کد خبر: ۷۶۵۸۷۹
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۵:۵۵

دلایل گرانی دارو فاش شد؛ پای بانک مرکزی در میان است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به دلایل گرانی دارو در هفته‌های اخیر گفت: متأسفانه بانک مرکزی به تعهدات خود در این زمینه عمل نکرده و از نیمه بهمن سال گذشته تا کنون از صدور فیش ارز ترجیحی برای دارو خودداری کرده است.
دلایل گرانی دارو فاش شد؛ پای بانک مرکزی در میان است
آفتاب‌‌نیوز :

یحیی ابراهیمی نماینده سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی و در نطق میان‌دستور با اشاره به شرایط روز کشور اظهار داشت: کشور ما در شرایط فعلی بیش از هر زمان دیگری نیازمند تصمیمات کارشناسی است و همه گروه‌ها و جریان‌های سیاسی باید در جهت تأمین منافع ملی و توسعه کشور، تعلقات جناحی را کنار بگذارند و با تمکین به قانون در مسیر توسعه پایدار قدم بردارند. وی ادامه داد: امروز در عرصه جهاد اقتصادی و جهاد فرهنگی باید با صبر و بصیرت و وحدت عمل کنیم.

عضو مجمع نمایندگان استان لرستان در مجلس همچنین با اشاره به مذاکرات هسته‌ای خطاب به وزیر امور خارجه تأکید کرد:‌در این مذاکرات هوشمندی و دفاع از اصول عزت، حکمت و مصلحت ضروری است و باید توسط مذاکره‌کنندگان رعایت شود.

ابراهیمی در ادامه با اشاره به وضعیت برخی راه‌های کشور از جمله استان لرستان به وقوع تصادفات مرگبار در چاه‌های این استان در ایام عید نوروز اشاره کرد و گفت:‌بخشی از این مشکل هم به علت تولیدات بی‌کیفیت خودروسازان است که مسؤولیت آن به وزارت صنعت برمی‌گردد. آیا وقت پاسخگویی خودروسازان نسبت به عملکردشان و جان مردم نرسیده است؟‌

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در ادامه با اشاره به گرانی دارو و تجهیزات پزشکی در هفته‌های اخیر گفت:‌ دارو کالایی استراتژیک و حساس است و نباید خللی در تأمین آن برای بیماران به وجود بیاید اما متأسفانه در ۶ ماه گذشته روند تأمین ارز برای دارو به کندی انجام شده و بانک مرکزی تعهدات خود را در این زمینه ایفا نکرده است.

وی افزود: این در حالی است که سازمان غذا و دارو درخواست اختصاص یک میلیارد دلار برای سه ماهه اول سال ۱۴۰۱ را کرده است اما بانک مرکزی به جای تسهیل این فرآیند و هماهنگی برای انجام آن، از نیمه بهمن ماه ۱۴۰۰ از صدور فیش ارز ترجیحی برای دارو خودداری کرده و این کار باعث افزایش مشکلات حوزه دارو و واردات آن شده است و در نتیجه قیمت آن در بازار به شدت افزایش یافته است. وی در همین رابطه از رئیس‌جمهور خواست: تا با دستور سریع و ویژه به بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه نسبت به تأمین ارز کافی برای داروی مورد نیاز جامعه اقدام کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین