کد خبر: ۷۱۳۷۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹
در نامه‌ای به آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا مطرح کردند

قانون‌گذاران آمریکایی: هر توافقی با ایران باید ابتدا توسط کنگره ارزیابی شود

شماری از قانونگذاران آمریکایی خطاب به دولت بایدن اعلام کردند که هرگونه توافق با ایران باید برای بازبینی و بررسی به کنگره ارائه شود.
قانون‌گذاران آمریکایی: هر توافقی با ایران باید ابتدا توسط کنگره ارزیابی شود
آفتاب‌‌نیوز :

مارک گرین از اعضای جمهوری خواه مجلس نمایندگان در طی توییتی عنوان کرد: شماری از اعضای مجلس نمایندگان امریکا طی نامه‌ای به آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا به دولت جو بایدن یادآور شدند که براساس قانون ملزم است هرگونه توافق با ایران را برای بازبینی و بررسی به کنگره ارائه کند.

در بخشی از این نامه آمده است: همزمان با اینکه هیات مذاکره کننده آمریکایی به مذاکره در وین در مورد برنامه هسته ای ایران ادامه می دهند، ما در نامه ای به شما(آنتونی بلینکن) در مورد الزام قانونی دولت برای ایجاد فرصتی برای کنگره در بازبینی و ازریابی هرگونه توافق شما با ایران یادآوری می کنیم.
این نامه می افزاید: قانون رئیس‌جمهوری آمریکا را ملزم می کند تا ظرف پنج روز هرگونه توافق حاصل شده با ایران و همچنین گزارش ازریابی راستی آزمایی با جزئیات و گواهی آن را به کنگره ارائه کند.

پیش از این گزارش شده بود که سناتورهای جمهوریخواه کنگره به عنوان طرفداران دولت سابق واشنگتن و معمار رویکرد شکست خورده فشار حداکثری علیه ایران، بدلیل نگرانی از توافق برجامی دولت بایدن با تهران، درتلاش برای سنگ اندازی دراین مسیر هستند.

تارنمای آمریکایی پولتیکو دراین باره گزارش داد: گروهی از سناتورهای جمهوریخواه چند روز پیش طرحی را ارائه دادند که هرگونه توافق دیپلماتیک بین دولت بایدن با ایران را منوط به تصویب کنگره این کشور سازد.

این طرح درحالی از سوی سناتورهای جمهوریخواه ارائه می شود که مقامات دولت بایدن سرگرم برگزاری مذاکرات غیر مستقیم با طرف ایرانی در وین هستند تا توافق بدست آمده در دوره باراک اوباما راکه توسط دونالد ترامپ ملغی شد، احیا کنند.

این در حالی است که نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد با انتقاد از دولت بایدن در تداوم "سیاست شکست خورده فشارحداکثری"، توقف تروریسم اقتصادی علیه مردم ایران را آزمایش اصلی برای واشنگتن دانست.

در جریان آخرین نشست کمیسیون مشترک برجام در وین، هیات ها ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت های صورت گرفته برای احیای برجام، بار دیگر بر عزم و جدیت خود برای پیگیری روند گفت‌وگوها با هدف یافتن راه حل‌هایی برای چند موضوعی که هنوز حل و فصل نشده اند تاکید کردند.

جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مسئولیت‌پذیر اعلام کرده است که در صورت لغو تمام تحریم‌ها و تحقق تعهدات سایر طرف‌های این توافق بین المللی، به اجرای کامل تعهدات برجامی باز ‌می‌گردد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
0
2
فاتحه
قابل توجه آنها که منتظر آزاد شدن دلار ها بودند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین