کد خبر: ۷۵۹۸۸۶
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۵

هشدار به اخلالگران چهارشنبه سوری

در جلسه هماهنگی پیشگیری از وقوع جرم در چهارشنبه سوری شهرستان آبیک بیان شد که هنجارشکنان و اخلالگران چهارشنبه سوری تا پایان تعطیلات نوروزی در زندان خواهند بود و تعدادی از واحدهای صنفی ملزم هستند در این روز زودتر تعطیل شوند.
هشدار به اخلالگران چهارشنبه سوری
آفتاب‌‌نیوز :

قاضی داداشی معاون دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی پیشگیری از وقوع حوادث که در سالن جلسات دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان آبیک برگزار شد، اظهار کرد: با پیشگیری از وقوع جرم علاوه بر کاهش هزینه‌ها، از میزان بار اجتماعی و روانی هم کاسته می‌شود.

وی افزود؛ قطعا برخورد و زندانی کردن مجرم، هم هزینه‌بر بوده و هم احتمال متنبه شدن وجود ندارد و بزه و آسیب اجتماعی هم اتفاق افتاده و باید گفت در پیشگیری از وقوع جرم در شب چهارشنبه آخر سال همه مسئولان دستگاه‌های مربوطه باید حضور میدانی داشته باشند و صرفا برای رفع تکلیف نباشد.

وی افزود: اگر دستگاه‌ها در حیطه کاری خود به وظایف خود عمل کنند و در پیشگیری از وقوع جرم گام بردارند سرریز مسائل به دستگاه قضایی کمتر شده و امنیت خود را بیشتر نشان داده و هزینه‌های کمتری هم بر مردم و دولت وارد می‌شود.

وی افزود: هنجارشکنان و متخلفان چهارشنبه پایان سال که در آرامش عمومی، اخلال و سلب نظم کنند پس از دستگیری و بازداشت تا پایان تعطیلات نوروزی در زندان خواهند بود.

معاون دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک ادامه داد: افرادی که سال‌های گذشته به دلیل تخلف در چهارشنبه سوری بازداشت و احضار شده بودند و همچنین فروشندگان موادمحترقه تذکر جدی داده شده و نقاط تجمع شناسایی شده و برنامه‌هایی در دستور کار قرار گرفته است.

داداشی اضافه کرد: مسئولان برای پیشگیری از وقوع حادثه و جرم در چهارشنبه سوری با مدیریت واحد می‌توانند از حداقل امکانات، بیشترین استفاده را ببرند که با نیروی انتظامی شهرستان آبیک باید هماهنگ باشند.

وی با تاکید بر اینکه برای حفظ امنیت جان و مال برخی از کسبه در چهارشنبه پایان سال باید نسبت به تعطیلی واحد صنفی خود در ساعت مشخص اقدام کنند، خاطرنشان کرد: واحدهای صنفی تعویض روغنیها و آپاراتیها ملزم هستند در روز سه‌شنبه ۲۴ اسفند از ساعت ۱۶، پاساژها و واحد صنفی طلافروشان و فروشگاه سورنا " ایرانیان" در شهرک بعثت از ساعت ۱۹ تعطیل کنند؛ همچنین شهرداری موظف شده است نسبت به جمع‌آوری لاستیک های خودور از سطح شهر و جمع آوری زباله از سطل‌های مکانیزه زباله تا قبل از ساعت ۱۶ عصر اقدام کند.

این مسئول قضایی بیان کرد: طبق اذعان مسئولان، بیمارستان ها و مراکز درمانی و دستگاه‌های امدادرسان و آتش نشانی، هلال احمر و اورژانس در آماده باش کامل قرار خواهند گرفت که امیدواریم مردم با دوری از رفتارهای پرخطر و هنجارشکنانه، حوادث تلخی را برای خود و دیگران رقم نزنند.

۳ نفر راهی بیمارستان شدند

اسلام باقری مسئول ایستگاه آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آبیک در این جلسه با اشاره به سیر صعودی بلندمرتبه سازی در این شهر و نیاز به نردبان ۳۲ متری و پیگیری شهرداری آبیک در این زمینه گفت: در بلوک‌های مسکن مهر کپسول آتش‌نشانی وجود ندارد که به دلیل نزدیکی آتش‌نشانی به این منطقه، در صورت وقوع حریق سریعا در محل حاضر خواهیم شد.

وی افزود: ماموران آتش‌نشانی با همکاری با نیروی انتظامی شهرستان آبیک در شب چهارشنبه سوری در آماده‌باش کامل قرار خواهند داشت و در ایام نوروز هم در حالت آماده باش خواهند بود.

این مسئول با اشاره به وقوع دو حادثه بر اثر انفجار مواد محترقه در شهر آبیک تصریح کرد: در یک حادثه پسری نوجوان بر اثر انفجار مواد محترقه در دستانش، به شدت مصدوم شد و با توجه به اینکه هنوز در بیمارستان بستری است، حالش بهبود نیافته است؛ در حادثه دیگر هم یک پدر و پسر که مشغول ساختن مواد محترقه بودند بر اثر انفجار این مواد، دچار حادثه شده و به بیمارستان منتقل شدند.

مسئول ایستگاه آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آبیک بر برگزاری مراسم شب چهارشنبه سوری به صورت سنتی تاکید و خاطرنشان کرد: از والدین درخواست می‌شود مراقب رفتارهای فرزندان خود باشند و از نگهداری موادمحترقه در منزل به شدت خودداری کنند.

در این جلسه، در خصوص طرح پیشگیری از وقوع حوادث، استقرار اکیپ‌های متعدد در نقاط مختلف شهر آبیک، نحوه برقراری امنیت و ماموریت‌های محوله به دستگاههای مختلف سخن به میان آمد و بحث و تبادل‌نظر و راهکارهای لازم صورت گرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین