کد خبر: ۷۴۹۳۹۰
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۷
تبلیغات

بازدهی سبدگردانی نسبت به سرمایه‌گذاری مستقیم چطور است؟

شخص یا اشخاص حقوقی که بنیان‌گذار یک سرمایه‌گذاری در بورس هستند و در این میان به عنوان مدیر، سرمایه دیگر افراد حقیقی و حقوقی را اداره می‌کنند، سبد‌گردان می‌گویند.
بازدهی سبدگردانی نسبت به سرمایه‌گذاری مستقیم چطور است؟
آفتاب‌‌نیوز :

به طور طبیعی افرادی که میزان سرمایه‌ای دارند، به دنبال یک یا چند روش سرمایه‌گذاری با سوددهی بالا هستند، اما این را بدانید که هر نوع سرمایه گذاری به موازات مزایایی که دارد ممکن است یک سری ریسک‌ها را نیز به همراه داشته باشد، اما در مجموع می‌توان گفت که بهترین نوع سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاری است که میزان سوددهی بالا و ریسک‌پذیری پایینی داشته باشد. چندین بازار سرمایه‌گذاری مانند بازار طلا، سکه، خودرو، مسکن و البته بورس برای سرمایه‌گذاری پیش روی شما هستند که در این میان سرمایه‌گذاری در بازار بورس یکی از پرطرفدارترین فعالیت‌های سرمایه‌گذاری خوانده می‌شود و همیشه بیشترین بازدهی را در بلندمدت داشته است.

همانطور که می‌دانید فعالیت در بازار بورس نیازمند دانش تخصصی بورسی است، اما اگر به این دانش تسلط ندارید، می‌توانید سرمایه خود را به شرکت‌های سبدگردان بسپارید تا به جای شما به فعالیت در این بازار بپردازند. اگر می‌خواهید بدانید که سبدگردانی چیست و بازدهی آن به چه صورت است، تا انتها ما را همراهی کنید.

منظور از شرکت سبدگردان چیست؟

شخص یا اشخاص حقوقی که بنیان‌گذار یک سرمایه‌گذاری در بورس هستند و در این میان به عنوان مدیر، سرمایه دیگر افراد حقیقی و حقوقی را اداره می‌کنند، سبد‌گردان می‌گویند. در واقع منظور از سبد‌گردان همان اشخاص و یا شرکت‌های معتبر مانند سبدگردانی اقتصاد بیدار هستند که با بهره گیری از خبره‌ترین تحلیل گران بورسی اقدام به گردش دارایی سرمایه‌گذاران دیگر می‌کنند. فرض کنید شما به عنوان سرمایه‌گذار قصد فعالیت در بازار بورس را دارید، اما برای این کار نیاز به دانش و مهارت بورسی است که شما این شرایط را ندارید؛ در این حالت تکلیف چیست؟ در این مواقع شما می‌توانید سرمایه خود را به سبد‌گردان بسپارید تا او به جای شما این کار را در بازار انجام دهد.

سبدگردانی چیست؟

منظور از سبدگردانی مدیریت و نظارت بر دارایی‌های شخص سرمایه‌گذار است که این دارایی‌ها در قالب سبد مشخص برای او اداره می‌شود. سبد هر سرمایه‌گذار ممکن است از چندین دارایی تشکیل شده باشد که میزان و نوع این سرمایه بستگی به عوامل مختلفی همچون میزان کل دارایی و یا سطح ریسک کار دارد. زمانی که سبدگردان با سنجش شرایط مختلف و براساس نیاز سبد سرمایه‌گذار، اقدام به انجام معاملات مختلف می‌کند، به این معنا است که سبد‌گردانی انجام می‌شود. طبیعتا هدف از سبدگردانی نیز رسیدن به سود و افزایش سرمایه بیشتر خواهد بود.

تدابیر مدیر سبد و همچنین تیم مشاوره‌ای سبدگردان در هنگام انجام معاملات موجب می‌شود تا ریسک انجام معاملات کاهش پیدا کند و از طرف دیگر با رصد حرفه‌ای بازار سهام توسط تیم تحلیل‌گر، قطعا احتمال افزایش سوددهی در سبدگردانی‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند.

بازدهی سبدگردانی نسبت به سرمایه‌گذاری مستقیم چطور است؟

مهم‌ترین مزایای سبدگردانی نسبت به انجام معاملات مستقیم در بورس

طبیعتا همکاری با تحلیل‌گران بورسی که به عنوان سبدگردان در کنار شما هستند، مزایای را در بازار بورس برای رسیدن به افزایش سوددهی خواهند داشت؛ حال این مزایا عبارتند از:

  • در شرایطی که برای انجام معاملات بورسی، تحلیل‌های حرفه‌ای انجام می‌شود و با رصد معاملات روزانه اقدام به سرمایه‌گذاری شود، قطعا ریسک ناشی از معاملات مستقیم با کد بورسی خودتان کاهش پیدا می‌کند که این موضوع می‌توان خیال شما را از بابت حفظ سرمایه آسوده کند؛ این در حالی است در معاملات مستقیم وظیفه تحلیل بازار برعهده خود سرمایه گذار قرار دارد که این موضوع گاهی ریسک معاملات را افزایش می‌دهد.
  • شما در حالت عادی که به سرمایه‌گذاری مستقیم در بورس مشغول هستید، تنها با دانش خودتان می‌توانید فعالیت کنید، اما بالعکس با سرمایه‌گذاری در شرکت‌های سبد گردان می‌توانید از کمک تحلیل‌گران و مشاورین این حوزه بهره بگیرید.
  • اطلاع از سود و زیان شرکت‌های بورسی، از دیگر مزایای سرمایه‌گذاری در سبدگردان‌ها خواهد بود.
  • سرمایه‌گذاری در شرکت‌های سبدگردان هیچ نیازی به صرف زمان برای انجام معاملات روزانه ندارد؛ در حالیکه در معاملات به روش مستقیم، نیازمند صرف زمان وانرژی زیادی خواهید بود.
  • فراموش نکنید که سبدگردانی توسط سبدگردان براساس میزان ریسک‌پذیری سرمایه گذار، نوع سرمایه‌گذاری بلند مدت و یا کوتاه مدت، میزان سرمایه اولیه و… صورت می‌گیرد که تمامی این پارامتر‌ها در قرارداد منعقد شده تشریح می‌گردد.

میزان کارمزد سبدگردانی

منظور از کارمزد سبدگردانی در واقع مقدار سودی است که سبدگردان در ازای فعالیتی که برای افزایش سرمایه شما در بازار بورس انجام می‌دهد، دریافت می‌کند؛ به این معنا که شما سرمایه خود را به سبدگردان سپرده‌اید که به جای شما تحلیل انجام دهد، معامله کند و در قبال آن نیز مبلغی را تحت عنوان کارمزد از سرمایه‌گذار دریافت کند. لازم به ذکر است که میزان کارمزد سبدگردانی به توافق انجام شده بین سرمایه گذار و سبدگردان بستگی دارد؛ به طور مثال گاهی توافق می‌شود که در صورت سود دهی کمتر از ۲۰ درصد سهام، سبدگردان تنها کارمزدی را تحت عنوان حق مدیریت سهام از سرمایه گذار دریافت کند، اما در صورتیکه سود سهام به بیشتر از ۲۰ درصد برسد، علاوه بر حق مدیریت مبلغی توافقی از مازاد سود نیز به سبدگردان برسد.

همانطور که متوجه شدید، سود و کارمزد دریافتی سبدگردان بستگی به عملکرد او در بازار برای رسیدن به سوددهی دارد؛ به همین دلیل طبیعی است که شرکت‌های سبدگردان نهایت تلاش خود را برای افزایش سوددهی سرمایه‌گذاران در بازار داشته باشند تا به این طریق هم برای خود و هم برای سرمایه‌گذار مثمر ثمر واقع شده باشند.

بازدهی سرمایه گذاری در سبد‌گردانی

همانطور که می‌دانید شرکت‌های سبدگردان زیادی در حال فعالیت هستند که رویکرد هر کدام از آن‌ها برای مدیریت دارایی سرمایه‌گذاران با دیگری متفاوت است؛ همچنین تیم تحلیل‌گر و مشاورین هر سبدگردان نیز با سبد‌گردان دیگر متفاوت خواهد بود بنابراین طبیعتا میزان بازدهی سبدگردان‌ها نیز کاملا متفاوت با یکدیگر هستند. با وجود اینکه نحوه عملکرد سبدگردان‌ها برای رسیدن به افزایش سوددهی کاملا مستقل از سبدگردان‌های دیگر است، اما در مجموع می‌توان گفت که هدف همگی آن‌ها بهره گیری از تحلیل گران حرفه‌ای برای رسیدن به بازدهی چند برابری در بازار خواهد بود.

سبدگردانی اقتصاد بیدار

بازدهی سبدگردانی نسبت به سرمایه‌گذاری مستقیم چطور است؟در میان شرکت‌های سبدگردان زیادی که وجود دارد، مهم‌ترین اقدام به رسیدن به موفقیت انتخاب یک شرکت سرمایه‌گذاری کارآمد، منظم و حرفه‌ای است؛ به طوریکه با سپردن سرمایه خود به سبدگردان، نگرانی را بابت از دست دادن دارایی نداشته باشید. سبدگردان اقتصاد بیدار که فعالیت خود را در اوایل سال ۱۳۹۸ آغاز کرده است، یکی از پربازده‌ترین شرکت‌های مدیریت سرمایه ایران است. سابقه طولانی فعالیت در بازار سرمایه توسط تیم سبدگردان اقتصاد بیدار و همچنین بهره گیری از تیم مشاورین حرفه‌ای جهت تحلیل بازار موجب شده است تا بهترین معاملات با بیشترین بازدهی‌ها در سبد سرمایه‌گذاران انجام گیرد.

گرد هم آمدن خبره‌ترین کارشناسان بورسی در این شرکت سبد گردان زمینه را برای افزایش دارایی سرمایه گذاران فراهم کرده است؛ از طرف دیگر با عقد قرارداد مشخص مابین سبدگردان و سرمایه گذار، تمامی تعهدات شرکت سبدگردان به وضوح مشخص می‌شود تا به این طریق مدیریت دارایی سرمایه گذار به افراد خبره و کاردان سپرده شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین