کد خبر: ۷۸۰۷۲۰
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۲
سفر قریب‌الوقوع «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا به خاورمیانه

طرح آمریکا برای یکپارچه‌سازی دفاع هوایی در خاورمیانه علیه ایران

هماهنگ‌کننده شورای امنیت ملی در امور ارتباطات استراتژیک در کاخ سفید از طرح آمریکا برای یکپارچه‌سازی دفاع هوایی در خاورمیانه برای مقابله با آنچه «تهدید‌های ایران» خوانده شده است، خبر داد. سخنگوی سنتکام نیز با تکرار برخی ادعاهای ضدایرانی، گفت که از شرکا و متحدان خود که با آنها به مدت چندین دهه روابط راهبردی داشته‌ایم، پشتیبانی خواهیم کرد.
طرح آمریکا برای یکپارچه‌سازی دفاع هوایی در خاورمیانه علیه ایران
آفتاب‌‌نیوز :

«جان کربی» هماهنگ‌کننده شورای امنیت ملی در امور ارتباطات استراتژیک در کاخ سفید، با تکرار برخی ادعا‌های درباره سیاست‌های منطقه‌ای تهران از طرح آمریکا برای یکپارچه‌سازی دفاع هوایی در خاورمیانه برای مقابله با آنچه «تهدید‌های ایران» خوانده شده است، خبر داد.

وی با اشاره به سفر قریب‌الوقوع «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا به خاورمیانه، گفت که بایدن در این سفر به دنبال «همکاری گسترده‌تر» در خاورمیانه بر سر مسائلی، چون دفاع هوایی به‌ویژه برای مقابله با «تهدید‌های ایران» است.

کربی با ادعای این‌که سیاست‌های ایران و فعالیت‌های موشکی این کشور باعث نگرانی کشور‌های منطقه شده است، گفت که هیأت آمریکایی هر آن‌چه که بتواند انجام می‌دهد تا به متحدان واشنگتن کمک کند.

وی افزود که واشنگتن طرح یکپارچه‌سازی دفاع هوایی در خاورمیانه را بررسی می‌کند که این امر کارایی بیشتری برای مقابله با تهدیدات ایران دارد.

ادعاهای ضدایرانی سنتکام

«جوزف بوچینو» سخنگوی سنتکام نیز با تکرار برخی ادعاهای ضدایرانی، گفت که از شرکا و متحدان خود که با آنها به مدت چندین دهه روابط راهبردی داشته‌ایم، پشتیبانی خواهیم کرد.

به گزارش العربیه، وی امروز -جمعه- در ادامه ادعاهای خود افزود که نیروهای سنتکام ماه فوریه گذشته با اجرای عملیاتی ویژه «یک محموله غیرقانونی تسلیحات ایرانی» را توقیف کردند.

بوچینو افزود که یک ناوشکن ایالات متحده که از نیروی دریایی بریتانیا پشتیبانی می‌کرد، در تاریخ ۲۵ فوریه یک عملیات مصادره در خلیج عمان انجام داده است.

به ادعای وی، عملیات مذکور به ضبط موشک‌های زمین به هوا و تعدادی موتور موشک‌های کروز ساخت ایران منجر شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
1
0
این نشان می دهد که ایران برای خودش ابرقدرتی شده است.
ناشناس
|
Austria
|
۲۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
1
0
مطمئن باشید که امریکا و اسرائیل در پی آماده کردن ارتش کشور های عربی و شاید ترکیه و پاکستان برای حمله به ایران بر مبنای طرح جنگی نورماندی در جنگ دوم جهانی که علیه آلمان اجرا شد.
ابوالفضل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
1
0
برد موشکهای ما هم به همه کشورهای منطقه می رسه و جای نگرانی نداره
نابودی بعضی از این کشورها یه ساعت هم زمان نمی بره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
0
0
حتماً به شما ها دستور داده شده نظرات مردم را منتشر نکنید. پس لطف کنید این بخش را بطور کلی حذف کنید و به جای "نظر شما" بنویسید " نظر بی نظر، همینه که هس "
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
0
1
غلط بکنه ما دستگاه کرونا یاب مستعان داریم
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین