کد خبر: ۷۶۸۰۵۶
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰

کاهش فروش خودرو‌های جدید در ماه آوریل

مشاوران موسسه معتبر جی‌دی پاور و LMC Automotive اعلام کردند که انتظار می‌رود به دلیل موجودی اندک و افزایش نرخ‌بهره، قیمت‌ها را در میان تقاضای بالا افزایش دهد و فروش خودرو‌های جدید آمریکا در ماه آوریل کاهش یابد.
کاهش فروش خودرو‌های جدید در ماه آوریل
آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس گزارشی که مشاوران در روز چهارشنبه منتشر کردند، خرده‌فروشی خودرو‌های جدید در ایالات‌متحده در ماه آوریل می‌تواند ۲۳.۸ درصد کاهش یابد و در مقایسه با سال گذشته به ۱.۱ میلیون دستگاه برسد.

توماس کینگ، رئیس بخش داده و تجزیه و تحلیل در جی‌دی پاور گفت: تقاضا همچنان قوی است، اما با کمتر از ۹۰۰ هزار موجودی در نمایندگی‌ها، حجم فروش بسیار کمتر از سطح سال قبل خواهد بود.

بخش خودرو بیش از یک سال است که به دلیل کمبود جهانی قطعات الکترونیکی و تنگنا‌های عرضه و همچنین، محدودیت‌های ناشی از بیماری کووید-۱۹ در چین و جنگ در اوکراین با مشکل تولید مواجه شده است.

شرکت تحقیقاتی Cox Automotive همچنین پیش‌بینی می‌کند که حجم فروش آوریل کاهش یابد و اضافه می‌کند که احتمالا شرایط در سال ۲۰۲۲ بهبود نخواهد یافت، اما انتظار داریم حجم تولید در نیمه دوم سال بهبود یابد.

مشاوران اظهار کردند: افزایش نرخ بهره همچنین تهدیدی برای قیمت‌های معاملات فعلی است، به طوری که انتظار می‌رود میانگین نرخ بهره وام در ماه آوریل با ۳۳ واحد افزایش نسبت به سال گذشته به ۴.۶۱ درصد برسد.

بر اساس گزارش رویترز، آن‌ها همچنین اضافه کردند که پیش‌بینی جهانی فروش خودرو‌های سبک اکنون به ۸۱.۷ میلیون دستگاه در سال ۲۰۲۲ کاهش یافته که ۹۰۰ هزار دستگاه نسبت به ماه گذشته کاهش یافته است. مجموع فروش خودرو‌های جدید برای آوریل ۲۰۲۲، پیش‌بینی می‌شود که به ۱.۲ میلیون دستگاه برسد که ۲۱.۵ درصد کاهش نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین