کد خبر: ۷۷۸۰۱۹
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۳

راهنمای خرید خودرو با وام

وام خرید ماشین یکی از روش‌هایی است که می‌توان به کمک آن صاحب اتومبیل شد. چنین تسهیلاتی هم از سوی بانک‌ها و هم از طرف شرکت‌های لیزینگی به متقاضیان پرداخت می‌شوند. با این تفاوت که مبلغ وام در بانک‌ها چندان بالا نیست و نیاز به ضامنین متعددی هم دارد.
راهنمای خرید خودرو با وام
آفتاب‌‌نیوز :

به دلیل افزایش سرسام‌آوری قیمت خرید انواع خودرو، بسیاری از افراد توانایی مالی لازم برای خرید ماشین را ندارند. در این مواقع راه‌حل‌های متعددی پیش‌روی افراد قرار می‌گیرد. برخی ترجیح می‌دهند ماه‌های متمادی در صف قرعه‌کشی خودرو بمانند تا شاید روزی نام آن‌ها در لیست برندگان خودرو ثبت شود.

عده‌ای هم ترجیح می‌دهند که با توجه به بودجه خود اقدام به خرید ماشین کارکرده کنند. علاوه بر این روش‌ها می‌توان از طریق وام خرید اتومبیل، صاحب این وسیله نقلیه شد. با ما همراه باشید تا در این زمینه بیشتر با یکدیگر گفتگو کنیم.

نحوه دریافت وام خرید خودرو از بانک‌ها

بهترین گزینه برای افرادی که قصد دارند بودجه خود را صرف خرید اتومبیل کنند، خرید یک ماشین صفر است. استفاده از یک اتومبیل کارکرده، آن هم در شرایط فعلی که هزینه‌های تعمیر و تعویض قطعات سر به فلک می‌کشد، کار چندان عاقلانه‌ای نیست.

از طرفی همه افراد بودجه کافی برای خرید خودروی نو را ندارند. پس چگونه می‌توان صاحب یک اتومبیل صفر شد؟ استفاده از انواع وام و تسهیلات برای کسانی که توانایی مالی لازم برای پرداخت اقساط را دارند، گزینه فوق‌العاده‌ای برای خرید خودرو نو محسوب می‌شود.

اگرچه در سال‌های گذشته ارائه وام و تسهیلات بانکی برای خرید انواع خودرو بسیار بیشتر و بهتر از شرایط کنونی بود، اما هنوز هم برخی از بانک‌ها در قالب کمک هزینه خرید یا تعمیرات خودرو، تسهیلاتی را به مشتریان خود ارائه می‌کنند. مبلغ این تسهیلات بین ۱۵ تا ۱۰۰ میلیون و بسته به نیاز مشتری خواهد بود. در ادامه به معرفی بانک‌هایی می‌پردازیم که این تسهیلات را ارائه می‌دهند.

راهنمای خرید خودرو با وام

وام خرید خودرو از بانک سامان

یکی از بهترین گزینه‌ها برای دریافت وام خرید خودرو، بانک سامان است. این وام بر اساس اعتبارسنجی مشتریان این بانک به آن‌ها اعطاء می‌شود. مبلغ این وام همانطور که گفتیم مابین ۱۵ تا ۱۰۰ میلیون با سود ۱۸ درصد است. ضمن اینکه سقف بازپرداخت آن برای متقاضیان دریافت آن حداکثر ۳۶ ماهه است.

ناگفته نماند که برای دریافت این وام مانند هر تسهیلات بانکی دیگر به ضامن (۲ نفر) نیاز دارید. ضمن اینکه می‌توانید از اوراق مشارکت و یا به پشتوانه یک حساب سپرده این وام را دریافت کنید. از نکات مهم هنگام دریافت این وام، خرید خودروی صفر ساخت داخل یا با حداکثر ۱ سال کارکرد خواهد بود.

وام خرید خودرو از بانک ملت

بانک ملت نیز یکی از بانک‌هایی است که به مشتریان خود خدمات وام خرید اتومبیل ارائه می‌کند. بهترین گزینه برای دریافت این وام، داشتن یک حساب سرمایه‌گذاری سپرده کوتاه‌مدت است. حداکثر مبلغ این طرح ۷۰ میلیون با سود ۱۸ درصد و بازپرداخت حداکثر ۶۰ ماهه خواهد بود.

البته شاید ناامید کننده باشد که بدانید مبلغ دریافت این وام به میزان سپرده شما برمی‌گردد. به عبارتی دیگر، به ازای پولی که ۴ ماه در بانک سپرده کرده‌اید، به همان اندازه وام ۱۸ درصد به شما تعلق خواهد گرفت. برای دریافت این وام هم به ضامن معتبر یا ضمانت حساب سپرده نیاز دارید.

راهنمای خرید خودرو با وام

وام خرید خودرو از بانک ملی

برای خرید خودرو هم می‌توانید روی بانک ملی حساب باز کنید. هرچند مبلغ وام این بانک با توجه به شرایط اخیر چندان زیاد نیست و بیشتر می‌توان از آن به عنوان یک کمک هزینه خرید ماشین استفاده کرد. سقف این وام ۱۵ تا ۵۰ میلیون، با سود ۱۸ درصد و بازپرداخت نهایت ۳۶ ماهه است.

برای دریافت این وام هم به ۲ نفر ضامن نیاز خواهید داشت. ناگفته نماند که برای دریافت وام از بانک‌های شهر، تجارت، سپه و برخی دیگر از بانک‌ها، باید شرایط بانک ملی را دارا باشید.

وام خرید خودروی کارکرده

با توجه به شرایط سخت بانک‌ها و مبلغ نه چندان بالای برخی از آن‌ها برای خرید اتومبیل، شاید بخواهید از سایر شیوه‌های دریافت وام خودرو استفاده کنید. چه بخواهید برای خرید آنلاین خودرو اقدام کنید، چه قصد داشته باشید به صورت حضوری این کار را انجام دهید، شرکت‌های لیزینگی گزینه مناسبی برای دریافت وام خودروی کارکرده محسوب می‌شوند.

این شرکت‌ها تسهیلات خود را هم برای خرید خودرو صفر و هم برای خرید خودرو‌های کارکرده به متقاضیان ارائه می‌کنند. اما توجه داشته باشید که سود این وام‌ها بیشتر از بانک‌های دولتی و مدت بازپرداخت آن‌ها هم کمتر خواهد بود. البته ویژگی برجسته این سری از وام‌ها این است که حتی می‌توانید از آن‌ها برای خرید خودرو‌های خارجی هم استفاده کنید.

از سایر وام‌های خرید اتومبیل می‌توانیم به وام خرید ماشین بازنشستگان کشوری و وام خرید اتومبیل اعضای کمیته امداد اشاره کنیم که تنها به اشخاص خاصی پرداخت می‌شوند.

راهنمای خرید خودرو با وام

جمع‌بندی

وام خرید ماشین یکی از روش‌هایی است که می‌توان به کمک آن صاحب اتومبیل شد. چنین تسهیلاتی هم از سوی بانک‌ها و هم از طرف شرکت‌های لیزینگی به متقاضیان پرداخت می‌شوند. با این تفاوت که مبلغ وام در بانک‌ها چندان بالا نیست و نیاز به ضامنین متعددی هم دارد.

هرچند که مدت بازپرداخت آن‌ها بیشتر است. در مقابل شرکت‌های لیزینگی هستند که معمولاً تسهیلات خود را با سود ۲۱ درصد و بازپرداخت‌های ۱۲ تا ۲۴ ماهه به مشتریان ارائه می‌کنند. اما در مقابل از این تسهیلات می‌توان برای خرید خودروی کارکرده و خرید خودروی خارجی نیز استفاده کرد.

https://khodro۴۵.com/used-car/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین