کد خبر: ۷۴۱۳۱۵
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۳

یک میلیارد دلار کمک برای راه‌اندازی شبکه اجتماعی ترامپ

دونالد ترامپ به نیل به هدف خود برای راه‌اندازی یک شبکه اجتماعی اختصاصی به نام "حقیقت" نزدیک شده است. شماری از سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری برای تحقق این امر متعهد شده‌اند.
یک میلیارد دلار کمک برای راه‌اندازی شبکه اجتماعی ترامپ
آفتاب‌‌نیوز :

شبکه اجتماعی Truth Social که دونالد ترامپ‌، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا سودای راه‌اندازی‌اش را در سر می‌پروراند، مورد حمایت سرمایه‌گذاران قرار گرفته است.

به گزارش دویچه وله،پیش از این ترامپ اعلام کرده بود به منظور به اشتراک ‌گذاشتن آزادانه نظراتش قصد راه‌اندازی یک شبکه اختصاصی با نام "حقیقت" را دارد.

گروه رسانه‌ای و فناوری ترامپ (TMTG) و شرکت "دیجیتال وورد" شنبه ۵ دسامبر (۱۴ آذر) طی اطلاعیه‌ای مشترکا اعلام کردند، سرمایه‌گذاران می‌خواهند با یک میلیارد دلار معادل ۸۸۰ میلیون یورو به راه‌اندازی این شبکه کمک کنند.

در اطلاعیه مشخص نشده که این سرمایه‌گذاران دقیقا چه کسانی هستند.

بنا بر این اطلاعیه، این پول به ۲۹۳ میلیون دلاری که شرکت "دیجیتال وورد" در ماه سپتامبر در بورس به دست آورده بود اضافه خواهد شد.

دونالد ترامپ بعد از حمله هوادارانش به ساختمان کنگره آمریکا در ششم ژانویه سال جاری از پلت‌فرم‌های بزرگی مانند فیس‌بوک، توییتر و یوتیوب بیرون رانده شد.

پس از آن ترامپ ۷۵ ساله اعلام کرد، با راه‌اندازی شبکه اجتماعی اختصاصی خود قصد دارد با "استبداد" شرکت‌های بزرگ فناوری مقابله کند.

قرار شد که شبکه Truth Social در اوایل سال ۲۰۲۲ کار خود را آغاز کند. ترامپ هنوز هم در میان محافظه‌کاران آمریکا محبوبیت دارد و چشم به انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ این کشور دوخته است.

او در دوران ریاست جمهوری خود در شبکه‌های اجتماعی حضوری فعال داشت. تنها در توییتر ۸۸ میلیون کاربر پیام‌های او را دنبال می‌کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین