کد خبر: ۷۳۶۹۱۱
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۶

پناهندگی دو ملی‌پوش بدنسازی ایران؟

سخنگوی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در خصوص حواشی اخیر مبنی بر بازنگشتن دو ملی پوش از مسابقات جهانی و احتمال پناهندگی آن ها توضیحاتی را ارائه داد.
پناهندگی دو ملی‌پوش بدنسازی ایران؟
آفتاب‌‌نیوز :

هفتاد و پنجمین دوره رقابت‌های پرورش اندام قهرمانی جهان به میزبانی سانتاسوسانای اسپانیا به پایان رسید و تیم اعزامی ایران موفق شد با کسب ۱۰ طلا، ۷ نقره و ۵ برنز، عنوان قهرمانی را در مجموع تمامی رشته‌ها به خود اختصاص دهد.

نکته مهم اینکه علی رغم نتایج خوب این دوره، مسابقات بدون حاشیه به پایان نرسید و در حین رقابت‌ها یکی از قهرمانان با مسئولان فدراسیون جهانی درگیر می‌شود و به هنگام بازگشت به فرودگاه یکی از ملی پوشان با اعتراض به رفتار هم تیمی‌اش به سر او آسیب وارد می‌کند.

حاشیه دیگری نیز گریبانگیر تیم ملی بدنسازی و پرورش اندام ایران شد که طی آن امیر غلامزادگان و حسین پیری دو ملی پوش همراه تیم به ایران برنگشته‌اند و گفته می‌شود قصد پناهندگی دارند.

مسعود روشنی سخنگوی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در این خصوص اظهار کرد: در مورد غلامزادگان و پیری باید بگویم هر دو نفر از قهرمانان خوب ما هستند. داستان به این قرار است که زمان اهدای جوایز دو ورزشکار ما حضور نداشتند و اعضای کادر فنی وارد استیج می‌شوند و غلامزادگان و پیری کمی دیر به مراسم می‌رسند که کادر فنی می‌گویند می‌خواهند مدال بدهند و باید زودتر می‌آمدید. یک بحث کوچک به خاطر حضور نداشتن قهرمانان ما و اینکه باید زمان اهتزاز پرچم حاضر می شدند، پیش آمد.

او افزود: وقتی من با رئیس فدراسیون صحبت کردم گفت از آن ساعت به بعد دو ملی پوش در هتل دیده نشدند و زمان بازگشت تیم هم نبودند. به نظر من با توجه به اینکه پاسپورت‌ها دست خودشان بوده و با توجه به کدورت پیش آمده خودشان به ایران برمی‌گردند چون ویزا هر دونفر هنوز زمان دارد!

روشنی در ادامه تصریح کرد: پناهندگی مسجل نیست چون هنوز هیچ چیزی از این دو ورزشکار نمی‌دانیم بنابراین در حال رایزنی هستیم که ببینیم دقیقا چه اتفاقی رخ داده است و اگر اقدام کرده باشند باید بگوییم حقیقت دارد. اگر این موضوع واقعیت داشته باشد هر دو ورزشکار خیانت کردند چراکه غلامزادگان و پیری از این فرصت سو استفاده کرده‌اند.

سخنگو فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در پایان در پاسخ به این سوال که به نظرتان آیا امکان اینکه این اتفاق از سر لجبازی و ترساندن فدراسیون بوده و هر دو ملی پوش دوباره به ایران برگردند وجود دارد یا خیر، گفت: من که در کنار تیم نبودم و با همراهان که صحبت کردم گفتند این اتفاق افتاده اما با توجه به شناختی که دارم فکر نمی‌کنم این دو ورزشکار آن قدر تفکر بچه‌گانه‌ای داشته باشند که بخواهند قهر یا لجبازی کنند. هر مسئله‌ای است باید تا دو سه روز آینده منتظر بمانیم. به هر حال پناهندگی احتمالی است که رسانه‌ها می‌دهند اما باید ببینیم ملی پوشان ما به چه سرنوشتی دچار شدند، چه اتفاقی افتاده است و اینکه مراجعت خواهند کرد یا نه؟

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین