کد خبر: ۶۸۴۳۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۷

در دیدار وزیر امور خارجه سوریه با قالیباف چه گذشت؟

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی با برخورداری از حمایت آمریکا به دنبال عادی‌سازی روابط خود با برخی کشورهای اسلامی است، تاکید کرد: تا زمان حضور رژیم تروریستی و اشغالگر قدس، امنیت پایدار در منطقه وجود نخواهد داشت.
در دیدار وزیر امور خارجه سوریه با قالیباف چه گذشت؟
آفتاب‌‌نیوز :

فیصل مقداد وزیر امور خارجه جدید سوریه در اولین سفر خود به تهران امروز (دوشنبه) با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کرد.

قالیباف در ابتدای این دیدار با تبریک انتصاب فیصل مقداد به عنوان وزیر امور خارجه سوریه، درگذشت ولید معلم وزیر سابق امور خارجه این کشور را تسلیت گفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر تقویت ارتباطات در عرصه­‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان جمهوری اسلامی ایران و سوریه اظهار کرد: همواره روابطی رو به رشد و برادرانه میان دو کشور برقرار بوده است و باید با تداوم گفت وگو و رایزنی میان مقامات دو کشور سطح مروادات فیمابین را بیس از پیش توسعه و گسترش داد.

وی با بیان اینکه دشمنان دو کشور استقلال، عزت و پیشرفت کشورهای اسلامی را نمی‌خواهند، افزود: رژیم صهیونیستی با برخورداری از حمایت آمریکا به دنبال عادی‌سازی روابط خود با برخی کشورهای اسلامی است. دولت‌ها و جامعه اسلامی در مقابل این مسیری که آمریکا و رژیم صهیونیستی آغاز کرده‌اند، باید بایستند و عادی‌سازی روابط را به عنوان یک کار ناپسند به جامعه جهانی معرفی کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: تا زمان حضور رژیم تروریستی و اشغالگر قدس، امنیت پایدار در منطقه وجود نخواهد داشت.

قالیباف در بخش دیگری از سخنانش وحدت میان امت اسلامی را ضامن پیروزی در برابر دشمنان دانست و خاطرنشان کرد: اتکا کشورهای اسلامی به مردم و اسلام و ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان رمز موفقیت آنان خواهد بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تحلیل از نقش برجسته سردار سلیمانی در کمک موثر به امنیت منطقه، سوریه را خط مقدم جبهه مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی خواند و بر تداوم حمایت­های جمهوری اسلامی ایران از محور مقاومت و دولت و ملت سوریه تأکید کرد.

وی با تبریک پیروزی­‌های سوریه در برابر تروریست­‌های تکفیری در سال­های اخیر، افزود: در کنار مقاومت، دولت و ملت سوریه در جنگ با دشمنان، گفت‌وگوهای سیاسی در چارچوب روند آستانه می­‌تواند به برقراری ثبات و امنیت پایدار در سوریه و منطقه منجر شود.

قالیباف در پایان بر توسعه و گسترش ارتباطات پارلمانی بویژه مراودات میان گروه‌های دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری سوریه تاکید کرد.

فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه نیز در ادامه این دیدار با عرض تسلیت و محکوم کردن ترور شهید فخری زاده دانشمند هسته­ای کشورمان گفت: ترور سردار شهید سلیمانی و دکتر فخری­زاده بار دیگر چهره واقعی رژیم صهیونیستی و آمریکا را به عنوان حامیان تروریسم نشان داد و از دست دادن این شهیدان موضوعی نیست که بتوان به راحتی از آن گذشت.

وزیر امور خارجه سوریه با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و انتخاب بایدن به عنوان رئیس جمهور جدید این کشوری افزود: ماهیت دولت­‌های آمریکا با یکدیگر تفاوتی ندارد و حضور آمریکا در مناطق مختلف جهان همواره بر گسترش ناامنی و بی­ثباتی دامن زده است.

وی تأکید کرد: روسای جمهور آمریکا در موضوع حفظ منافع رژیم صهیونیستی هم نظر هستند و منافع این رژیم غاصب حتی از منافع کشورهای اروپایی هم مهمتر است.

فیصل مقداد در پایان با قدردانی از حمایت­‌های جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت سوریه در برابر هجمه دشمنان گفت: دولت و مردم سوریه هیچگاه کمک­های مادی و معنوی جمهوری اسلامی ایران را فراموش نخواهند کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
0
0
در دیدار وزیر خارجه سوریه با قالیباف چه گذشت؟خب میخواین چه گذشته باشه؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین