کد خبر: ۷۳۷۱۷۸
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۴

امام جمعه یزد: با آمریکا و غرب مذاکره کنید

امام جمعه موقت یزد و عضو فقهای شورای نگهبان گفت: تیم مذاکره کننده ایران با سوءظن تمام با آمریکا و غرب مذاکره کند و مراقب باشد منافع اساسی ملت و کشور مورد غفلت واقع نشود.
امام جمعه یزد: با آمریکا و غرب مذاکره کنید
آفتاب‌‌نیوز :

آیت‌الله سیدمحمدرضا مدرسی یزدی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با تبریک به مناسبت سالروز ولادت امام حسن عسکری (عج) همچنین حضرت معصومه (س)، هفته کتاب و کتابخوانی و روز بزرگداشت علامه طباطبایی را نیز گرامی داشت و اظهار کرد: کتاب و کتابخوانی امر بسیار مهمی است و از ابتدا اسلام با قلم و نوشتار آغاز شده اما کتاب باید اصالت داشته باشد و صرف اینکه مرقومه‌ای نامش کتاب است، کافی نیست.

وی افزود: ارزش و تحلیل مسائل در کتب بسیار حائز اهمیت است بنابراین توجه به اصالت و سلامت محتوای کتب نیز بسیار حائز اهمیت است و به شکل ویژه باید مورد توجه والدین قرار گیرد.

مدرسی یزدی با اشاره به خدمات علامه طباطبایی به حوزه های علمیه و تلاش ایشان برای رشد روشنفکری با اصالت در جامعه، بیان کرد: شاگردان علامه طباطبایی از جمله شهید مطهری نیز برای جامعه ما افرادی بسیار ارزشمند و اثرگذار بوده‌اند.

عضو فقهای شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسئله مذاکرات عنوان کرد: دولتمردان ما، مذاکره کنندگان و تصمیم گیرندگان ما بدانند که دشمن تمام تلاش خود را به کار گرفته که هیچ چیز برای ما باقی نماند و این روشن است و حتی آن را به ویژه در مسئله هسته‌ای اعلام کرده‌اند.

مدرسی یزدی یادآور شد: طرف‌های مذاکره ما آنقدر بی‌رحم و بی انصاف هستند که در مسئله تحریم‌ها حتی به بیماران در بیمارستان‌ها و منازل نیز رحم نکردند و اجازه ندادند که تبادلات دارویی بین ایران و سایر کشورها انجام شود.

امام جمعه موقت یزد تصریح کرد: اینها چنین انسان‌های مسخ شده و سنگدلی هستند و سابقه غرب امپریالیسیم نیز همین را نشان می‌دهد و چه بسیار انسان‌هایی که کشتند و از بین بردند تا خودشان در رفاه باشند.

وی خطاب به تیم مذاکره کننده و تصمیم گیرندگان در این حوزه تاکید کرد: اینها چنین روحیه‌ای دارند و هم در مسئله هسته‌ای و هم در تمام مسائل، می‌خواهند هیچ چیز برای ایران اسلامی و هیچ کشور مستقلی که در زمره و اردوی آنها نیست، باقی نماند.

مدرسی یزدی ادامه داد: امروز آمریکا در موقعیتی نیست که بتواند به شما تحمیل کند بنابراین با قدرت و شجاعت، آنچه که مصالح واقعی کشور و ملت است در نظر بگیرید و با سوء ظن تمام، با آنها مذاکره کنید و مبادا که منافع ملی مورد غفلت تصمیم گیرندگان قرار گیرد.

عضو فقهای شورای نگهبان اظهار داشت: البته اطمینان داریم که مذاکره کنندگان ایران اینگونه نیستند اما مراقب باشید این توهم به سراغ شما نیاید که اگر کوتاه بیایید، آمریکا و غرب مساعدت خواهند کرد، هرگز اینگونه نیست و تجربه این موضوع را ثابت کرده بنابراین مبادا که از منافع اساسی و حیاتی ملت کوتا بیایید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین