کد خبر: ۷۳۷۷۷۹
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۴

وضعیت کیفیت خودرو‌ها در مهرماه/ ۲ خودرو ۵ ستاره شدند

 آخرین گزارش ارزیابی کیفی خودرو‌های سواری در مهر ۱۴۰۰ بیانگر آن است که در بخش سواری دو خودرو «دیگنیتی» گروه بهمن و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» ایران خودرو موفق به کسب ۵ ستاره کامل کیفی شدند.
وضعیت کیفیت خودرو‌ها در مهرماه/ ۲ خودرو ۵ ستاره شدند
آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس آخرین گزارش ارزیابی کیفی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، در مهرماه سال جاری چهار خودرو شامل ۲ خودروی سواری و ۳ خودروی سنگین ۵ ستاره کامل کیفی دریافت کردند و در گروه وانت نیز دو خودرو تک ستاره شدند. اما در میان خودرو‌های داخلی ارزیابی صورت گرفته در مهرماه سال جاری از تداوم غیبت دو خودرو «فیدلیتی» و «شاهین» در فهرست کیفیت خودرو‌های داخلی حکایت دارد. غیبت این دو خودرو در ارزیابی کیفی در حالی است که چندین ماه از تولید و فروش این دو خودرو می‌گذرد، اما هنوز شاهد ارائه گزارش کیفی آن‌ها نیستیم.

در ارزشیابی کیفی، خودرو‌های داخلی در پنج دسته قیمتی، مورد بررسی قرار می‌گیرند و بسته به سطح کیفی و البته میزان رضایت مشتریان، بین ۱ تا ۵ ستاره کیفی دریافت می‌کنند.

ارزیابی‌های صورت گرفته نشان دهنده آن است که در گروه سبک، بخش سواری و در کلاس قیمتی یک، خودرو «تیگو ۷» تولید شده در شرکت مدیران خودرو سه ستاره کیفی دریافت کرده است.

همچنین در کلاس قیمتی ۲، نیز «دیگنیتی» گروه بهمن موفق به اخذ ۵ ستاره کیفی شد و «هایما S۷ اتوماتیک» ایران خودرو خراسان هم چهار ستاره کیفی را از آن خود کرد.

براساس ارزیابی صورت گرفته در میان محصولات مدیران خودرو هم «آزیرو ۶» و «آزیرو ۵ توربو» موفق به اخذ ۳ ستاره کیفی در مهرماه شد.

از سوی دیگر و در میان محصولات کرمان موتور نیز «JAC_ S۵» و «JAC_S۳» کرمان موتور در این لیست قیمتی سه ستاره‌ای شدند. از سوی دیگر خودرو‌های «SWM G۰۱» شرکت سیف خودرو نیز براساس ارزیابی‌های صورت گرفته سه ستاره کیفی به دست آورد.

در کلاس ۳ قیمتی نیز در میان محصولات مدیران خودرو «MVM X۲۲» مدیران خودرو نیز موفق به دریافت سه ستاره شد.

تولید ۶ خودرو سواری با ۴ ستاره کیفی
همچنین در کلاس قیمتی چهار، «دنا پلاس توربو اتوماتیک» شرکت ایران خودرو ۵ ستاره کامل کسب کرد و خودرو‌های «پژو ۲۰۷»، «پژو ۲۰۷ اتوماتیک پانوراما»، «دنا پلاس» و «تارا» از ایران خودرو هم هر کدام چهار ستاره کیفی به دست آوردند.

در این لیست قیمتی «رانا پلاس»، «پژو ۲۰۶» و «دنا» همگی از محصولات ایران خودرو سه ستاره کیفی را از آن خود کردند و «پژو پارس» ایران خودرو کرمانشاه نیز سه ستاره‌ای شد.

از سوی دیگر در این لیست، «سمند» و «سورن پلاس» ایران خودرو تبریز، «پژو پارس» ایران خودرو خراسان، «پژو پارس» ایران خودرو کرمانشاه، «پژو پارس» ایران خودرو مازندران، «پژو پارس» ایران خودرو فارس همگی ۳ ستاره کیفی را از آن خود کردند.

در سطح قیمتی پنج نیز «کوییک» و «کوییک S» سایپا ۴ ستاره به دست آورد. از سوی دیگر در همین سطح قیمتی «کوییک R»، «کوییک»، «ساینا S» و «ساینا» پارس خودرو موفق به دریافت سه ستاره کیفی شدند. «تیبا ۲» شرکت سایپا هم ۳ ستاره کیفی به دست آورد. «ساینا» تولیدی شرکت سایپا سیتروئن و «تیبا» شرکت سایپا سیتروئن نیز ۳ ستاره دریافت کردند.

۵ ستاره کامل برای ۳ خودرو سنگین
در بخش کامیونت هم در مهرماه امسال کامیونت «ایسوزو ۸۵NMR» و «کامیونت ایسوزو NPR۷۵K» بهمن دیزل موفق به کسب ۵ ستاره کامل کیفی شدند و «کامیونت شیلر» بهمن دیزل به همراه «کامیونت الوند» شرکت سایپا دیزل نیز ۴ ستاره کیفی را از آن خود کردند.

در بخش کامیون نیز کامیون «ایسوزو NPR۷۵M» بهمن دیزل پنج ستاره کیفی به دست آورد و «کامیون بنز WH» ایران خودرو دیزل نیز سه ستاره کیفی به دست آوردند. همچنین کامیون «FAW TigerV۸» از تولیدات شرکت سیبا موتور نیز موفق به دریافت ۴ ستاره کیفی شد.

در بخش کشنده، خودروی کشنده «FAWJ۶ سیباموتور» و «کشنده نیوفوتون ۴AUMAN H» ایران خودرو دیزل چهار ستاره‌ای شدند.

در این بخش، کشنده «سیتراک C۷» متعلق به شرکت پیلسان نیز ۴ ستاره کیفی را از آن خود کرد و کشنده «دیما HT۴۹۰» از دیما دیزل و «کشنده C&C» آریا دیزل نیز ۴ ستاره به دست آوردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین