کد خبر: ۶۹۳۱۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸

تصاویر| ۵ سلاح روسی که عربستان عاشق خرید آن است

عربستان سعودی بار‌ها برای خرید سامانه دفاع هوایی موشکی اس - ۴۰۰ روسیه ابراز تمایل کرده است. در سال ۲۰۰۹ و ۲۰۱۷ میلادی خبر‌هایی منتشر شده بود مبنی بر آن که ریاض با مسکو بر سر خرید اس - ۴۰۰ به توافق رسیده است. این توافق در مراحل نهایی خود بود. با این حال، قرارداد در سال ۲۰۱۹ میلادی تکمیل نشد. در سال ۲۰۲۱ میلادی، روند تکمیل قرارداد ناتمام ماند و به نظر می‌رسید به علت ترس عربستان سعودی از مواجه شدن با مجازات‌های تحریمی امریکا در صورت خرید تسلیحات از روسیه بود.
تصاویر| ۵ سلاح روسی که عربستان عاشق خرید آن است
آفتاب‌‌نیوز :

سرویس بین الملل- دولت بایدن از توقف موقت فروش تسلیحات به عربستان سعودی سخن گفته تا از این طریق بر سیاست‌های آن کشور به خصوص درباره بحران یمن فشار آورده و ریاض را مجبور به تغییر موضع کند. در چنین شرایطی پیش‌بینی می‌شود ریاض بیش از گذشته به روسیه برای خرید تسلیحات روی خواهد آورد.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ نشریه "نشنال اینترست" در گزارشی به پنج سلاحی اشاره کرده که ریاض آرزوی خرید آن را از مسکو دارد:

اس - ۴۰۰

تصاویر| ۵ سلاح روسی که عربستان عاشق خرید آن است

عربستان سعودی بار‌ها برای خرید سامانه دفاع هوایی موشکی اس - ۴۰۰ روسیه ابراز تمایل کرده است. در سال ۲۰۰۹ و ۲۰۱۷ میلادی خبر‌هایی منتشر شده بود مبنی بر آن که ریاض با مسکو بر سر خرید اس - ۴۰۰ به توافق رسیده است. این توافق در مراحل نهایی خود بود. با این حال، قرارداد در سال ۲۰۱۹ میلادی تکمیل نشد. در سال ۲۰۲۱ میلادی، روند تکمیل قرارداد ناتمام ماند و به نظر می‌رسید به علت ترس عربستان از مواجه شدن با مجازات‌های تحریمی امریکا در صورت خرید تسلیحات از روسیه بود.

به گفته منابع روسی، اس - ۴۰۰ قادر به تشخیص ۱۰۰ هدف به طور همزمان و درگیر شدن با ۱۲ هدف به طور همزمان از محدودهٔ ۴۰۰ کیلومتری است. این هدف‌ها می‌توانند از جمله انواع هواپیما، موشک‌های کروز و موشک‌های بالستیک باشند.

سوخو - ۳۵

تصاویر| ۵ سلاح روسی که عربستان عاشق خرید آن است

نیروی هوایی سلطنتی عربستان سعودی مجهز به ۲۰۰ فروند جنگنده اف - ۱۵ ایگلز است که البته نسبتا قدیمی محسوب می‌شوند. در سال ۲۰۱۷ میلادی، کرملین به ریاض پیشنهاد نوسازی سامانه هوایی آن کشور از طریق فروش سوخو - ۳۵ را داد که یکی از برترین جنگنده‌های روسی محسوب می‌شود. در سال ۲۰۱۷ میلادی، خبر‌ها حاکی از آن بود که مذاکرات ریاض و مسکو بر سر قرارداد واردات دوازده تا هجده فروند سوخو - ۳۵ در حال پیشرفت بوده است. با این وجود، به دلایل نامشخص (احتمالا فشار یا مخالفت امریکا) این توافق نهایی نشد.

سوخو - ۳۵ یک جنگنده چند منظوره ابر چابک تک خلبان ساخت روسیه با قابلیت مانور بالاست.

تصاویر| ۵ سلاح روسی که عربستان عاشق خرید آن است

کالاشنیکف‌ای کی - ۱۰۳

عربستان سعودی در زمره چندین کشور خاورمیانه است که برای خرید اسلحه مدرن "ای کی" ابراز تمایل کرده است. ریاض در سال ۲۰۱۸ میلادی با شرکت بزرگ صنایع دفاعی روسی "روستک" برای واردات اسلحه "ای کی - ۱۰۳" توافق کرد.

این اسلحه وزنی در حدود ۳ کیلو و ۶۰۰ گرم داشته و طول آن ۹۴۳ میلی متر، نواخت تیر آن ۶۰۰ گلوله در دقیقه، سرعت دهانه گلوله در آن ۷۱۵ متر بر ثانیه و برد موثر آن نیز در حدود ۵۰۰ متر است.

تی او اس - ۱‌ای

تصاویر| ۵ سلاح روسی که عربستان عاشق خرید آن است

در سال ۲۰۱۷ میلادی صنایع نظامی عربستان سعودی قراردادی را با آژانس صادرات تسلیحات روسیه (روسوبورون اکسپورت) برای تولید داخلی "تی او اس - ۱ ای" امضا کرد که بر پایه تانک "سوویت تی - ۷۲" طراحی شده است. تی او اس - ۱‌ای برای استفاده در تجهیزات زرهی سبک و برای راکت اندازی طراحی شده است. برنامه هدف گذاری شده عربستان سعودی بومی سازی تولید داخلی این سلاح به میزان ۵۰ درصد تا سال ۲۰۳۰ میلادی است.

۹ ام ۱۳۳ کورنت

تصاویر| ۵ سلاح روسی که عربستان عاشق خرید آن است

این موشک ضد تانک هدایت شونده سنگین یکی از محبوب‌ترین سلاح‌های صادراتی روسیه به خاورمیانه است که عربستان در سال ۲۰۱۷ میلادی با روسیه بر سر واردات فناوری آن به توافق اولیه دست یافت.

این موشک برای انهدام تانک‌های اصلی میدان نبرد نسل جدید و بالگرد‌های کند و ارتفاع پایین طراحی شده است. این موشک ۲۷ کیلوگرم وزن و توانایی عبور از ۱۰۰ تا ۱۲۰ سانتی متر زره فولادی را دارد و در مسافت‌های ۱۰۰ تا ۵۵۰۰ متری کارایی دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
0
6
این همه سلاح برای کشتن ...
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین