کد خبر: ۷۶۴۰۵۵
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۹

لیز تراس: جنگ اوکراین وارد مرحله جدیدی شده است

وزیر خارجه انگلیس پس از نشست ناتو گفت که جنگ اوکراین وارد یک "مرحله جدید و متفاوت" شده است.
لیز تراس: جنگ اوکراین وارد مرحله جدیدی شده است
آفتاب‌‌نیوز :

لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس مدعی شد که اکنون حمله روسیه "متمرکزتر" شده و ناتو با تامین "تجهیزات جدید و سنگین‌تر" به اوکراین موافقت کرده است.

وی افزود: «هدف ما روشن است. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه باید در این جنگ شکست بخورد.»

پس از نشست ناتو در بروکسل، لیز تراس اظهار کرد: پوتین شیوه و شگردهایش را تغییر داده است اما قصد و نیت او بی‌تغییر مانده است. او (پوتین) می‌خواهد تمام اوکراین را تصرف کند.

وزیر خارجه بریتانیا پیشتر گفته بود که انگلیس می‌خواهد "ارسال تسلیحات به اوکراین" را افزایش دهد اما از ذکر جزئیات در این خصوص خودداری کرد.

اظهارات لیز تراس هم زمان با گفته‌های جدید بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس منتشر می‌شود؛ جانسون اعلام کرده است که بریتانیا ۳۰ میلیون پوند دیگر به لهستان خواهد داد تا اطمینان حاصل شود که منابع حیاتی به افرادی که از اوکراین به این کشور (لهستان) گریخته‌اند؛ خواهد رسید.

همچنین، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو گفت که این ائتلاف آماده است تا "حمایت نظامی بیشتر" خود را از اوکراین نشان دهد اما وی از ذکر جزئیات خودداری کرد.

این در حالیست که اعضای ناتو نسبت به ارسال "تجهیزات سنگین‌تر" به اوکراین نگران هستند و می‌ترسند که این اقدام منجر به درگیری مستقیم بین روسیه و این ائتلاف (ناتو) شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین