کد خبر: ۷۳۹۲۲۴
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱

توافق نظامی روسیه و چین

وزرای دفاع روسیه و چین در نشست کاری که از طریق یک ویدئو کنفرانس برگزار کرده بودند، با یک نقشه راه همکاری نظامی برای سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۵ میلادی موافقت کردند.
توافق نظامی روسیه و چین
آفتاب‌‌نیوز :

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه و "وی فنگی"، همتای چینی‌اش به طور همزمان این سند را امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری تاس، در این مذاکرات روز سه‌شنبه از طرف روسیه آدمیرال نیکولای یومنوف، فرمانده نیروی دریایی و سرگئی سوروویکین، رئیس نیروی هوافضا و از طرف چین آدمیرال دونگ جون، فرمانده نیروی دریایی و ژنرال چانگ دینگ‌کیو، فرمانده نیروی هوایی نیز شرکت داشتند.

در جریان این دیدار وزیر دفاع چین گفت: آمریکا در مقابل پکن و مسکو اقدامات نظامی تهاجمی مشابهی اتخاذ کرده است اما چین و روسیه با یکدیگر در اقدامی متقابل این اقدامات واشنگتن را خنثی خواهند کرد.

وی افزود: سرگئی شویگو درباره تهدیدات نظامی، فشار و بازدارندگی علیه روسیه از جانب آمریکا صحبت کرد. آمریکا چنین اقداماتی را علیه چین نیز اتخاذ کرده است. من کاملا با ارزیابی‌های وزیر دفاع روسیه موافق هستم.

وی فنگی تصریح کرد: روسیه و چین امسال بیستمین سالروز پیمان همکاری دوستانه و همسایگی خوب را جشن گرفتند. ما همچنین همکاری فوق‌العاده مثمر ثمر را در همه زمینه‌ها جشن می‌گیریم. به ویژه در زمینه‌ مقاومت در برابر فشار شدید و دیوانه‌وار آمریکا، چین و روسیه همانند کوهی بزرگ با یکدیگر متحد هستند. دوستی ما ناگسستنی است. ما با یکدیگر با هژمونی آمریکا مقابله کردیم و مخالف رژیم دموکراتیک ساختگی آمریکا، چند فرهنگی جعلی و همچنین اشکال جدید تجلی جنگ سرد هستند.

وزیر دفاع چین در ادامه تاکید کرد که کاملا با تقویت سطح همکاری نظامی چین-روسیه موافق است.

وی افزود: من همچنین از دیدگاه وزیر دفاع روسیه نسبت به تهدید نظامی آمریکا برای کشورهایمان حمایت می‌کنم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین