کد خبر: ۶۹۰۲۷۸
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۹

پیش‌بینی سفیر آمریکا در تل‌آویو درباره رویکرد سخت‌گیرانه بایدن در قبال ترکیه

سفیر آمریکا در اراضی اشغالی احتمال داد که رویکرد دولت جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا نسبت به رئیس جمهوری ترکیه سخت‌گیرتر باشد.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، دیوید فریدمن، سفیر آمریکا در اراضی اشغالی اظهار کرد: شکی وجود ندارد که دولت جدید آمریکا رویکرد دوستانه‌ای در قبال "اسرائیل" در پیش خواهد گرفت و پیش‌بینی می‌شود که جو بایدن با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه موضع سخت‌گیرانه‌تری داشته باشد.

از سوی دیگر، فریدمن ادعا کرد: به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت "اسرائیل" توسط آمریکا زمینه ساز توافقات عادی سازی بین "اسرائیل" و کشورهای عربی است.

سفیر آمریکا در اراضی اشغالی همچنین خاطرنشان کرد: «از جمله دستاوردهایی که دولت آمریکا در "اسرائیل" طی چهار سال اخیر محقق کرده به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت "اسرائیل" است که این امر مهمترین دستاورد این سال‌ها بود.»

وی مدعی شد: من بر این باور هستم که این موضع، ترامپ را در مقابل ایران، کره شمالی و کل جهان تقویت کرده است، زیرا ما موضعی را اتخاذ کردیم که واشنگتن در کنار دوستان خود ایستاده است و آمریکا از دشمنان خود، یا کسانی که آن را به چالش می‌کشد، نمی‌ترسد و عقب نمی‌نشیند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین