کد خبر: ۷۱۳۸۱۹
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۷

جلیلی: جهش ایران بدون رونق کردستان ممکن نیست

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه بدون رونق کردستان و شهرها و روستاهای آن، جهش ایران در بخش‌های مختلف ممکن نیست، گفت: امروز فرصت بزرگی برای توسعه کشور ایجاد شده است و دولت آتی باید برنامه خود را در راستای تحقق شعار سال تدوین کند.
جلیلی: جهش ایران بدون رونق کردستان ممکن نیست
آفتاب‌‌نیوز :

سعید جلیلی روز سه‌شنبه در گفت‌وگوی تلویزیونی که در شبکه استانی کردستان پخش شد، با اشاره به اینکه کردستان دیار پیشمرگان مسلمان کُرد و سرزمین مجاهدت های خاموش است، اظهار داشت: مردم این دیار جان دادند ولی خاک نه، خون خود را فدا کردند و هرگز پشت به انقلاب نکردند.

وی با اشاره به اینکه کردستان یادآور مجاهدت‌های خاموشی است که جنگاوران آن در دوران دفاع مقدس و برهه‌های دیگر، شجاعت در وجودشان موج می زد، اضافه کرد: در آستانه یک انتخاب قرار داریم و می‌خواهیم تعیین کنیم چهار سال آینده چگونه کشور را اداره کنیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، بر لزوم تلاش برای توسعه کشور و رفع مشکلات موجود تاکید کرد و گفت: ایران باید چهار سال آینده جهش یابد و این با برنامه ریزی و بهره‌مندی از ظرفیت ها ممکن است.

جلیلی با اشاره به اینکه طی چهار سال گذشته به اکثر استان ها و شهرهای کشور مسافرت کرده و از نزدیک در جریان وضعیت آنها قرار گرفته است، یادآور شد: در این سفرها در جمع اساتید، دانشجویان و فعالان اقتصادی حضور و مباحثه و گفتگو داشته‌ام.

وی با بیان اینکه در سنندج از ناحیه منفصل شهری نایسر بازدید و با مردم این منطقه صحبت کردم و با دغدغه ها و مشکلاتشان آشنا شدم، افزود: در سفر به بانه پای صحبت با مردمی که چند روزی به دلیل مشکلاتی اقدام به تحصن کرده بودند نشستم و صفا، صمیمت و صداقت در حرف هایشان موج می زد.

جلیلی اظهار داشت: این مردمان علاقه خود را به انقلاب ابراز و خواسته هایشان را مطرح می کردند و در مقابل هم به آنها گفتم در موقعیتی نیستم که قول و وعده ای بدهم ولی مشکلات شما را پیگیری خواهم کرد و همین کار را هم انجام دادم.

وی با اشاره به اینکه اداره کشور نباید به شکلی حداقلی باشد، ادامه داد: اگر مردم مشکلی پیدا کردند آنرا باید حل کنیم و جوان کردستانی ما نباید نگران این باشد و شایسته نیست که کولبری کند.

جوانان کُرد باید صادرکننده باشند نه کولبر
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اعلام اینکه جوانان کُرد باید صادر کننده عمده برای کشور باشند، افزود: تعدادی از این جوانان تعاونی مرزنشینان را در بانه تشکیل دادند و در جلسه ای که با آنها در تهران داشتم سخن از صادرات ۵۰۰ میلیارد تومانی می زدند و این جای امیدواری است.

جلیلی یادآور شد: امروز در یک فرصت تاریخی برای جهش کشور و ارتقای رفاه آن هستیم و لازمه تحقق این مهم داشتن برنامه است و این نیز نیازمند باور و اراده و وجود مرد میدان است.

وی اظهار داشت: اگر مردمی با نجابت مجاهدت خاموش دارند، وظیفه مسوولان شناسایی و شناخت توانایی های آنها است و بنابراین مدیران باید تمام تلاش خود را برای بهره برداری از ظرفیت استان کردستان بکار گیرند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه جهش ایران بدون جهش شهرها و روستاهای کردستان ممکن نیست، گفت: به برکت انقلاب بیش از ۹۰ درصد روستاهای استان از نعمت گاز، آب و برق برخوردار هستند ولی این ها کافی نیست.

هر روستای کردستان باید به یک سلول جهش تولید تبدیل شود
جلیلی اضافه کرد: امروز باید دولت برنامه ریزی داشته باشد تا هر کدام از روستاهای استان کردستان به سلول جهش تولید در کشاورزی، صنعت و گردشگری در کشور تبدیل شود.

وی با بیان اینکه تقویت هر روستای استان موجب کاهش حاشیه نشینی در شهرها می شود، یادآور شد: این استان در کشاورزی، دامداری و شیلات دارای فرصت های بزرگی است و علاوه بر آن قرار گرفتن در همسایگی عراق و اقلیم کردستان ظرفیت ارتقای صادرات در آن را هم ایجاد کرده است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پیوند و عمق روابط دوستی بین کردستان ایران و اقلیم کردستان را فرصتی کم نظیری دانست که باید نهایت استفاده را از آن کرد و گفت: کردستان ظرفیت خوب دانشگاهی دارد و باید تمام پتانسیل‌های خالی مراکز علمی پذیرای میهمانانی از اقلیم کردستان باشد.

جلیلی اظهار داشت: کردستان می تواند محل مناسبی برای گردشگران سلامت از کشورهای ترکیه، عراق و سوریه است و باید برای بهره مندی از این ظرفیت برنامه ریزی کرد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه کردستان می تواند دروازه ای برای صادرات کشور باشد، تاکید کرد: از رهگذر این مهم جوانان کُرد با عزت و افتخار به صادرات خواهند پرداخت و دیگر کولبری نخواهند کرد.

جلیلی با اشاره به اینکه مردم این استان در ۴۳ سال بعد از انقلاب نشان دادند همچنان پای انقلاب هستند، گفت: شهیدان شیخ الاسلام و برهان عالی و بارنامه از شهدای بزرگوار این استان هستند که در دفاع از امنیت کشور ایستادند و هدف دشمنان قرار گرفتند.

به گزارش ایرنا، انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در ۶ حوزه، میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در سه حوزه انتخاباتی و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در یک هزار و ۳۷۲ شهر و چهل هزار و ۶۲۰ روستا و تیره عشایری ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین