کد خبر: ۷۶۸۸۹۰
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۰

ابراز بدبینی مقام آمریکایی نسبت به حصول توافق خوب در وین

یک قانونگذار ارشد آمریکایی در گفت‌وگویی بر لزوم جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تاکید کرد.
ابراز بدبینی مقام آمریکایی نسبت به حصول توافق خوب در وین
آفتاب‌‌نیوز :

سناتور باب منندز، رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا روز یکشنبه به فاکس نیوز درخصوص مذاکرات وین گفت: منن می‌خواهم دولت درک کند که نداشتن توافق بهتر از رسیدن به یک توافق بد است.

به گزارش پولیتیکو، منندز در این گفت‌وگو شک و تردید خود نسبت که مذاکرات جاری را ابراز کرد چراکه مذاکرات آنقدر به طول انجامیده که برخی مفاد توافق اصلی به خودی خود درحال پایان یافتن هستند.

وی بیان کرد: از دیدگاه من، تا زمانی که عناصر دیگر به این توافق اضافه نشود، آن نمی‌تواند به توافق خوبی بدل گردد.

این قانونگذار ارشد آمریکایی همچنین بر لزوم جلوگیری از هسته‌ای شدن ایران تاکید کرد.

وی در این رابطه عنوان کرد: ما همگی توافق داریم که ایران نباید به سلاح هسته‌ای دست یابد. این تمامی ماهیت منطقه را تغییر خواهد داد.

منندز افزود: ما باید جلوی اشاعه هسته‌ای و موشک‌های ایران با بگیریم و در مقابل مسیر رسیدن به سلاح هسته‌ای بایستیم.

ایران یک سال پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای در سال ۲۰۱۸ ، متحمل شدن تحریم‌های یک‌جانبه واشنگتن و بدعهدی کشورهای اروپایی در زمینه ارائه راهکاری عملی جهت عادی‌سازی روابط تجاری با ایران و خنثی‌سازی تاثیر تحریم‌ها اعلام کرد در چند گام تعیین شده از اجرای تعهدات داوطلبانه‌ هسته‌ای‌اش از توافق هسته‌ای فاصله می‌گیرد. اما بنابر گفته مقامات ایران، این اقدامات بازگشت پذیرند و با بازگشت تمامی اعضای توافق به پایبندی به تعهدات‌شان، با حالت قبل بازخواهند گشت.

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در کنفرانس خبری هفته گذشته‌اش درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران گفت: ایران مسیر فعالیت های صلح آمیز هسته ای خود را با قدرت بدون توجه به شانتاژهای سیاسی و رسانه ای و خرابکاری‌ها ادامه می‌دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین