کد خبر: ۷۴۹۶۸۷
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۲

پلیس: کشف حجاب جرم است، برخورد می‌کنیم

رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا با بیان اینکه قانونگذار کشف حجاب را جرم اعلام کرده است، گفت: کسانی که به هر دلیلی با عناد کشف حجاب کنند مجرم تلقی می‌شوند.
پلیس: کشف حجاب جرم است، برخورد می‌کنیم
آفتاب‌‌نیوز :

سردار محمد رستمی رئیس پلیس امنیت اخلاقی انتظامی جمهوری اسلامی در خصوص چگونگی عملکرد پلیس در مواجهه با کشف حجاب در معابر، خیابان‌ها و مغازه‌ها با بیان اینکه پلیس بر مبنای قانون وظایفی را برعهده دارد اظهار داشت: قانونگذار کشف حجاب را جرم دانسته و برای آن مجازات تعیین کرده است و به استناد ماده قانونی، انتظامی جمهوری اسلامی با سامانه طرح ناظر وظیفه اجرای قانون را بر عهده داشته و وظیفه قانونی خود را انجام می‌دهد.

رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا تصریح کرد: کسانی که به هر دلیلی با عناد می‌خواهند کشف حجاب کنند مطمئنا بر اساس قانون مرتکب جرم شده و مجرم تلقی می‌شوند و حتماً وظیفه پلیس اجرای قانون است چرا که کشف حجاب جرم بوده و با موضوع بدحجابی متفاوت است.

سردار رستمی با بیان این مطلب که با عنوان کشف حجاب در ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی و تبصره ۱ برای آن حبس در نظر گرفته شده است خاطرنشان کرد: پلیس غیر از مبنای قانونی کاری نمی‌تواند انجام دهد؛ پلیس وظیفه‌اش اجرای قانون است و قانونگذار کشف حجاب را جرم دانسته و بر این اساس کسانی که کشف جرم کنند مجرم شناخته شده و پلیس با آن‌ها برخورد می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین