کد خبر: ۷۲۹۷۹۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰

سریع‌ترین و کندترین اینترنت برای کدام کشورهاست؟

فیبر نوری یا مسی بودن کابل، نزدیکی یا اتصال به کابل‌های زیردریایی، وسعت یک کشور و سرمایه‌گذاری از عوامل موثر در سرعت اینترنت است که می‌تواند به سرعت ۲۶۲ مگابیتی در سنگاپور و در مقابل سرعت ۳ مگابیتی در کوبا منجر شود.
سریع‌ترین و کندترین اینترنت برای کدام کشورهاست؟
آفتاب‌‌نیوز :

لود شدن صفحه یک سایت هرچقدر که زمان برده باشد، به دستگاهی که استفاده می‌کنید بستگی دارد و اینکه در کجای جهان قرار دارید. میانگین سرعت اینترنت از کشوری به کشور دیگر بسیار متفاوت است. با استفاده از داده‌های جهانی اسپیدتست که در ویژوال‌کپیتالیست منتشر شده، نقشه سریعترین و کندترین سرعت اینترنت در سراسر جهان به دست می‌آید و سرعت هر دو پهنای باند ثابت و تلفن همراه را مقایسه می‌کند.

چه عواملی بر سرعت اینترنت تأثیر می‌گذارد؟

عوامل اصلی موثر بر سرعت اینترنت کشورها را باید شناسایی کرد. به‌طور کلی، سرعت اینترنت به این موارد بستگی دارد:

-زیرساخت یا نوع کابل (مس یا فیبر نوری) که یک کشور برای پشتیبانی از خدمات اینترنتی خود استفاده می‌کند. به طور معمول‌، هرچه زیرساخت جدیدتر باشد، اتصال سریع‌تر خواهد بود.

-نزدیکی یا اتصال به کابل‌های زیردریایی مهم است، زیرا این کابل‌های فیبر نوری زیر دریا حدود ۹۷ از داده های ارتباطی جهان را منتقل می‌کنند.

-وسعت یک کشور، از آنجایی که هزینه‌های بهسازی زیرساخت‌ها اهمیت دارد. هرچه کشور کوچکتر باشد، ارتقاء کابل‌کشی ارزان‌تر است.

-سرمایه‌گذاری در سرعت اینترنت تفاوت ایجاد می‌کند، زیرا اینکه میزان دسترسی به اینترنت برای دولت یک کشور چقدر اولویت دارد.

البته عوامل دیگری نیز می‌توانند بر سرعت اینترنت یک کشور تأثیر بگذارد، مانند مقررات دولتی و کاهش عمدی پهنای باند، که در برخی کشورها مانند ترکمنستان صدق می‌کند.

سرعت اینترنت پهن‌باند ثابت

شاخص جهانی اسپیدتست از داده‌های صدها میلیون نفر در بیش از ۱۹۰ کشور جهان برای اندازه‌گیری اتصالات پهن‌باند ثابت و تلفن همراه استفاده می‌کند. وقتی صحبت از سریع‌ترین باند پهن ثابت می‌شود، سنگاپور با سرعت دانلود ۲۶۲.۲ مگابیت‌برثانیه -بیش از دو برابر متوسط جهانی- در رتبه اول قرار دارد.

مساحت می‌تواند یکی از عوامل سرعت بالای سنگاپور باشد، زیرا یکی از کوچکترین و همچنین متراکم‌ترین کشورهای جهان است. مساحت آن تنها ۲۸۰ مایل مربع و تقریباً به اندازه آستین، تگزاس است. دولت این کشور همچنین سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های دیجیتال را به‌ویژه در سال‌های اخیر اولویت‌بندی کرده است. در سال ۲۰۲۰، دولت سنگاپور وعده داد ۲.۵۲ میلیارد دلار برای نوآوری‌های دیجیتالی سرمایه گذاری کند که بخشی از آن به ارتقاء زیرساخت‌های مخابراتی کشور اختصاص داده شده است.

در نقطه مقابل طیف، کوبا دارای کندترین باند پهن ثابت با سرعت ۳.۴۶ مگابیت‌برثانیه است. در کنار بودجه ضعیف دولت، کوبا همچنین دسترسی محدودی به کابل‌های زیردریایی دارد. در حالی که اکثر کشورها به چندین کشور متصل هستند، کوبا فقط به یک کشور متصل است.

سریع‌ترین و کندترین اینترنت برای کدام کشورهاست؟

سرعت اینترنت تلفن همراه

اینترنت موبایل از برج‌های سلولی برای انتقال بی‌سیم اینترنت به تلفن همراه استفاده می‌کند. به دلیل وجود این عنصر، رتبه‌بندی سرعت اینترنت تلفن همراه با پهنای باند ثابت متفاوت است.

امارات متحده عربی با سرعت دانلود ۱۹۵.۵ مگابیت‌برثانیه در ابتدای لیست قرار دارد. در امارات نه تنها داده‌ تلفن همراه سریع است، بلکه در مقایسه با سایر کشورها نسبتاً ارزان است. هزینه متوسط یک گیگابایت داده در امارات متحده عربی حدود ۳.۷۸ دلار است، در حالی که در کره جنوبی (شماره دو در لیست) ۱۰.۹۴ دلار است.

سریع‌ترین و کندترین اینترنت برای کدام کشورهاست؟

نوآوری و فناوری‌های جدید چشم‌انداز دیجیتال را تغییر می‌دهد و مواردی مانند شبکه‌های 5G در سراسر جهان رایج‌تر می‌شوند. به دلیل ماهیت در حال تغییر سریع این صنعت، داده ‌ای این رتبه‌بندی ماهانه به‌روز می‌شود تا آخرین نگاه به سرعت اینترنت در سراسر جهان را ارائه دهد.

این بدان معناست که سرعت اینترنت به‌تدریج بالاتر می‌رود، زیرا اتصال سریع‌تر و قوی‌تر اینترنت به یک هنجار تبدیل شده است و کشورهایی که برای مدیریت این شبکه‌های مجهز آماده نیستند، حتی بیشتر عقب خواهند ماند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
0
0
ایران کجاس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
0
0
ما که برای آموزش انلاین بچه ها کاملا مشکل داریم
فقط 70هزار تومان پول اینترنت داده ام برای سه ماه
دو تا بچه دارم کلاس اولی و چهارمی
سرعت بسیار پایینه
پول مودم هم ندارم بخرم با تلفن خانه وصل بشم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین