کد خبر: ۷۳۵۶۴۲
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶

واکنش پنتاگون به توقیف نفتکش حامل نفت صادراتی ایران: کذب است

ایران هفته گذشته یک نفتکش را در دریای عمان توقیف کرده است اما هیچ تقابلی میان نیروهای آمریکایی و سپاه پاسداران رخ نداده است.
واکنش پنتاگون به توقیف نفتکش حامل نفت صادراتی ایران: کذب است
آفتاب‌‌نیوز :

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا موضوع توقیف یک نفتکش توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران که حامل سوخت صادراتی ایران بود را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا درباره موضوع توقیف نفتکش توسط سپاه به خبرنگاران گفت: من ادعاهای ایرانی‌ها را شنیده‌ام، مطلقا و کاملا غلط و کذب هستند. این یک ادعای ساختگی است.

پیشتر مقامات آمریکایی مدعی شده بودند ایران در واقع یک نفتکش با پرچم ویتنام را توقیف کرده است و نیروهای دریایی آمریکا صرفا در حال رصد و نظارت بر آن رخداد بوده اند.

سپاه پاسداران دیروز خبر داد با اقدام بموقع و مقتدرانه نیروی دریایی سپاه عملیات دزدی دریایی و سرقت نفت ایران توسط آمریکا ناکام ماند. این نفتکش هم اکنون در آب‌های سرزمینی کشورمان است.

همچنین پایگاه خبری نیوزویک به نقل از یک مقام آمریکایی، خبر توقیف یک فروند نفتکش توسط ایران را تایید کرد که گفته است: ایران هفته گذشته یک نفتکش را در دریای عمان توقیف کرده است اما مدعی شد که هیچ تقابلی میان نیروهای آمریکایی و سپاه پاسداران رخ نداده است.

این مقام آمریکایی که به شرط فاش نشدن نامش با نیوزویک صحبت می‌کرد گفت: ما ادعاهای ایران درخصوص اینکه از پس گرفتن کشتی توسط ما جلوگیری کردند را رد می‌کنیم. خلاصه مطلب این است که این اتفاق هفته پیش رخ داد و نیروهای دریایی آمریکا ناظر توقیف نفتکش توسط نیروهای دریایی ایران بودند.

وی با طرح این ادعا که نیروهای آمریکایی تنها شرایط را تحت نظر داشتند، گفت: بیش از ده قایق‌ تندرو به دور نفتکش می‌چرخیدند و یک هلیکوپتر درحال پرواز نیز رویت شد.

به گفته این مقام آمریکایی به دلیل "برخی حسیاست‌ها" از انتشار جزئیات درخصوص این حادثه خودداری شده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین