کد خبر: ۷۳۷۳۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸

مرگ زن جوان به خاطر جاماندن گاز استریل در شکم

خانواده فاطمه که از این حادثه شوکه شده بودند می‌گفتند که دلیل مرگ وی، گاز استریلی بوده که ۳ سال پیش و به‌خاطر سهل‌انگاری تیم جراحی در شکم او جا مانده است.
مرگ زن جوان به خاطر جاماندن گاز استریل در شکم
آفتاب‌‌نیوز :

زن جوان که ۳سال به دلیل جا ماندن ابزار پزشکی در شکمش درد می‌کشید، سرانجام جان باخت.

زن جوان ۳ سال بود که با درد شدید شکم زندگی می‌کرد و این درد امانش را بریده بود تا اینکه چند روز قبل وقتی پزشکان او را جراحی کردند، معلوم شد که در جریان عمل سزارینی که ۳ سال قبل روی این زن انجام شده بود یک گاز استریل در شکمش جا مانده و همین سهل‌انگاری، به مرگ دردناک زن جوان منجر شد.

فاطمه زنی باردار بود که چند سال پس از به دنیا آمدن نخستین فرزندش، قرار بود به بیمارستان برود تا دختر دومش را نیز به دنیا بیاورد. آنطور که پزشک معالجش گفته بود، فرزند او باید از طریق جراحی سزارین به دنیا می‌آمد و فاطمه روزی که پزشکش تعیین کرده بود، به همراه همسرش به بیمارستانی در تهران رفت و آماده شد تا برای تولد فرزندش به اتاق عمل برود. آن روز عمل سزارین انجام شد و فرزند دوم فاطمه به دنیا آمد. زن جوان یک روز بعد از جراحی از بیمارستان مرخص شد و به خانه‌اش بازگشت. اما همان روز درد عجیبی را در شکمش احساس و گمان می‌کرد که ناشی از عمل جراحی است اما هرچه می‌گذشت این درد بیشتر می‌شد.

گرچه زن جوان تلاش می‌کرد با دردش مدارا کند اما یک هفته که گذشت درد شدید امانش را برید و به همراه همسرش راهی بیمارستان شد. در آن زمان سونوگرافی نیز انجام شد اما هیچ‌کس نتوانست منشا درد را کشف کند. فاطمه به خانه برگشت و ۳ سال با این درد شدید زندگی کرد تا اینکه چند روز قبل به‌شدت بد حال شد و وقتی به بیمارستان انتقال یافت، معلوم شد درد سه ساله وی، ناشی از جا ماندن گاز استریل در شکمش پس از عمل سزارین بوده است. هر چند پزشکان در جریان یک عمل جراحی گاز استریل را خارج کردند اما دیگر دیر شده بود و زن جوان چند روز بعد جانش را از دست داد.

فاطمه ساعت ۱۱:۴۵ دوشنبه گذشته هفدهم آبان ماه، جانش را از دست داد و وقتی مرگ عجیب او به قاضی حبیب‌الله صادقی، بازپرس ویژه قتل تهران گزارش شد، تحقیقات برای مشخص شدن علت مرگ وی کلید خورد. خانواده فاطمه که از این حادثه شوکه شده بودند می‌گفتند که دلیل مرگ وی، گاز استریلی بوده که ۳ سال پیش و به‌خاطر سهل‌انگاری تیم جراحی در شکم او جا مانده است. آنها گفتند که پزشکان چند روز قبل و هنگام جراحی و خارج‌کردن گاز استریل از شکم این زن، از عمل جراحی فیلمبرداری کرده‌اند و همه شواهد نشان می‌دهد که مرگ فاطمه به‌دلیل سهل‌انگاری جراح بوده است.

با شکایت این خانواده، بازپرس جنایی تهران دستور انتقال جسد به پزشکی قانونی را صادر کرد تا علت اصلی مرگ مشخص شود. وی همچنین دستور داده فیلم جراحی و خارج کردن گاز استریل و پرونده بالینی بیمار که ۳ سال قبل عمل سزارین انجام داده بود از بیمارستان به دادسرا فرستاده تا ضمیمه پرونده شود و با انجام تحقیقات، مقصران اصلی این حادثه مرگبار شناسایی شوند.

باتوجه به اینکه مرگ زن جوان طبق ماده 291 قانون مجازات اسلامی، قتل شبه‌عمد و قصور پزشکی بوده است، بدین ترتیب پرونده برای ادامه تحقیقات با قرار عدم صلاحیت به دادسرای جرایم پزشکی ارجاع شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
0
10
واقعا برای جامعه پزشکی شرم آوره!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین