کد خبر: ۷۱۹۴۲۵
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۰

تظاهرات در تونس و حمله به مقر جنبش النهضه

منابع رسانه‌ای اعلام کردند شهروندان تونسی با اجتماع مقابل پارلمان این کشور، خواستار برکناری دولت شدند.
تظاهرات در تونس و حمله به مقر جنبش النهضه
آفتاب‌‌نیوز :

شهروندان تونسی با تجمع و تظاهرات در مقابل پارلمان این کشور خواستار انحلال پارلمان و برکناری دولت شدند.

منابع محلی در تونس اعلام کردند تظاهراتی نیز در مقابل مقر جنبش النهضه این کشور شکل گرفته و تظاهرت کنندگان نیز پرچم این جنبش را پایین کشیدند.

استان‌های «توزر»، «القیروان» و «سیدی بوزید» شاهد تظاهرات گسترده‌ای بوده و مردم این شهر‌ها خواستار انحلال پارلمان و برکناری دولت تونس بودند.

جنبش النهضه تونس نیز در واکنش به حمله آشوبگران به مقر این جنبش بیانیه‌ای صادر کرده و گفت: گروه‌های آنارشیست به برخی از مقر‌های جنبش در کشور حمله کردند، ما این گروه‌های جنایتکار را که از خارج و داخل کشور برای حمله به هم‌میهنان خود استخدام شده‌اند، محکوم می‌کنیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما گسترش مظاهر هرج و مرج و خرابکاری برای خدمت به برنامه‌های سرنگونی مسیر دموکراتیک را محکوم کرده و از همه احزاب سیاسی، سازمان‌ها و طرفداران دموکراسی و حاکمیت قانونی می‌خواهیم این حملات را محکوم کنند.

تونس که از دو بحران اقتصادی و اجتماعی رنج می‌برد، با شیوع ویروس کرونا شرایط سخت‌تری پیدا کرده؛ به شکلی که اقتصاد این کشور در سال جاری میلادی دچار فروپاشی شدیدی شده و به تازگی اعتراضات متعددی برای خواسته‌های اجتماعی در مناطق مختلف تونس آغاز شده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین