کد خبر: ۶۷۵۸۸۴
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵

۳ فضانورد زمین را ترک کردند

ماموریت اکسپدیشن ۶۴ که ۶۴ اُمین اعزام طولانی مدت به ایستگاه فضایی بین‌المللی است امروز ۱۴ اکتبر سال ۲۰۲۰ با جدا شدن و عزیمت موشک سایوز MS-۱۶ انجام شد. این ماموریت شامل سه سرنشین بود که امروز ساعت ۱:۴۵ بامداد به وقت منطقه زمانی شرقی و ۹:۱۵ به وقت تهران سوار بر موشک سایوز MS-۱۷ به سوی فضا پرتاب شد.
۳ فضانورد زمین را ترک کردند
آفتاب‌‌نیوز :

بنابر برنامه‌ریزی‌ها قرار است این مأموریت در تاریخ ۱۸ آوریل ۲۰۲۱ با جداشدن موشک سایوز MS-۱۷ به پایان برسد. در ماموریت امروز سه فضانورد به نام‌های"سرجی ریجیکوف"(Sergey Ryzhikov) و "سرجی راد سرجوکوف"(Sergey Kud-Sverchkov) از سازمان فضایی فدرال روسیه و "کاتلین روبینز"(Kathleen Rubins) از ناسا به ایستگاه فضایی بین‌المللی رفتند.

چهار سرنشین دیگر قرار است بعدا طی ماموریت سرنشین‌دار "کرو-۱" اعزام شوند.

طی روزهای گذشته اعلام شد ماموریت سرنشین دار "کرو-۱" که برنامه ریزی شده بود اواخر ماه جاری میلادی و در تاریخ ۳۱ اکتبر و سوار بر موشک "فالکون ۹" شرکت "اسپیس ایکس" پرتاب شود به تعویق افتاده و پرتاب این ماموریت به ماه نوامبر موکول شده است.

طی این ماموریت فضانوردان ناسا به نام‌های "مایکل هاپکینز"(Michael Hopkins) ، "ویکتور گلاور"(Victor Glover) و "شانون واکر"(Shannon Walker) وسوئیچی ناگوچی(Soichi Noguchi) فضانورد ژاپنی برای شش ماه اقامت به ایستگاه فضایی بین‌المللی اعزام خواهند شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین