کد خبر: ۷۴۰۴۲۰
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۸

بزرگترین شهر واقعیت مجازی دنیا / زمین مجازی ۵/۸ میلیارد تومان!

یک قطعه زمین که شش‌دانگ برای شماست. حدود ۶۰۰ متر زمین دست‌نخورده و بکر که شما می‌توانید رویاهایتان را آنجا برآورده کنید.
بزرگترین شهر واقعیت مجازی دنیا / زمین مجازی ۵/۸ میلیارد تومان!
آفتاب‌‌نیوز :

رویاها به حقیقت می‌پیوندد؟ این داستان زمین‌های واقعیت مجازی است.

شهر جنسیس یک شهر واقعیت مجازی تقریبا به اندازه واشنگتن ‌دی‌سی است. بلومبرگ گزارش داده قیمت یک زمین معمولی ۳۵۰ متری، می‌تواند حدود ۲۰۰ هزار دلار یعنی معادل ۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان باشد.

رشد قیمت زمین‌های دیجیتال بعد از تغییر نام فیس‌بوک و وعده‌های ری‌کرزویل در رابطه با آینده VR شدت گرفت. بسیاری عقیده دارند در سال‌های آینده واقعیت مجازی رونق بیشتری می‌گیرد و به تبع زمین‌های مجازی هم سود خوبی حاصل می‌کنند.

کمپانی دیسنترالند سازنده شهر جنسیس است. این شرکت سال گذشته سکه اختصاصی خود را با نماد MANA عرضه اولیه کرد.

بعد از داغ شدن تب متاورس کمپانی دیسنترالند با خیل وسیعی از علاقه‌مندان به زمین‌های واقعیت مجازی روبه رو شد. خریداران ارز دیجیتال MANA می‌پردازند و زمین‌های ۳۵۰ و ۱۰۰ متری خریداری می‌کنند.

جالب اینجا که جذب سرمایه عرضه اولیه زمین‌های مجازی تنها در ۳۰ ثانبه به ۲۶ میلیون دلار رسید. علاقه‌مندان به تکنولوژی متاورس و شرکت‌های فعال در این حوزه مشتریان اصلی این حراجی بودند.

دیسنترالند یک دفتر توزیع کل دارد که صاحبان زمین‌های مجازی بتوانند زمین‌های خود را به فروش برسانند.

دیسنترالند برنامه‌های بلند پروازانه‌ای در رابطه با شهر جنسیس و تبدیل این شهر به کلاش شهر مجازی دارد. اهالی شهر در حال حاضر در حال بحث در مورد منطقه‌بندی شهر و ساخت وگاس سیتی و مناطق تجاری هستند.

این شرکت در یک ویدیوی تبلیغاتی گفته کاربران می‌توانند در دنیای مجازی به کازینو بروند، موسیقی زنده گوش کنند، ورکشاپ برگزار کنند، با دوستانشان به خرید بروند و حتی کسب و کار راه‌اندازی کنند.

رشد قیمت زمین‌های مجازی
دنیای مجازی دیسنترالند شباهت زیادی به بازی سیم‌سیتی (SIM CITY) دارد اما سرمایه‌گذاران دیسنترالند بازی نمی‌خواهند بلکه یک پلتفرم می‌خواهند. فضای دنیای مجازی یک فضای بازی برای سرگرمی نیست بلکه جایی‌ست که شما دنیای خود را می‌سازید.

زمین‌های این پلتفرم با پشتوانه ارز دیجیتال مانا حمایت می‌شوند و برای خریداران تضمین وجود دارد.

در اولین ماه سال میلادی قیمت زمین‌های مجازی دیسنترالند حدود ۲۰۰۰ دلار بود اما حالا به ۱۷۵ هزار دلار رسیده است. به گزارش بلومبرگ کم قیمت‌ترین زمین در شهر جنسیس حدود ۱۵۰ هزار دلار قیمت دارد.

اگرچه قیمت زمین در شهر جنسیس به شدت زیاد است اما دیسنترالند قول داده زمین‌های جدیدی با متراژ ۲۵۰ متر به قیمت ۶۰۰ دلار به متقاضیان ارائه کند.

قمار اصلی در خرید رمین‌های مجازی این است که آیا واقعا روزی فرا می‌رسد که مردم بتوانند در دنیای واقعیت مجازی زندگی کنند؟

با توجه به حجم تقاضا برای زمین‌های مجازی نشان می‌دهد که خرید زمین مجازی آنقدرها هم غیرمنطقی نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین