کد خبر: ۷۷۰۷۷۰
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۴

تشدید نظارت بر قیمت‌ها و شبکه توزیع کالا‌ها

استاندار تهران در جلسه ستاد تنظیم بازار استان تهران، بر لزوم تشدید نظارت بر قیمت و شبکه توزیع کالاها تاکید کرد.
تشدید نظارت بر قیمت‌ها و شبکه توزیع کالا‌ها
آفتاب‌‌نیوز :

استاندار تهران در جلسه ستاد تنظیم بازار استان تهران، بر لزوم تشدید نظارت بر قیمت و شبکه توزیع کالاها تاکید کرد.

محسن منصوری در پایان جلسه ستاد تنظیم بازار استان تهران در تشریح مصوبات این جلسه گفت: با توجه به اجرای طرح بسیار مهم ساماندهی ارز ترجیحی و تاکید رئیس‌جمهور حساسیت‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که هماهنگی کامل میان دستگاه‌ها در بالاترین سطح ممکن رقم بخورد. در همین راستا شب گذشته جلسه‌ای با فرمانداران استان تهران برگزار شد و بر لزوم ایجاد هماهنگی، انسجام‌بخشی و نظارت دقیق و ساماندهی اقلام موردنیاز مردم تاکید شد و توضیحات لازم به فرمانداران داده شد.

وی افزود: پیرو تصمیم شب گذشته درخصوص ساماندهی ارز ترجیحی و دستور رئیس‌جمهور، امروز جلسه ستاد تنظیم بازار استان تهران برگزار شد تا هماهنگی‌های لازم انجام شود چراکه اگر در تهران زمینه مناسب فراهم شود با توجه به این‌که بازار تهران به عنوان بازار کشور قلمداد می‌شود، قطعا تنظیم بازار در سطح کشور نیز به خوبی محقق خواهد شد. امیدواریم بتوانیم کارها را با دقت به پیش ببریم.

وی ادامه داد: در این جلسه به نمایندگان دستگاه‌های مختلف تاکید شد که دو موضوع توزیع و نظارت را به‌طور کامل در دستور کار خود قرار دهند. در حال حاضر در تامین هیچ یک از کالاها کمبود و کسری نداریم لذا علاوه‌بر نظارت بر قیمت‌ها باید بر شبکه توزیع نیز نظارت دقیقی اعمال شود. این نظارت به‌ویژه بر کالاهای اساسی همچون مرغ، تخم‌مرغ، نان و... باید به‌گونه‌ای اعمال شود که هیچ مشکلی در سطح استان پیش نیاید. ملاحظاتی در شبکه توزیع وجود داشت که تصمیم‌گیری‌های لازم انجام شد. برای مثال با چهار کارخانه تامین روغن در استان تهران صحبت شد و گزارشی از ذخایر روغن آنها ارائه شد.

وی تاکید کرد: البته تفاوت‌هایی در ذخایر آنها وجود داشت اما کسری‌ای وجود ندارد لذا مقرر شد در ۲۴ ساعت آینده وضعیت ذخایر خود را به ثبات کامل برسانند. برای مرغ نیز با استان‌های شمالی هماهنگی‌های لازم انجام شد تا وقفه‌ای ایجاد نشود. قطعا در داخل استان‌ها نظارت جدی انجام خواهد شد تا در عرضه بازار خللی ایجاد نشود.

استاندار تهران با اشاره به این‌که در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار استان تهران در خصوص نان سنتی نیز بحث و تبادل‌نظر صورت گرفت، افزود: در این جلسه تصمیمات لازم برای نان سنتی برای اجرای طرح نیز گرفته شد و بر سرعت عمل و تشدید نظارت دستگاه‌ها تاکید شد. قطعا ظرف دو یا سه روز آینده نباید مشکل جدی در بازار وجود داشته باشد. اما هماهنگی‌های لازم صورت گرفته که کوچکترین وقفه‌ای نیز ایجاد نشود.

وی تاکید کرد: از دستگاه‌های نظارتی به‌ویژه تعزیرات خواسته شد به‌صورت جدی شبکه نظارت خود را تقویت کنند و استانداری نیز با هرگونه احتکار، کم‌فروشی و گران‌فروشی برخورد جدی خواهد کرد. هیچ کالایی نباید انحراف از شبکه توزیع پیدا کند.

وی ادامه داد: در مورد ماکارونی نیز خوشبختانه در حال حاضر مشکلی نداریم و برای سایر کالاها نیز نباید مشکلی ایجاد شود. این امر با نظارت بر شبکه توزیع محقق خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین