کد خبر: ۶۸۵۴۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱
در آخرین جلسه‌ شورای هماهنگی جبهه اصلاحات؛

مانیفست اصلاح‌طلبان برای انتخابات ۱۴۰۰ رونمایی شد

رئیس دوره ایی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و دبیرکل مجمع فرهنگیان ایران اسلامی از تدوین و رونمایی از مانیفست اصلاح‌طلبان برای انتخابات سال ۱۴۰۰ خبر داد.
مانیفست اصلاح‌طلبان برای انتخابات ۱۴۰۰ رونمایی شد
آفتاب‌‌نیوز :

فرج کمیجانی به بیان جزئیات جلسه روز یکشنبه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات پرداخت و گفت: طبق روال همیشگی جلسه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات روز گذشته بصورت مجازی با حضور اکثریت قاطع تشکیل شد و در این جلسه ابتدا اعضای حاضر به تبادل اطلاعات و اخبار پیرامون مسائل جاری کشور و عرصه بین المللی پرداختند و پس از بحث و بررسی در خصوص موارد ذیل اتخاذ تصمیم کردند:

۱- با توجه به شعرخوانی غیر واقع و غیر اصولی اقای اردوغان، اعضای جلسه ضمن محکوم کردن این اقدام مصوب کردند طی چند روز آتی با هماهنگی و اخذ اطلاعات دقیق از وزارت امور خارجه نسبت به صدور بیانیه تحلیلی اقدام نمایند.

۲- با توجه به صدور رای بدوی سنگین برای بانوی دلسوز، مسئولیت پذیر و دوست‌دار نظام سرکار خانم دکتر شهیندخت مولاوردی معاون سابق رئیس جمهور، دبیر کل جمعیت دفاع از حقوق بشر زنان و عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات مقررگردید طی یک نامه محرمانه و مستقیم با امضای هر ۳۰ حزب شورای هماهنگی جبهه اصلاحات از جناب آقای آیت الله سید ابراهیم رئیسی ریاست محترم قوه قضاییه درخواست گردد که دستور فرمایند در مرحله تجدید نظراین پرونده به دور از مسائل سیاسی و جناحی بر اساس قوانین و مقررات جاری و ساری کشور بصورت کاملا حقوقی و قضایی بدون دخالت افراد غیر مسئول بررسی گردد.

۳- با عنایت به مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی که اختیارات وضع عوارض شهرداری را از شوراهای اسلامی شهر و روستا کلا حذف و به وزارت کشور داده‌اند، اعضای جلسه این موضوع را در راستای کم‌رنگ کردن نقش رای مردم درسرنوشت خویش ارزیابی کردند و مصوب کردند که یک تیم کارشناسی این موضوع را پیگیری و در قالب یک بیانیه مستند و مستدل آثار زیان بار این اقدام را به مسئولین امر گوشزد نمایند.

۴- با توجه به اینکه گفتمان اصلاح‌طلبان پیوسته در جهت اندیشه‌ورزی، علم‌جویی، تحول‌خواهی سازنده، خیرخواهی، صلح‌طلبی در سطح ملی و بین‌المللی، تکثرگرایی، دموکراسی خواهی، پاسخگویی، مسئولیت پذیری، آزادی بیان، شایسته سالاری، برقراری عدالت اجتماعی، ارتقای تامین اجتماعی، کاهش فقر، بهبود سلامت، حقوق شهروندی و حفظ محیط‌زیست و ... از طریق اصلاح‌ امور سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استوار است و اصلاح طلبان دین‌باوری راستین مردم را به عنوان پایه‌های استقامت اجتماعی پیرامون پاکدستی، شفافیت، مبارزه با فساد، رانت خواری، ضعف و گمراهی اجتماعی می‌دانند، با هدف تحقق و عملیاتی شدن این امور نهاد اجماع سازی را با عنوان جدید با مشارکت فکری، عملی و اجرایی ۳۰ حزب دارای مجوز از وزارت کشور فعالیت خواهند نمود که برای تقویت و فراگیری این نهاد اجماع ساز تعداد ۱۰ نفر از شخصیت‌های ملی دارای مقبولیت فراگیر اجتماعی و غیرحزبی جریان اصلاحات به عنوان عضو مشاور در این نهاد اجماع ساز جدید دعوت خواهند شد. اعضای جلسه تاکید کردند که جریان ریشه دار اصلاحات در انتخاباتی آزاد، قانونی، رقابتی، عادلانه و در تراز قانون اساسی کشور و با حضور کاندیدای واحد اصلاح طلب که مورد تایید نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان برگزار شود، حتما شرکت فعال در انتخابات ۱۴۰۰ خواهند داشت.

کلیه احزاب عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات موسسین اولیه این نهاد اجماع ساز جدید هستند که اسامی احزاب تشکیل دهنده به ترتیب الفبا عبارتند از:

۱- انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران

۲- انجمن اسلامی معلمان ایران

۳- انجمن اسلامی مدرسین دانشگاهها

۴- انجمن روزنامه نگاران زن

۵- انجمن اسلامی مهندسان

۶- جمعیت زنان مسلمان نواندیش

۷- جمعیت تولید گرایان ایران اسلامی

۸- جمعیت دفاع از حقوق بشر زنان

۹- خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران

۱۰- حزب اتحاد ملت ایران

۱۱- حزب اسلامی کار

۱۲- حزب اعتماد ملی

۱۳- حزب اراده ملت ایران

۱۴- حزب پیشرو اصلاحات

۱۵- حزب کارگزاران سازندگی ایران

۱۶- حزب جوانان ایران اسلامی

۱۷- حزب مجمع فرهنگیان ایران اسلامی

۱۸- حزب مردمسالاری

۱۹- حزب همبستگی ایران اسلامی

۲۰- حزب همبستگی دانش آموختگان ایران

۲۱- حزب ندای ایرانیان

۲۲- حزب وحدت و همکاری ملی

۲۳- حزب آزادی

۲۴- سازمان عدالت وآزادی

۲۵- سازمان معلمان ایران

۲۶- مجمع نیروهای خط امام

۲۷- مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه

۲۸* مجمع دانش آموختگان ایران اسلامی

۲۹- مجمع نمایندگان ادوار مجلس

۳۰- مجمع زنان اصلاح طلب

احزاب اصلاح طلب خارج از شورای هماهنگی جبهه اصلاحات که در گستره ملی فعالیت می‌نمایند، با درخواست کتبی و کسب رای اکثریت اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به عنوان عضو در این جبهه جدید دعوت خواهند شد.

مصوبات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در خصوص نحوه ورود اصلاح طلبان به انتخابات ۱۴۰۰

۱- اصلاح طلبان در انتخاباتی آزاد، قانونی، رقابتی، عادلانه و در تراز قانون اساسی کشور و با حضور کاندیدای واحد اصلاح طلب مورد تایید نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان، شرکت خواهند کرد.

۲- نهاد اجماع ساز: جبهه ای مرکب از احزاب اصلاح طلب که تا انتخابات ۱۴۰۰ مسئولیت تصمیم گیری در جریان اصلاحات را با تایید جناب آقای سید محمد خاتمی عهده دار خواهد شد.

تبصره یک: تعداد ۱۰ نفر از شخصیت های ملی دارای مقبولیت فراگیر اجتماعی و غیرحزبی جریان اصلاحات به عنوان عضو مشاور در این نهاد اجماع ساز جدید اصلاح طلبان دعوت خواهند شد و شیوه انتخاب این افراد پس از تدوین به تصویب شورای هماهنگی جبهه اصلاحات خواهد رسید.

تبصره دو: اساسنامه ها و آئین نامه های این نهاد اجماع ساز مبنی بر ضوابط قانونی ملاک عمل، به گونه‌ای تنظیم و به تصویب نهاد اجماع ساز جدید خواهد رسید که این نهاد تا پایان انتخابات ١٤٠٠ هیات رئیسه انتخابی ثابت داشته باشد.

نکته: منظور از احزاب اصلاح طلب، همان ٣٠ حزب عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات می‌باشد.

راهبردها و رویکردهای جریان اصلاحات:

۱) اصلاحات جامعه محور (تلاش در جهت نزدیک‌تر کردن تفکر اصلاح طلبان به جامعه)

۲) جست‌وجوی راهکارهای رسیدن به انسجام و وحدت حداکثری اصلاح طلبان (با انتخاب تشکیلات جبهه ای واحد و توجه به مشترکات)

۳) تدوین برنامه‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی و ارائه آن به جامعه (با تاکید بر ارائه برنامه نجات اقتصاد کشور و کاهش مشکلات معیشتی مردم)

۴- نوسازی و بازسازی گفتمانی اصلاح طلبان، با تاکید بر:

۱-۴) غیرسیاسی شدن دستگاه قضا و استقلال قضات به ویژه در بررسی موضوعات سیاسی و فرهنگی.

۲-۴) پاسخگو کردن صاحبان قدرت و حذف نهادهای موازی غیرقانونی.

۳-۴) سخنگویی و پرچم‌داری مطالبات اساسی مردم و مبارزه با فساد، رانت و بی عدالتی.

۴-۴) بازنگری در قانون اساسی و پذیرش رفراندوم به عنوان یک حق ملی و اجرای اصول معطل مانده قانون اساسی در زمینه‌های مختلف.

۵-۴) تقویت اصل جمهوریت نظام و جامعه مدنی.

۶-۴) نهادینه شدن اصل شفافیت و تحقق گردش آزاد اطلاعات و تلاش برای تحقق حاکمیت قانون در جامعه.

۷-۴) تعامل عزت‌مندانه با جامعه جهانی و حمایت از تعامل سازنده در عرصه بین‌الملل و صیانت از منافع ملی.

۸-۴) افزایش حضور موثر زنان و جوانان در عرصه تصمیم سازی و مدیریت کشور.

۵) ایجاد اندیشکده های سیاسی و فکری و سازوکار انتقال دانش بین نسلی دائمی در جریان اصلاحات.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
0
0
به امید ایرانی آباد و آزاد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین