کد خبر: ۷۵۰۸۹۳
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۷

باهنر: ایران هیچ زمانی بمب هسته‌ای تولید نکرده و نمی‌کند

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین کشور گفت: ایران هیچ زمانی بمب هسته‌ای تولید نکرده و نمی‌کند، اما با وجود همین دانشمندان علم هسته‌ای را به تسخیر خود درآوردیم.
باهنر: ایران هیچ زمانی بمب هسته‌ای تولید نکرده و نمی‌کند
آفتاب‌‌نیوز :

محمدرضا باهنر ظهر با حضور در افتتاحیه دوازدهمین کنگره جامعه اسلامی مهندسین استان اصفهان ضمن گرامیداشت دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: در ۲۰۰ سال گذشته، جنگ ایران نخستین جنگی بود که ایران در آن رفت، اما یک وجب از خاک خود را از دست نداد و جای این سوال مطرح می‌شود که کدام کشور می‌تواند دست خالی در برابر تمام دنیا بایستد، اما حتی یک وجب از خاک خود را از دست ندهد.

وی با بیان آنکه در ابتدای انقلاب روستا‌های ۲۰ هزار نفره‌ای داشتیم که از امکاناتی، چون مدرسه، جاده، برق و سایر بهره‌مند نبودند، اما اکنون اینگونه نیست، ادامه داد: در کنار طومار کار‌های انجام شده بسیار زیاد، کار‌های انجام نشده نیز قابل توجه است چرا که سرعت حرکت مطالبات از دستاورد‌ها بیشتر است. هنگامی که به آمار‌های کلان جهانی ایران در سال ۱۳۵۷ مراجعه کنید تفاوت رتبه توسعه انسانی اکنون و آن زمان قابل توجه و چشمگیر است.

دبیر جامعه اسلامی مهندسین کشور افزود: در مورد شاخص بهداشت رتبه سوم از آخر را در سال ۱۳۵۷ داشتیم و شرایط به گونه‌ای بود که در تهران پزشکانی از کشور‌های بنگلادش، هند و پاکستان فعالیت می‌کردند درحالیکه پزشک ایرانی نداشتیم. مطابق آمار با توجه به سرعت فناوری در دنیا اکنون جزء ۱۰ کشور برتر دنیا قرار داریم.

وی با بیان آنکه متوسط سن دانشمندان هسته‌ای کشورمان ایران، ۴۰ سال است، عنوان کرد: این جریان درحالی است که سن دانشمندان این عرصه ۶۰ سال اعلام شده، البته پیرامون مباحث مرتبط با جریان‌های هسته‌ای باید به این نکته توجه داشت که ایران هیچ زمانی بمب هسته‌ای تولید نکرده و نمی‌کند، اما با وجود همین دانشمندان علم هسته‌ای را به تسخیر خود درآوردیم، همچنین در حوزه نانو و بیوتکنولوژی از سرعت قابل توجهی برخورداریم.

باهنر با تأکید بر ضرورت ثبت و ضبط دستاورد‌های انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: تمامی این دستاورد‌ها در همین سال‌ها، طی ۱۲ دولت و ۱۱ مجلس طی شده به دنبال رهنمود‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری به دست آمد چرا که نمی‌شود تلاش دولت‌های مختلف را نادیده گرفت. البته اکنون شاهد اشکالاتی زیادی نیز هستیم که در طی سال‌ها بر روی هم انباشته شده بدین صورت که اکنون برخی معضلات رسیده به دولت آقای رئیسی دستاورد ۳۰ یا ۴۰ ساله است.

وی با اشاره به وجود ۱۵۰ حزب در کشور، تصریح کرد: این احزاب اغلب خود را نزدیک به انتخابات نشان می‌دهد که باید گفت که این نظام حزبی نیست. منظور از نظام حزبی به معنای وجود ۳ الی ۴ حزب قوی و فراگیر در سطح کشور است که از آینده مردم سالاری پشتیبانی می‌کند نه اینگونه که فلان حزب در مقابل نظام بایستد که در این خصوص می‌توان به حزب مشارکت و مجلس ششم که توسط تندرو‌های اصلاح طلب اتفاق افتاد اشاره کرد.

دبیر جامعه اسلامی مهندسین کشور بیان کرد: جمهوریت و اسلامیت دو موضوع به هم پیوسته است و نمی‌توان آن‌ها را از یکدیگر جدا کرد که در این راستا مقام معظم رهبری می‌فرمایند که آرا در انتخابات به عنوان یک امانت است که بدین معناست که اگر فرد مورد علاقه ما نیز انتخاب نشد، اما باید از انتخاب مردم مراقبت و محافظت به عمل آورد.

وی با بیان آنکه از نبود دولت و مجلسی که چشم‌انداز بلند مدت ۱۰ یا ۱۵ ساله به آینده کشور داشته باشد رنج می‌بریم، اظهار داشت: نگاه مجلس‌ها تنها ۴ سال و نگاه دولت‌ها حداکثر به آینده کشور ۸ سال است و تنها مقام معظم رهبری در کشور هستند که نگاهی بلند مدت نسبت به آینده کشور دارند چرا که دولت‌ها در ۴ سال نخست عامل اصلی مشکل را دولت پیشین می‌دانند و در ۴ سال بعد نیز به نوعی فعالیت می‌کنند که دولت بعد بیاید آن را خنثی کند.

با هنر با اشاره به آنکه این شیوه، نحوه مدیریت صحیح نیست، پیرامون حزب قوی، اظهار داشت: حزب قوی حزبی است که تربیت کننده است چرا که این موضوع از دانشگاه بر نمی‌آید، از سوی دیگر مطرح کننده مطالبات کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت است که این مطالبات را در اختیارات دولت قرار می‌دهد، که برخی از آن‌ها مطالبات غیر ممکن است.

وی با بیان آنکه نماینده مجلس باید نسبت به عدم طرح مطالبات غیر ممکن آگاه باشد، گفت: هنگامی که نماینده مجلس می‌داند که بودجه عمرانی کشور ۶۰ هزار میلیارد است و از سوی دیگر کل مطالبات عمرانی بالغ بر ۴۰۰ هزار میلیارد است در این صورت نباید بر مطالبات غیر ممکن تأکید کند و با پافشاری سطح مطالبات را افزایش دهد.

دبیر جامعه اسلامی مهندسین کشور با بیان آنکه به حزبی که برای حکمرانی کادرسازی تربیت کند نیازمندیم، تصریح کرد: ضروری است که علاوه بر راه‌اندازی مگا پروژه‌ها، هاب‌های بزرگ اقتصادی همچون توسعه سواحل مکران که مقام معظم رهبری نیز بر آن تأکید کنند در کشور ایجاد کنیم. ضروری است که از این دولت حمایت کنیم و در کنار آن با نقد و راهنمایی در دل مردم نیز امید ایجاد کنیم.

در ادامه دبیر جامعه اسلامی مهندسین استان اصفهان اظهار داشت: اکنون در سی‌امین سال این مجاهدت سیاسی بزرگ قرار دادریم که پایه‌گذاری آن از اصفهان بود که تاکنون ادامه یافته و به موفقیت‌های قابل ملاحظه‌ای دست یافته است.

رسول حامدیان با بیان آنکه استمرار، نخستین ویژگی این حرکت ۳۰ ساله بود، بیان کرد: برخی احزاب هستند که حضور و عدم حضورشان تنها وابسته به آمدن یک دولت در موعد انتخابات است، اما برخی دیگر از احزاب ار ریشه محکمی برخوردارند که جامعه مهندسین از جمله آنهاست و بنیانگذاران آن شهید بهشتی و مقام معظم رهبری بودند.

وی افزود: جامعه اسلامی مهندسین جزء پایدارترین احزاب از دیدگاه همه است چرا که همیشه همراه و پشتیبان ولایت بوده است. همچنین دوری از افراط و تفریط و حرکت بر مدار تعادل از دیگر ویژگی‌های جامعه اسلامی مهندسین است چرا که بر مبنای سخن رهبر انقلاب استفاده از عقلانیت در عمل است بنابراین به همین خاطر با چالش‌ها و مشکلات کمتر مواجه شده‌ایم.

دبیر جامعه اسلامی مهندسین استان اصفهان با بیان این نکته که جامعه اسلامی مهندسین از ابتدا بر کادرسازی تاکید داشته است، خاطر نشان کرد: امروزه یکی از بزرگترین مشکلات کشور در نیرو‌های انسانی عدم بهره‌گیری از نیرو‌های کارآمد و مجرب است، پس به این نتیجه می‌رسیم که اگر کادرسازی به درستی صورت نگیرد ضمن آنکه احزاب دچار افراط و تفریط می‌شوند آن را به دولت نیز سرایت می‌دهند.

وی خاطر نشان کرد: جامعه اسلامی مهندسین تنها تشکلی است که در کنار سیاسی بودن، فنی و تخصصی نیز هست که خود به عنوان مزیت محسوب می‌شود که در این راستا کمیته‌های تخصصی در عرصه‌های مختلفی، چون صنعت و تکنولوژی تشکیل داده‌ایم.

حامدیان با اشاره به رویکرد تکلیف مدارانه جامعه اسلامی مهندسین، تصریح کرد: این تشکل هیچگاه از دولت به دنبال سهم‌خواهی نبوده است که به عنوان مثال می‌توان به ۲ انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی و شورای شهر اشاره کرد و با وجود آنکه خود از موسسان مجمع نیرو‌های انقلاب بودیم و از نیرو‌های جامعه مهندسین نیز کم انتخاب شدند، اما آن را دنبال نکردیم.

وی با بیان آنکه رویکرد اصلی ما حفظ وحد میان نیرو‌های انقلاب است، عنوان کرد: پس از انتخابات دولت سیزدهم و آمدن آقای رئیسی امید‌های زیادی ایجاد شد که امیدواریم این امید‌ها از بین نرود. همچنین تیم استانداری در مدیریت استان و همچنین مدیریت شهری دوستان و همراهان ما هستند که ما حمایت خود را از آن‌ها اعلام می‌کنیم.

دبیر جامعه اسلامی مهندسین استان اصفهان خاطر نشان کرد: توصیه می‌کنیم که انتصابات مدیران و مسئولان به طور واقعی بر مبنای کارآمدی باشد و به دنبال قبلیه و حزبی‌گرایی نباشیم. نیرو‌های توانمند و انقلابی، با تجربه منصوب شود، از سوی دیگر شاهد سرعت کم انتصابات در سطح مدیریت استان هستیم که ضروری است این موضوع سرعت گیرد به نحوی که از زمان به نفع مردم استفاده شود.

وی با بیان آنکه مردم از ما کار می‌خواهند، گفت: با تیم‌های مدیریتی که در استان در حال حاضر شکل گرفته است، امیدواریم کار‌ها به سرعت پیش برود که جامعه اسلامی مهندسین آماده همکاری با همه دوستان است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین