کد خبر: ۷۳۵۹۸۱
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶

مرگ ۶ تن در حوادث ترافیکی هفته گذشته در تهران/ عدم توجه به جلو مهم‌ترین دلیل وقوع تصادفات

رییس اداره تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اعلام کرد که در هفته گذشته شش نفر در حوادث رانندگی رخ داده در معابر تهران جان خود را از دست داده‌اند.
مرگ ۶ تن در حوادث ترافیکی هفته گذشته در تهران/ عدم توجه به جلو مهم‌ترین دلیل وقوع تصادفات
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ احسان مومنی در تحلیل تصادفات رخ داده در هفته گذشته در پایتخت گفت:‌ متاسفانه در هفته‌ای که گذشت شش نفر از شهروندان در تصادفات رانندگی رخ داده در معابر تهران بزرگ جان خود را از دست داده‌اند.

وی درباره این تصادفات نیز گفت:‌ اولین تصادف در ساعت یک بامداد روز شنبه هفته گذشته در بزرگراه شهید تندگویان رخ داد و درپی آن برخورد یک دستگاه کامیون با سواری پژو و وانت که بدون نصب علائم ایمنی در سطح بزرگراه متوقف شده بودند، باعث فوت راننده وانت شد. دومین تصادف نیز در ساعت۷:۳۰ صبح همان روز رخ داده و یک دستگاه موتور سیکلت به علت حواس پرتی و عدم توجه به جلو با قسمت عقب یک دستگاه وانت در بزرگراه فتح برخورد کرد که در اثر شدت ضربه وارده راننده موتور سیکلت در دم فوت کرد.

مومنی ادامه داد:‌ تصادف سوم در ساعت ۶ صبح روز دوشنبه رخ داد و یک دستگاه کامیون کشنده در حال خروج از پارکینگ یک شرکت در بزرگراه فتح بوده که با یک دستگاه سواری سمند که دارای سرعت غیر مجاز بوده برخورد کرده و سرنشین ۳۵ ساله سواری سمند در دم فوت کرد. چهارمین تصادف نیز در ساعت ۱۳ همان روز در بزرگراه ارتش رخ داد و یک دستگاه کامیون به علت حواس پرتی و عدم توجه به جلو ناشی از استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی با قسمت عقب یک دستگاه سواری پژو و عابر پیاده برخورد و باعث فوت عابر پیاده شد.

به گفته رییس اداره تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، پنجمین تصادف فوتی نیز در ساعت ۲۰ چهارشنبه در بزرگراه ارتش رخ داد و درپی آن یک دستگاه وانت به علت سرعت زیاد با نیوجرسی برخورد کرد که به دنبال آن یک نفر که در قسمت بار وانت حضور داشت به بیرون پرتاب و در اثر شدت ضربه فوت کرد.

وی زمان وقوع ششمین تصادف فوتی را نیز ۶:۲۵ صبح روز پنجشنبه اعلام کرد و گفت:‌این حادثه در بزرگراه فتح رخ داد و درپی آن یک دستگاه سواری پراید به علت حواس پرتی و عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی با یک نفر عابر پیاده که در حال عبور از عرض بزرگراه بوده برخورد و عابر پیاده در محل حادثه جان باخت.

مومنی با بیان اینکه زمان وقوع عمده این حوادث در ساعت اولیه روز یا ساعت پایانی شب است، گفت:‌این موضوع نشان می‌دهد که رانندگان باید با دقت بیشتری رانندگی کنند. همچنین دلیل وقوع عمده این تصادفات نیز ناشی از عدم توجه به جلو و سرعت غیر مجاز است.

رییس اداره تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از رانندگان خواست که در هنگام رانندگی کاملا به جلو توجه داشته و از صحبت کردن و استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی که باعث حواس پرتی می‌شود، پرهیز کنند. همچنین در هنگام خرابی وسیله نقلیه در سطح معابر در قسمت عقب وسیله نقلیه علایم ایمنی و هشدار دهنده کافی را در فاصله‌ای مناسب برای اطلاع به رانندگان دیگر قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه سوار کردن افراد در قسمت بار وسایل نقلیه باربری ممنوع است، گفت: موتورسیکلت سواران نیز حتما باید کلاه ایمنی بر سر داشته باشند و از انجام حرکات مخاطره آمیز با وسیله نقلیه یا عبور از محل‌های غیر مجاز و ممنوعه پرهیز کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین