کد خبر: ۶۸۵۶۸۴
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۴

بندرانزلی قرمز شد/ برخورد با برگزارکنندگان شب یلدا

فرماندار بندرانزلی با اشاره به اعلام وضعیت قرمز این شهرستان گفت: امسال مراسم شب یلدا برگزار نمی شود و با متخلفان برخورد خواهیم کرد.
بندرانزلی قرمز شد/ برخورد با برگزارکنندگان شب یلدا
آفتاب‌‌نیوز :

اسماعیل میرغضنفری در جلسه ستاد کرونا که در محل فرمانداری شهرستان بندرانزلی برگزار شد، اظهار کرد: در اعلام تعطیلی مراکز تجاری و اصناف تابع دستورالعمل‌ها هستیم و با توجه به اینکه شب گذشته رسما اعلام شد که بندرانزلی قرمز است، دستورالعمل ها برای تعطیلی و یا فعالیت اصناف و مراکز براساس شهر قرمز اعمال خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه در اعمال محدودیت ها در وهله نخست تذکر مورد توجه است، افزود: سلامت مردم برای ما بسیار اهمیت دارد ولی در کنار آن معیشت نیز برای ما بسیار مهم است و نمی خواهیم وضعیتی ایجاد کنیم که اصناف را به دردسر انداخته و یا مردم برای تامین اقلام ضروری خود دچار مشکل شوند ولی اگر تذکر موثر واقع نشد، در اعمال محدودیت ها جدی خواهیم بود.

میرغضنفری با اشاره به اینکه اعمال محدودیت اول از حوزه حمل و نقل آغاز خواهد شد، تصریح کرد: بعضی مشاغل هستند که اگر یک هفته عقب بیفتد اشکالی ندارد؛ آنهایی که می توانند خودشان کسب و کار را تعطیل کنند و منتظر اعلام دستورالعمل نباشند.

فرماندار شهرستان بندرانزلی با تاکید بر اینکه شخصا مایل به برخورد قهری نیستم، گفت: بسیاری از مردم با توجه به طولانی شدن کرونا دچار مشکل شدند. نمی خواهم به عنوان مسئول بار مضاعف بر مشکلات مردم باشم ولی از دوستان بازاری و شهروندان عزیز انتظار داریم که سعی کنند با رعایت پروتکل ها زنجیره انتقال را قطع کنیم.

میرغضنفری با تاکید بر اینکه در شب یلدا هیچ مراسمی در شهرستان بندرانزلی برگزار نخواهد شد، تاکید کرد: میراث فرهنگی و اصناف توجه داشته باشند در هیچ نقطه از شهرستان برگزاری شب یلدا از جمله در باغ و رستوران و یا جاهای دیگر نداریم و قطعا نیروی انتظامی در صورت مشاهده برخورد قانونی خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه از امروز قهوه خانه ها در سطح شهرستان باید تعطیل شوند، افزود: داخل شهر اعمال محدودیت تردد از ۹ شب تا چهار صبح است که ممکن است باعث بروز مشکلاتی شود لذا خواهش می‌کنم خود شهروندان در این زمینه رعایت لازم را داشته باشند.

فرماندار شهرستان بندرانزلی با اشاره به اینکه بازارهای روز یکی از محل‌های آسیب رسان هستند، تاکید کرد: این مراکز تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود مخصوصا توزیع و فروش طیور زنده با توجه به اینکه در فصل آنفولانزا هستیم انجام نشود.

میرغضنفری با تاکید بر اینکه ‌اجرای دستورالعمل ها با همراهی مردم ما را نجات می دهد ولی اگر مردم تصمیمات ما جدی نگیرند، قطعا موفق نخواهیم بود، تصریح کرد: اگر ارتباط دو سویه مسئولان و مردم نباشد راه به جایی نبرده و در قطع زنجیره انتقال موفق نخواهیم شد لذا مردم همراهی لازم را داشته باشند.

حجت الاسلام سید عبدالجواد شمس الدین، امام جمعه بندرانزلی نیز، ضمن تاکید بر اینکه کرونا یک بیماری همانند سایر بیماری هاست، گفت: قرار نیست اگر کسی مبتلا به کرونا شد از فامیل و جامعه طرد شود.

وی با اشاره به اینکه کشور ما نیز همانند بسیاری از کشورهای دیگر مبتلا به بیماری فراگیر کرونا شده، اظهار کرد: معارف دینی ما از جمله قرآن کریم متذکر می‌شود که این گرفتاری ها و سختی ها مختص به شما نیست و در زمان‌های گذشته و برای اقوام متاخر نیز وجود داشته و در حال حاضر نیز کشورهای دیگر هم به آن مبتلا هستند.

حجت الاسلام شمس الدین تصریح کرد: آنچه مهم است انجام تدابیر لازم برای مقابله با این بیماری و کاهش مشکلات ناشی از آن است که با توجه به وظایفی که داریم باید انجام دهیم همانطور که طی یک سال گذشته تدابیری اندیشیده شده و فراز و فرودهایی را در این زمینه شاهد بودیم.

وی افزود: امیدوارم این روز ها و ماه ها، ایام پایانی این بیماری باشد و تا پایان امسال با اعمال محدودیت ها و رعایت هایی که در انجام این تمهیدات انجام می‌شود بر این بیماری پیروز شویم.

امام جمعه بندرانزلی، با اشاره به اینکه باید فضای روانی جامعه را در مواجهه با کرونا تلطیف کنیم، تاکید کرد: نسبت به کرونا نگرانی‌هایی وجود دارد، باید بدانیم کرونا یک بیماری قبیح و مایه بدنامی نیست نباید فضای جامعه طوری شود که اگر کسی مبتلا شد از خانواده و جامعه طرد شود و جرات اعلام ابتلا به کرونا را نداشته باشد زیرا این مسئله جامعه را دچار آسیب هایی می کند.

حجت الاسلام شمس الدین تاکید کرد: در ایام کرونا رسیدگی به معیشت مردم و سلامت جامعه بسیار مهم است و باید آن را مهمتر از هر چیز دیگری بدانیم و در کنار آن مسئله دعا و استغفار را فراموش نکنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین