کد خبر: ۶۷۴۷۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲

بی پول‌ها نگران زندان مهریه نباشند!

رئیس کل دادگستری البرز گفت: اگر فردی اموال شناسایی شده ندارد باید فرصتی برای پرداخت دیون به وی داده شود.
آفتاب‌‌نیوز :

حسین فاضلی هریکندی، روز سه‌شنبه ۱۵ مهرماه در مراسم تودیع و معارفه سرپرست محاکم تجدیدنظر و معاونت حقوقی دادگستری استان البرز و سرپرستان مجتمع‌های حقوقی و خانواده شهرستان کرج با بیان اینکه هدف از تغییرات انجام شده همسو شدن با اجرای سیاست چرخش نخبگان در دادگستری استان بوده است، گفت: از سال گذشته این تغییرات در مجموعه قضایی استان آغاز شده و با توجه به اقتضائاتی که اجرای طرح تحول قضایی دارد تلاش شده در راستای تحقق سریع‌تر اهداف، تغییراتی ایجاد شود.

رئیس کل دادگستری استان البرز به سفر سال گذشته رئیس قوه قضائیه به استان البرز اشاره و بیان کرد: این سفر مصوبات بسیار مهمی در زمینه تامین کادر قضایی و اداری و توسعه فضای فیزیکی استان البرز داشت که از برکات آن می‌توان به جذب ۴۷ قاضی در سال گذشته و ۳۰ قاضی در شش ماهه نخست امسال اشاره کرد؛ همچنین در زمینه زیرساختی، تکمیل ساختمان دادگستری کل استان البرز به همراه احداث چندین مجتمع قضایی دیگر از جمله مجتمع حقوقی و خانواده در کرج و ساختمان دادگستری و دادسرا در چهارباغ، اشتهارد، فردیس و ساوجبلاغ در دستور کار قرار داشته و با جدیت در حال پیگیری است.

فاضلی هریکندی بخشی از اقدامات انجام شده در مجتمع خانواده کرج را برشمرد و اظهار کرد: یک اقدام مهم در کشور که مبدا آغاز آن دادگاه خانواده کرج بود اجرای سامانه نوبت‌دهی اینترنتی اجرای احکام با پیگیری شورای تحول و اجرای آن توسط معاونت آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان البرز بود که با توجه به نتایج مثبت آن در افزایش تکریم ارباب رجوع، ازسوی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در کلیه دادگستری‌های کشور در حال اجراست.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان البرز حضور قضات با تجربه و دارای سوابق علمی روشن و دارای تراز قضات دیوان عالی کشور را از ویژگی‌های شعب دادگاه های تجدید نظر استان دانست و گفت: افتتاح شعب جدید در محاکم تجدیدنظر استان از دستاوردهای یک سال اخیر دادگستری است و اکنون ۱۵ شعبه فعال داریم که این تعداد با تکمیل ساختمان جدید به ۱۹ شعبه افزایش خواهد داشت.

وی بهبود شرایط محاکم حقوقی کرج را در ادامه و تکمیل اقداماتی که در دوره مدیریت قبلی صورت گرفته را به عنوان جدی‌ترین خواسته خود از سرپرست جدید این مجموعه مطرح کرد و متذکر شد: به دلیل برخی مشکلات، محاکم حقوقی شهرستان کرج، بیشترین میانگین مانده شعب در کشور را دارد که انتظار است با محقق شدن اقدامات تحولی که بخشی از آن ها آغاز شده جایگاه این مجموعه ارتقا یابد.

فاضلی هریکندی اضافه کرد: بخشی از مشکلات مجتمع حقوقی کرج در کنار حجم بالای ورودی و کمبود کادر قضایی و اداری که در این زمینه تا حدود زیادی مشکل برطرف شده، عدم حضور قضات با سابقه حقوقی بوده که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و پس از شناسایی قضات دارای تحصیلات و توانمندی مرتبط، این مشکل را برطرف خواهیم کرد.

وی به تبیین انتظارات خود از سرپرست جدید مجتمع دادگاه‌های خانواده کرج پرداخت و تصریح کرد: دو هدف کاهش آمار طلاق و اجرای سیاست‌های قوه در خصوص پرونده‌های مهریه باید با جدیت در دستور کار قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان البرز افزود: قانون، نظر مراجع عظام تقلید و نظر ریاست محترم قوه قضائیه، تکلیف در زمینه مهریه و بازداشت به جهت مهریه را مشخص کرده است و باید این دیدگاه در مجموعه ایجاد شود که اگر فردی اموال شناسایی شده ندارد باید فرصتی برای پرداخت دیون به وی داده شود.

در این مراسم از عملکرد سید مرتضی میرغفاری در محاکم تجدید نظر استان و کیفری یک استان البرز تقدیر و به جای وی حجت الاسلام و المسلمین احمد قاضی اسدی به عنوان سرپرست جدید این مجموعه معرفی شد که سابقه معاونت فرهنگی، ریاست دادگستری نظرآباد و مستشاری و ریاست شعبه سوم دادگاه تجدیدنظر استان را در کارنامه خود دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
0
3
فرصتی به وی داده شود؟؟؟
کسی که فقط صد سکه مهریه‌ بدهکاره، یعنی یک میلیارد و چهارصد میلیون تومن بدهکاره! صد سال هم فرصت بدید جور نمی‌شه با این دستمزدهای کم و قیمت سکه‌ای که هر روز بالا می‌ره. برید اصلاح کنید قوانین قرون وسطایی رو.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین