه اجرایی و دولت و مسئولان و همچنین مجلس باید به اقتصاد مقاومتی بیش از گذشته توجه کنند.

عضو فقهای شورای نگهبان تاکید کرد: در تولید و توزیع و صادرات نیازمند حرکات کارشناسی هستیم و دولت در فرصت باقی مانده به صورت جدی تر به این مقوله بپردازد.

او گفت: امروز اقتصاد ابزاری برای فشار به انقلاب اسلامی و ایران شده است ولی ملت ایران در این شرایط باید درک جامع داشته باشد و همچنین مسئولین به جبران کاستی ها بپردازند.

اعرافی با بیان اینکه مزدوران باید بدانند با عادی سازی روابط با اسرائیل آینده خوبی برای آن ها وجود ندارد، اضافه کرد: محور مقاومت بیدار است و بر پای خود ایستاده و خواب واهی خائنان تعبیر نمی شود.

او تصریح کرد: امیدواریم امت اسلام در برابر موج عادی سازی روابط با اسرائیل و ذلت پذیری در برابر آمریکا بیدار شده و مقاومت کنند.رائیل و ذلت پذیری در برابر آمریکا بیدار شده و مقاومت کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین