کد خبر: ۷۵۷۶۴۹
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۷

ابراز نگرانی برای کودکان در جنگ اوکراین

دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY) در مورد مناقشه اوکراین بیانیه‌ای منتشر کرد.
ابراز نگرانی برای کودکان در جنگ اوکراین
آفتاب‌‌نیوز :

در متن این بیانیه آمده است: در طول تاریخ، جنگ‌ها بیش از همه بر افراد بی‌گناه و کودکان تأثیر گذاشته؛ آن‌هایی که هیچ ارتباطی با انگیزه‌های رهبران کشورها ندارند. آن‌ها پیش از همه و طولانی‌تر از همه رنج جنگ را متحمل می‌شوند. می‌دانیم وقتی کودکان در کشوری در حال جنگ هستند، حتی زمانی که از زخم‌های جسم‌شان بهبود می‌یابد، از آسیب‌های شدیدتری رنج خواهند برد. همین امر در مورد کودکانی که به طور ناگهانی احساس امنیت و آرامش خود را از دست می‌دهند صادق است، این می‌تواند عمیقاً آسیب‌زا باشد. ما معتقدیم که ادبیات، به‌ویژه ادبیات کودکان، این قدرت را دارد که آینده را تغییر دهد و به نسل‌های بعدی بیاموزد که تخریب نکنند، بلکه مذاکره کنند، زیرا هیچ چیز مخرب‌تر از جنگ نیست.

دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY) عمیقاً نگران تهاجم فعلی ارتش روسیه به کشور مستقل اوکراین است.

ارتباط ما با شعبه ملی اوکراین طولانی است؛ اوکراین از سال ۱۹۹۷ عضو فعال دفتر بین‌المللی بوده و ما چندین بار در جشنواره کتاب آرسنال در کیِف شرکت کرده‌ایم و مجموعه کتاب‌هایIBBY را به نمایش گذاشته‌ایم. فکر ما پیش دوستان و همکاران‌مان در IBBY اوکراین و در جشنواره کتاب آرسنال است. همه آن‌ها برای گردهم آوردن کودکان و کتاب‌ها تلاش می‌کنند.

ما همچنین باید دوستان و همکاران خود در شعبه‌های ملی روسیه در مسکو و سنت پترزبورگ را به یاد بیاوریم، زیرا آن‌ها برای بهبود این وضعیت غم‌انگیز تلاش می‌کنند. آخرین و مهم‌ترین امر این است که IBBY کنار کودکانی قرار می‌گیرد که سلامت جسمی و روانی آن‌ها به دلیل این جنگ در خطر است، زیرا آن‌ها کاملاً بی‌گناه هستند.

اعضای IBBY در همه‌ کشورها نسبت به وضعیت فعلی ابراز تاسف می‌کنند و ما امیدواریم که قوانین بین‌المللی بشردوستانه قبل از تلفات بیشتر مجدداً برقرار شود. IBBy از زمان آغاز به کار خود در سال ۱۹۵۳ و پس از ویرانی‌های جنگ جهانی دوم، در سراسر جهان برای ترویج درک بین‌المللی از طریق کتاب‌های کودکان تلاش کرده است. هنگامی که کودکان رنج می‌برند، ما با هم سعی می‌کنیم تا از کسانی که به کودکان و خانواده‌های آن‌ها خدمت می‌کنند، به‌ویژه در مواقع بحران، حمایت کنیم.
هیات مدیره IBBY

۲۶ فوریه ۲۰۲۲»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین