کد خبر: ۷۷۲۲۶۲
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۸

آمریکا موشک‌های ضدکشتی به اوکراین می‌فرستد

مقامات آگاه در دولت و کنگره ایالات متحده از تلاش این کشور جهت رفع موانع ارسال موشک‌های ضد کشتی به اوکراین خبر دادند.
آمریکا موشک‌های ضدکشتی به اوکراین می‌فرستد
آفتاب‌‌نیوز :

کاخ سفید در تلاش است تا بتواند موشک‌های ضدکشتی پیشرفته را به دست اوکراین برساند تا کی‌یف از طریق آنها بتواند بر ناوگان نیروی دریایی روسیه در دریای سیاه غلبه کند.

به گزارش رویترز، در همین رابطه، سه مقام ارشد آمریکایی و همچنین دو منبع آگاه از کنگره این کشور گفتند که دو نوع موشک ضد کشتی قدرتمند جهت ارسال مستقیم به اوکراین و یا از طریق انتقال از یک متحد اروپایی که این موشک‌ها را در اختیار دارد، تحت بررسی هستند. نوع اول، موشک «هارپون» (Harpoon) ساخت کمپانی «بوئینگ» و موشک دیگر، محصول مشترک کمپانی‌های «کونگزبرگ» و «ریثیان» است.

این در حالی است که برخی مقامات فعلی و پیشین آمریکایی موانعی بر سر راه ارسال تسلیحات پیشرفته این کشور به اوکراین را برشمرده‌اند، از جمله مسائل و الزامات آموزشی مرتبط، مشکلات نگهداری و نگرانی از اینکه این تسلیحات به دست نیروهای روسی بیفتد و همچنین مسئله افزایش تنش‌ها و درگیری‌ها فعلی در اوکراین به واسطه ارسال این قبیل تسلیحات.

همچنین دو مقام آمریکایی در این رابطه خاطرنشان کردند که این کشور در حال بررسی رفع موانع یادشده و ارسال این موشک‌ها به اوکراین است. هر فروند از این موشک‌ها ۱.۵ میلیون دلار ارزش دارد.

دولت کی‌یف علناً و بارها درخواست ارسال تجهیزات و تسلیحات پیشرفته‌تر را از کشورهای غربی مطرح کرده است، اما مسکو همزمان هشدار داده که هرگونه محموله ارسالی تسلیحات به اوکراین، هدفی موجه برای نابودی توسط نیروهای روسیه است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین