کد خبر: ۷۷۹۳۸۷
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹

افزایش قربانیان "کامیون مهاجران" در تگزاس

شمار جان‌باختگان کامیون رها شده در ایالت تگزاس آمریکا به ۵۳ نفر افزایش یافت.
افزایش قربانیان
آفتاب‌‌نیوز :

یکی از مقامات آمریکا با تایید افزایش تعداد قربانیان کامیون رها شده حامل مهاجران در "سن آنتونیو" واقع در ایالت تگزاس این کشور به ۵۳ نفر، گفت که روند درمان ۱۱ نفر دیگری که از این کامیون جان سالم به در برده‌اند در بیمارستان ادامه دارد.

روز دوشنبه اجساد ده‌ها پناهجو در تریلی که در نزدیکی شهر سن آنتونیو رهاشده بود، کشف شد. قربانیان بدون آب یا تهویه در گرمای شدید داخل کامیون گیر افتاده بودند.

به گزارش آسوشیتدپرس، جمعی از شهروندان آمریکایی به محل این حادثه آمده و در منطقه‌ای که کامیون رها شده بود شمع، گل و به یاد قربانیان که از تشنگی جان باختند بطری‌های آب گذاشتند.

خبر این کامیون رها شده نخستین بار حدود سه روز پیش منتشر شد. در آن زمان چارلز هود، رئیس اداره آتش نشانی سن آنتونیو، درباره جزئیات کشف این کامیون گفته بود:«ماموران بعد از دریافت گزارش‌هایی درباره مرگ یک نفر در حوالی ساعت ۱۸ به وقت محلی در محل حاضر شدند.مقام‌های آتش‌نشانی با یک تریلی روبرو شدند که جسدی بیرون آن افتاده بود و با باز کردن در بخش بار، چندین جسد در داخل آن دیده می‌شد.این تریلی کولری که کار کند نداشت و در داخل آن آب خوردن هم دیده نمی‌شد.»

ران نیرِنبرگ، شهردار سن آنتونیو نیز گفته بود:«این آدم‌ها خانواده داشتند... و احتمالا می‌خواستند زندگی بهتری برای خود بسازند. این چیزی جز یک تراژدی هولناک انسانی نیست.»

سن آنتونیو حدود ۲۵۰ کیلومتر از مرز آمریکا و مکزیک فاصله دارد و در همین راستا نیز مارسِلو اِبرارد، وزیر خارجه مکزیک گفته است که مقام‌های کنسولگری این کشور درحال عزیمت به محل هستند اما به گفته او ملیت قربانیان هنوز مشخص نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین