کد خبر: ۷۷۸۴۲۳
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۵

ملک عبدالله: از ناتوی خاورمیانه حمایت می‌کنم

پادشاه اردن در دیدار با مقامات اماراتی از علاقه کشورش به ایجاد اتحادی نظامی مشابه پیمان نظامی آتلانتیک شمالی سخن گفت و اظهار کرد که از شکل گیری پیمان نظامی در خاورمیانه حمایت می کند.
ملک عبدالله: از ناتوی خاورمیانه حمایت می‌کنم
آفتاب‌‌نیوز :

ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن روز جمعه در مصاحبه با CNBC افزود که منشور چنین اتحادی باید بسیار روشن باشد.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان بی سی، وی تاکید کرد: من یکی از اولین افرادی خواهم بود که ناتوی خاورمیانه را تایید می‌کنم، اما پیوندها با بقیه جهان و نحوه تنظیم و برقراری آن از سوی ما... باید بسیار بسیار واضح باشد. در غیر این صورت، همه دچار سردرگرمی خواهند شد.»

همکاری نزدیکتر در زمینه نظامی بین کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی چندین سال است که توسط آمریکا مطرح شده است.

اخیرا قانونگذاران آمریکایی لایحه ای را به سنا و کنگره ارائه کردند که در آن خواستار طرحی برای یکپارچه سازی پدافند هوایی خاورمیانه شدند.

مقامات رژیم صهیونیستیی گفته اند که همین الان هم همکاری دفاع هوایی با کشورهای عربی و ایالات متحده وجود دارد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا قرار است ماه آینده برای اولین بار به خاورمیانه سفر کند و در عربستان سعودی، کرانه باختری سرزمین های اشغالی و تل آویو دیدارهایی داشته باشد.

ایران و گرم شدن روابط بین کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی از سرفصل های اصلی دستور کار او در این ملاقات ها خواهد بود. آمریکا طی سال های اخیر تلاش کرده با مطرح کردن موضوع تهدید ایران، همراه با توافقنامه ابراهیم که در دولت ترامپ بین امارات، بحرین و رژیم صهیونیستی امضا شد، کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی را در سال‌های اخیر به هم نزدیک‌تر کند.

یک مقام ارشد آمریکایی هفته گذشته به خبرنگاران گفت که در طول سفر بایدن اجرایی شدن برخی پروژه‌های «بی‌نظیر» از جمله نیروهای ضربت دریایی و چند پروژه‌ زیرساختی «فرامرزی» اعلام خواهند شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین