کد خبر: ۷۱۴۴۰۹
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴

سفیر انگلیس احضار شد

سخنگوی وزارت امورخارجه گفت: متاسفانه در برخی کشور‌های اروپایی و در برخی مراکز اخذ رای در ایالات متحده آمریکا شاهد اقدامات آشوبگرانه بودیم.
سفیر انگلیس احضار شد
آفتاب‌‌نیوز :

سعید خطیب زاده با اشاره به اینکه این اقدامات توسط برخی عناصر اجاره‌ای صورت گرفت که توهین‌ها و آزار و اذیت‌هایی به ایرانیان محترمی که تصمیم به رای دادن داشتند انجام دادند افزود: بلافاصله در تمامی این کشور‌ها اعتراضات جدی و رسمی خودمان را به مقامات محلی و وزارتخانه‌های رسمی از طریق سفارتخانه هایمان ارائه دادیم.

وی گفت: امروز با توجه به اتفاقات بیرمنگام انگلیس که شاهد ضرب و شتم یکی از ایرانیان بودیم سفیر انگلیس به وزارت خارجه احضار شد و اعتراض رسمی و جدی ما نسبت به کمی و کاستی‌هایی که در تامین امنیت صندوق‌های اخذ رای و حوزه‌های رای گیری در این کشور بود اعلام کردیم.

اقای خطیب زاده ادامه داد: این اتفاقات در کشور‌هایی که ادعا‌های مردم سالاری و دموکراسی دارند قابل قبول و پذیرش نیست.

وی با اشاره به اینکه این احضار توسط دستیار وزیر امورخارجه و مدیرکل اروپای غربی وزارت خارجه اتفاق افتاد گفت: نسبت به بنگاه‌های دروغ پراکنی که در لندن مستقر هستند و قبل از انتخابات و در طول برگزاری انتخابات با هدف ایجاد فضای غیردقیق اخبار جعلی وگزارش‌های سوگیرانه برای هدف قراردادن امنیت روانی رای دهندگان تهیه می‌شد اعتراض مان را به سفیر انگلیس اعلام کردیم و تا حصول نتیجه به ویژه در خصوص بانیان و مسببان و عاملان توهین‌ها و آزار و اذیت‌ها و ضرب و شتم این بانو در انگلیس پیگیری قضایی خودمان را ادامه خواهیم داد.

سخنگوی وزارت خارجه تصریح کرد: محدودیت‌های جدی برای برگزاری انتخابات در برخی از حوزه‌های رای گیری داشتیم به همین دلیل از چند ماه پیش سفرا با چند مقام محلی گفتگو کردند تا بتوانیم انتخابات پرشور و مطمئنی در این کشور‌ها برگزار کنیم.

آقای خطیب زاده افزود: انتخابات در تمام کشور‌هایی که با آن‌ها رابطه داشتیم برگزار شد و آرای ماخوذه شمارش و به مقامات در تهران اعلام شده است.

سخنگوی وزارت امورخارجه در پایان گفت: ایرانیان در سراسر دنیا نشان دادند برای میهن و کشورشان و برای سرنوشت هموطنان خود چقدر ارزش قائل هستند و همه این‌ها به یک قدرت ملی در تامین منافع مردم و کشور تبدیل می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین