کد خبر: ۷۴۴۲۲۵
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶

جاسوسی عربستان از بازرس سازمان ملل لو رفت

منابع خبری از جاسوسی عربستان سعودی از رئیس تیم کارشناسان بین‌المللی امور یمن با استفاده از جاسوس افزار اسرائیلی "پگاسوس" پرده برداشتند.
جاسوسی عربستان از بازرس سازمان ملل لو رفت
آفتاب‌‌نیوز :

رسانه‌های مختلف ازجمله روزنامه گاردین و وبسایت "میدل ایست آی" فاش کردند که مقامات عربستان سعودی از جاسوس افزار ساخت اسرائیل موسوم به "پگاسوس" برای جاسوسی از تلفن کمال الجندوبی، رئیس تیم کارشناسان بین‌المللی امور یمن استفاده کرده‌اند.

طبق این گزارش، این اتفاق چند هفته پیش از صدور گزارش سازمان ملل در سال ۲۰۱۸ رخ داده است، گزارشی که در آن دست داشتن ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان در اقدامات خشونت آمیز در یمن را محکوم کرد.

رادیو "موزاییک" تونس به نقل از الجندوبی در این باره گزارش داد که وی جاسوسی از تلفنش را تایید کرده است.

الجندوبی در این باره گفته است که دلیل جاسوسی از تلفن همراهش، پیگیری جنایات صورت گرفته در یمن است.

الجندوبی همچنین در گفت‌وگو با گاردین گفته است که جاسوسی از تلفن همراه او توسط یک "کشور سرکش" انجام شده است.

در همین حال، شرکت اسرائیلی NSO، سازنده جاسوس افزار پگاسوس مدعی شده مطمئن نیست اطلاعات مربوط به الجندوبی درست است یا خیر.

گاردین در این باره گزارش داد که سفارت عربستان در واشنگتن نسبت به سوالات این روزنامه درباره اتهامات مطرح شده از سوی الجندوبی و پژوهشگاه "سیتیزن لاب" علیه عربستان اظهار نظر نکرده است.

الجندوبی از سوی دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل به عنوان رئیس گروهی از کارشناسان بین‌المللی برای تحقیق درباره نقض حقوق بشر در یمن در سال ۲۰۱۷ منصوب شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین