کد خبر: ۷۳۴۷۲۴
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳

پیک ششم، پیک واکسن نزده هاست

سخنگوی دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: پیک ششم کرونا افرادی که واکسن نزده‌اند را درگیر این بیماری خواهد کرد.
پیک ششم، پیک واکسن نزده هاست
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر محمود کریمی اظهار کرد: افرادی که واکسن کرونا دریافت کرده باشند میزان مرگ‌ومیر و بستری آنها بطور قابل ملاحظه‌ای کاهش می یابد. تزریق واکسن در جلوگیری از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ موثر نیست و اینکه عده‌ای حتی با تزریق واکسن درگیر بیماری می‌شوند دلیلی بر این مسئله است اما باید بطور قطع می توان گفت که تزریق واکسن نقش موثری در پیشگیری از مرگ‌ومیر ناشی از کرونا داشته و آمار بستری شدگان و بیماران بدحال را نیز کاهش می‌دهد.

وی بیان کرد: بررسی‌های تحقیقاتی و علمی در سراسر دنیا نشان داده است که میزان مرگ‌ومیر در واکسن زده‌ها حدود ۱۲ برابر کمتر است. همچنین افرادی که واکسن دریافت کرده‌اند نسبت به افرادی که واکسن نزدند ۶ برابر کمتر به بیماری کرونا مبتلا می‌شوند.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه در ادامه گفت: به کلیه افرادی که دچار بیماری خاص هستند یا جانبازان بالای ۵۰ درصد و نیز کادر درمان (بخش دولتی و خصوصی) توصیه می‌شود با گذشت ۶ ماه از دریافت نوبت دوم واکسن کرونا با مراجعه به مراکز تجمیعی واکسیناسیون نسبت به دریافت دُز بوستر اقدام کنند چرا که میزان ایمنی واکسن پس از گذشت ۶ ماه کاهش می‌یابد و لازم است که دُز یادآور را دریافت کنند.

وی تصریح کرد: تسریع در انجام واکسیناسیون موجب قطع زنجیره سرایت خواهد شد و هرچه سریعتر اگر به آمار ۸۵ درصدی واکسیناسیون دست یابیم قطعا با قطع زنجیره انتقال بیماری از وقوع پیک های بعدی جلوگیری بعمل خواهد آمد.

وی خواستار دریافت واکسن مرحله دوم توسط افرادی که نوبت اول را دریافت کرده اند، شد و افزود: متوقف شدن چرخش ویروس در جامعه در گرو واکسیناسیون ۸۵ درصدی جامعه در هردو مرحله است.

سخنگوی علوم پزشکی ساوه با تاکید بر اینکه پیک ششم کرونا پیک واکسن نزده‌هاست، گفت: متاسفانه آمار مرگ و میر و بستری در بین واکسن نزده ها بسیار بالاست و گروه سنی ۱۸ تا ۳۵ سال به تصور اینکه جوان هستند تحت تاثیر باورهای غلط از واکسینه کردن خود طفره می روند و کمترین میزان پوشش واکسیناسیون و بیشترین آمار مبتلایان بین ۱۸ تا ۳۵ ساله هاست.

دکتر کریمی در ادامه گفت: از ابتدای اجرای طرح واکسیناسیون تاکنون ۱۰۵ هزار و ۷۴۶ زن در ساوه و زرندیه نوبت اول و ۶۹ هزار و ۲۸۳ زن نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کردند. در بین مردان نیز ۱۰۸ هزار و ۱۲۳ نفر نوبت اول و ۷۵ هزار و ۵۸۲ نفر نوبت دوم تزریق کردند.

وی با اشاره به اینکه ۸۱ درصد کارگران واکسن تزریق کردند، گفت: ۷۹.۳ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال ساوه دُز اول و ۵۳ درصد بالای ۱۸ سال هر دو دُز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند. از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۳۹۱ هزار و ۱۱۷ دُز واکسن در ساوه و زرندیه تزریق شده است که ۲۴۰ هزار ۵۴۸ دُز نوبت اول و ۱۵۰ هزار و ۵۷۰ دُز نوبت دومی هستند.

وی افزود: ۷۶ درصد جمعیت دانش آموزی شهرستان ساوه معادل ۲۹ هزار و ۵۱۶ نفر علیه کرونا واکسینه شدند و برای واکسیناسیون دانش آموزان علاوه بر پایگاههای ثابت و سیار، یک پایگاه واکسیناسیون در یکی از مدارس دایر شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین