کد خبر: ۶۸۵۱۴۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۶

مرتضی طلایی: نمی‌توان اقدامات دولت احمدی‌نژاد را انکار کرد

فعال سیاسی اصولگرا گفت: یکی از موضوعات مهم و حیاتی کشور، بحث اقتصاد و سر و سامان دادن به وضعیت اقتصادی آن است که ضروری است هر دولتی که در کشور مستقر می شود به عنوان یکی از مهمترین وظایف و ماموریت به آن نگاه کند.
مرتضی طلایی: نمی‌توان اقدامات دولت احمدی‌نژاد را انکار کرد
آفتاب‌‌نیوز :

مرتضی طلایی در پاسخ به این سوال که آیا دولت احمدی نژاد سابقه روشن و کافی از عملکرد اصولگرایان برای مردم نیست؟، تاکید کرد: در ارزیابی همه دولت‌ها از ابتدای انقلاب تا به امروز می‌توان نشست کارشناسی به منظور بررسی آنها برگزار کرد و نقاط ضعف و قوت آنها را دسته بندی کرد و به کارنامه آنها نمره داد به بیانی دیگر همه دولت‌‎ها یک سری اقدامات در کشور انجام دادند و هیچ کس نمی‌تواند انکار کند که فلان دولت، فلان اقدام را در کشور انجام نداده است.

او افزود: در واقع بحث بر سر این است که ببینیم در حوزه سیاست خارجی، مواضع و عملکرد دولت ها برای نظام و انقلاب حائز اهمیت است چون اگر در حال حاضر مولفه های قدرت کشورمان را بررسی کنیم شاهدیم برخی از مولفه های قدرت ملی کشورمان در فراتر از مرزها قرار دارد به عنوان مثال ایران انقلاب اسلامی در بین کشورهای مسلمان از پایگاه بسیار خوبی برخوردار است این مولفه را قبلا نداشتیم اما اکنون جزو مولفه های قدرت ملی ما است.

مرتضی طلایی بیان کرد: به عنوان مثال، حوزه انرژی هسته ای و دستاوردهای دفاعی ما مولفه های قدرت ملی است؛ بحث اصلی ما این است دولتی باید عهده دار امور کشور شود که برای افزایش مولفه های قدرت ملی تلاش می‌کند نه اینکه با بیگانگان بنشیند و گفت و گو و مذاکره کند و از آن برجام را به وجود آورد!

او ادامه داد: یکی دیگر از موضوعات مهم و حیاتی کشور، بحث اقتصاد و سر و سامان دادن به وضعیت اقتصادی آن است که ضروری است هر دولتی که در کشور مستقر می شود به عنوان یکی از مهمترین وظایف و ماموریت به آن نگاه کند. ظرفیت های بسیاری در کشور وجود دارد که اگر به درستی مدیریت شود می تواند منجر به رونق اقتصادی کشور منجر شود.

او اشاره کرد: دولتی که سرنوشت اقتصاد کشور را به بیگانگان گره بزند از نگاه اصولگرایان نمی‌تواند دولت موفقی باشد وقتی می گوییم دولت، بدین معناست که نقش رییس جمهور به عنوان رییس قوه مجریه و نقش رییس مجلس به عنوان رییس قوه مقنه هر دو با یکدیگر گره خورده است اصولگرایان دولت و مجلس و قوه قضاییه را از هم جدا نمی‌بینند در واقع قوا برای تقسیم کار هستند نه برای تفکیک قدرت.

مرتضی طلایی عنوان کرد: بنابراین وقتی که در یک نگاه، قوای کشور را در کنار هم و در هم آمیخته می بینیم که هر کدام برای دیگری لازم و ملزوم است بدین معناست دولتی که شکل می‌گیرد دولتی است که قوای مختلف کشور باید پاسخگوی عملکرد آن باشند نه تنها قوه مجریه، بلکه مجلس هم باید پاسخگو باشد چراکه نمی تواند بگوید در رأی اعتماد به وزرا بی تفاوت است قوه قضاییه هم باید پاسخگو باشد چون از سازوکارهایی برای اعمال نظارت بر عملکرد مدیران و کارگزاران کشور برخوردار است که می تواند استفاده کند. نقش سازمان بازرسی کل کشور برای ارزیابی عملکرد مدیران ارشد وزارتخانه ها است بنابراین در واقع ما نیازمند دولتی هستیم که بتواند در برابر دفاع از حقوق ملت با نگاه به ظرفیت ها و ملت در درون کشور در برابر بیگانگان با اقتدار و باصلابت بایستد و دفاع کند.

او بیان کرد: حال اگر دولتی بخواهد خلاف این نگاه عمل کند از جمله اینکه یکی با جهان وارد نزاع و درگیری شود و دیگری هم چشم بسته با بیگانه توافق کند هیچ کدام مطلوب نیست بنده طرفدار انقلاب و نظام و ملت هستم و طرفدار هیچ فردی نیستم اما به عنوان یک ایرانی و یک کنشگر سیاسی و اجتماعی، خود را مکلف می دانم که از نظام، انقلاب، ارکان نظام اعم از قوه مقننه، قوه مجریه و قوه قضاییه دفاع کنم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
0
3
عمکرد دولت احمدی نژاد هزینه کرد 700میلیارد دلاره که 50میلیاردش هزینه مسکن مهر بیکیفیت شد بقیه اش را شما خبر دارید کجا هزینه کرد ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
0
0
اقدامات بیخود زیادی کرده. منظورت کدومشونه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
0
0
اتفاقا اقتصاد حاصل سیاسته
تا سیاست آروم و درست نباشه اقتصاد خبری نیست.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین