کد خبر: ۶۸۵۷۹۰
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹

درخواست دادستان کل نیویورک از شرکت ترامپ

دادستان کل نیویورک اظهار کرد، شرکت دونالد ترامپ باید طبق حکم یک دادگاه، اسناد بیشتری را در رابطه با تحقیقات درباره عملکردش در زمینه تجارت تحویل بدهد.
درخواست دادستان کل نیویورک از شرکت ترامپ
آفتاب‌‌نیوز :

لتیسیا جیمز، دادستان کل نیویورک در توئیتر نوشت: یک قاضی حکم داد که سازمان ترامپ باید اسناد بیشتری در ارتباط با تحقیقات در جریان از سوی دفتر من تحویل بدهد. ما به پیروی از حقایق، به هر جایی که ممکن است ما را هدایت کنند، ادامه خواهیم داد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این پاسخ جیمز بعد از آن مطرح شد که شبکه ای.بی.سی گزارش کرد، یک قاضی در نیویورک ادعای رئیس جمهور آمریکا در بهره مندی از امتیاز وکیل-موکل برای جلوگیری از دسترسی دادستان ارشد ایالت به اسناد را رد کرد.

جیمز در ماه اوت اعلام کرد، دفتر او دست به اتخاذ اقداماتی برای مجبور ساختن شرکت تجاری شخصی ترامپ به پایبندی به تحقیقات درباره دست بردن عمدی خطاکارانه او در ارزش دارایی‌هایش برای دریافت وام و کاهش مالیاتها زده است. اریک ترامپ، پسر دونالد ترامپ و معاون اجرایی رئیس در شرکت ترامپ به طور خاص دستور پیدا کرده تا به این درخواست پایبند باشد.

شرکت ترامپ تا چندین ماه از تبعیت از احضاریه‌های ثبت شده از سوی دفتر دادستان در ارتباط با تحقیقاتی که در پی شهادتهای مایکل کوهن، وکیل شخصی سابق ترامپ به کنگره آغاز شد خودداری کرده است.

جیمز گفته، شرکت تجاری شخصی ترامپ جلوی ارائه اسناد را به تحقیقات درباره این پرونده گرفته و برای شاهدان از جمله اریک ترامپ مانع ایجاد کرده تا از پاسخ به پرسشها تحت سوگند خودداری کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین