کد خبر: ۷۴۱۷۶۳
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۶
معاون وزیر کار:

مدیران باید مهارت‌های خود را تقویت کنند

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مدیران باید مدام مهارت‌های خود را تقویت کنند.
مدیران باید مهارت‌های خود را تقویت کنند
آفتاب‌‌نیوز :

سید محمدرضا حسینی در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه ی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ضمن اشاره به اینکه خداوند متعال در سوره‌ی عصر می فرماید « همه در زیان کاری و در حال از دست دادن سرمایه‌ی عمر هستند به جز آنهایی که با کار خوب انجام می‌دهند »، بیان کرد: برای استفاده درست از سرمایه عمر باید بر اساس گفته خداوند با یکدیگر کار کنیم و توصیه به حق و توجیه به حد بنماییم.

وی با اشاره به اهداف انقلاب اسلامی افزود: یکی از اهداف انقلاب اسلامی رسیدگی بیشتر به مردم به ویژه مردم محروم و رشد مستضعفان بود.

حسینی با تاکید بر اینکه این انقلاب برای تقسیم عادلانه امکانات و فرصت‌ها استقرار ارزش‌های الهی که از مهم‌ترین آن ها عدالت است صورت گرفت، ادامه داد: زمانی که هدف از اسلامی را درک کردیم فلسفه خدمت ما نیز مشخص می‌شود. اگر ما در حکومت فلسفه خدمت خود را درک کنیم و بدانیم که دوران مسئولیت ما کوتاه است و با این نگاه خدمت کنیم که ارزش‌های الهی حاکم شوند، خدمت ما عبادت تلقی خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه باید فرایندهای جاری سیستم را به نفع مردم تغییر دهیم، اظهار کرد: اگر مسئله ما خدمت به مردم باشد و خدمت به مردم را بالاتر از خدمت به خودمان و در اولویت قرار دهیم و همچنین مومن به اسلام، نظام، انقلاب و مسئولیتمان باشیم، خدا نیز به ما کمک خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید به مردم نفع برسانیم، خاطرنشان کرد: بالاترین کمکی که نیاز داریم نصرت الهی است که برای جلب آن باید به مسئولیتمان مومن باشیم و قربت الی الله کار کنیم.

حسینی با بیان اینکه اگر مدیری بخواهد برای خدمت به مردم کاری کند اما نتواند، مدیر نیست، گفت: قسمت عمده‌ای از نظام اشکالات ما به مدیران بر می‌گردد چرا که اهل تعامل نیستیم و نمی‌توانیم از توانایی‌هایمان استفاده کنیم، ما اگر خودمان را اصلاح کنیم سیستم نیز اصلاح خواهد شد.

وی اضافه کرد: مدیران باید مدام مهارت‌های خود را تقویت کنند، از منافع خود به نفع مردم بگذرند و این روحیه سبقت گیری از یکدیگر در کار خیر را در خود پرورش دهند که این موضوع به نوع نگاه به مسئولیت بر می‌گردد.

حسینی با بیان اینکه باید فضایی در ادارات حاکم شود که نمود حضور این ادارات در جمهوری اسلامی باشد، تصریح کرد: کارمندان باید بدانند که مردم و ارباب رجوع ولی نعمت آن‌ها هستند اما در ادارات فضایی حاکم شده است که این موضوع بالعکس جلوه می‌کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه درک اهداف انقلاب اسلامی در سلسله مراتب اداری و در نهایت کمک مردم به مسئولین تاثیرگذار است، افزود: باید قوانین و رسومات تبعیض آمیز را از میان برداشت و تا زمانی که ازخودمان و اتاق خودمان شروع نکنیم این مهم محقق نخواهد شد.

وی ادامه داد: ساز و کار اداری ما باید به گونه‌ای باشد که همگی کار برای خدا و رضایت خدا را مدنظر داشته باشند و بالا و پایین بودن جایگاه‌های اداری در این مسیر تفاوتی نداشته باشد.

حسینی با اشاره به اینکه اگر به دنبال جلب نصرت الهی برای انجام درست وظایف هستیم باید روابط نادرست را برهم بزنیم، گفت: برای رفع بسیاری از به پول و اعتبار نیازی نیست بیکه به عقل و تفکر نیاز است و رفع بسیاری از مشکلات نیاز به جسارت، جرئت و بر هم زدن روابط اشتباه دارد.

وی با بیان اینکه عملکرد هر روز ما باید بهتر از دیروز ما باشد، تاکید کرد: باید سیستمی که مانع خدمت رسانی به مردم می شود را از میان برداشت.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه فلسفه حضور ما در پست‌های اداری نوکری مردم در نظام اسلامی است، افزود: مدیران ما باید به ارزش‌های مقرر الهی پایبند بوده و معتقدترین افراد باشند، به عنوان مثال نباید مدیری داشته باشیم که به نماز بی اهمیت است چرا که مدیری که برای خدا و اقامه نماز خدا اهمیت قائل نمی شود مردم نیز برای او اهمیتی ندارند.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین کارها ارتقای مهارت‌های مدیریتی مدیران است، تصریح کرد: ما باید پارادایم حاکم را تغییر دهیم، در این صورت ظرفیت‌های بالقوه بسیاری بالفعل خواهد شد.

حسینی با تاکید بر اینکه با پشت میزنشینی نمی‌توان مشکلات مردم را حل کرد، ادامه داد: یکی از مهم‌ترین کارهای مدیران افزایش ارتباط با زیرمجموعه است که در این صورت ارتباط کارمندان زیر مجموعه نیز با مردم نیز بیشتر خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: فرصت‌ها زودگذرند و باید به گونه‌ای کار کرد که تا آخرین لحظه عمر و مسئولیت از بیشترین ظرفیت خود برای خدمت به مردم استفاده کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین