کد خبر: ۷۳۸۴۰۲
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷

۴۱ ماه حبس برای چهره اصلی حمله به کنگره آمریکا

یک قاضی فدرال در آمریکا، یکی از متهمان اصلی پرونده حمله به کنگره این کشور را به ۴۱ ماه زندان محکوم کرد.
۴۱ ماه حبس برای چهره اصلی حمله به کنگره آمریکا
آفتاب‌‌نیوز :

این فرد که جاکوب چانسلی نام دارد، یکی از چهره‌های سرشناس آشوب در کنگره آمریکا به شمار می‌رفت که با کلاه‌ پوستی شاخدار در تصاویر مشخص بود. چانسلی همراه گروهی از هواداران رئیس جمهوری پیشین آمریکا روز ۶ ژانویه در حمایت از دونالد ترامپ به ساختمان کنگره حمله کردند.

دادستان‌ها از قاضی خواسته بودند ۵۱ ماه حبس برای این متهم که از او تحت عنوان یکی از اصلی‌ترین چهره‌های آشوب کنگره نام برده می‌شود، در نظر گرفته شود. چانسلی که در روز حمله به کنگره مسلح بود، بارها دستور پلیس برای ترک ساختمان کنگره را نادیده گرفت و روزهای بعد از حمله نیز به آنچه انجام داده بود، افتخار می‌کرد. با این حال این فرد پیش از اعلام حکم در دفاع از خود پذیرفت که مقصر بوده و افزود: «هیچ بهانه‌ای وجود ندارد. رفتار من غیرقابل دفاع است.»

هفته گذشته هم یک قاضی دیگر آمریکایی یکی دیگر از متهمان این پرونده به نام اسکات فیرلمب اهل ایالت نیوجرسی را به ۴۱ ماه حبس محکوم کرده بود. تاکنون این دو فرد طولانی‌ترین احکام حبس را به خاطر حمله به کنگره دریافت کرده‌اند.

۶ ژانویه سال ۲۰۲۰ و بیش از یک ماه پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا، گروهی از هواداران دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین این کشور با حمله به ساختمان کنگره نسبت به عدم پذیرش اعتراض ترامپ در نتایج رای‌گیری ایالت آریزونا اعتراض کردند. این اقدام هواداران رئیس جمهوری سابق بعد از آن رقم خورد که ترامپ از طرفداران خود خواسته بود نسبت به این مساله تظاهراتی مسالمت آمیز برگزار کنند. این مساله اما در ادامه به یک بحران جدی تبدیل شد و گروهی از هواداران ترامپ به صورت مسلح وارد ساختمان کنگره شدند و خود را به اتاق‌های سناتورها و همچنین سالن برگزاری جلسات نمایندگان رساندند.

این اتفاق باعث شد کنگره آمریکا برای دومین بار روند استیضاح رئیس جمهوری این کشور را کلید بزند، هرچند ترامپ باز هم مانند دور نخست از این استیضاح جان سالم به در برد.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین